Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Zou wel handig zijn als er een changelog bij de manual komt :)

Dat klopt, maar ik vond het vooral leuk om te zien dat er nu koppel/vermogen specs bij de motoren aangegeven staan.
Er staat alleen niet wat het gecombineerde maximaal vermogen van de motoren is bij de AWD versies. Ik vermoed dat dit niet beide motoren tegelijk op 100% is, dan komt de LR AWD omgerekend op 431 pk uit
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
edit:
sorry, lees net dat je v9 hebt, ik had al v10.

Vraagje begon het update proces direct na deze 'trick' of moest je er nog op wachten (zit nog op v9 27.103.566). Ik probeerde het vanmorgen ook eerst op wifi en daarna op mn hotspot maar helaas tot nu toe nog geen update gestart.
Ik moest het 2 x doen. Na de eerste keer 5x klikken gebeurde er niets. Tweede maal wel.
 
Ik had ergens gelezen dat de M3 SR+ sneller ging kunnen laden aan superchargers, dat is nu gecapped op 100 KW. In de release notes vind ik er niets van terug (terwijl ik dit wel heb gezien voor US gebruikers) dus ik vermoed dat dit (nog) niet voor Europese gebruikers is?

Kan iemand dit bevestigen? Gaat laden met de nieuwe software nog altijd aan max 100KW ? Dus dit is enkel van toepassing op de M3 SR+.

Dit is bij 2019.36.2.1 weer verdwenen uit de release notes. Misschien hadden ze nog issues gevonden daarin?
 
Dat klopt, maar ik vond het vooral leuk om te zien dat er nu koppel/vermogen specs bij de motoren aangegeven staan.
Er staat alleen niet wat het gecombineerde maximaal vermogen van de motoren is bij de AWD versies. Ik vermoed dat dit niet beide motoren tegelijk op 100% is, dan komt de LR AWD omgerekend op 431 pk uit

Ik deel je vermoeden -> als het gecombineerde vermogen 431 pk / 644 Nm zo u zijn dan gingen we richting de Performance. (de P heeft maar een paar pk/nm meer volgens de specs -> daarmee ga je het verschil in tijd van 0-100 km/u niet opvangen)

Waarschijnlijk gaat het om het geïnstalleerde vermogen wat via software aangestuurd en daarmee ook begrenst kan worden. Tot nu toe 2x een power upgrade gehad via de software update. Het vermogen uit de handleiding bleef gelijk (=geïnstalleerd vermogen) maar in de aansturing werd er een aantal % extra aangestuurd/vrijgegeven. :)
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Vermeld er ook even bij of je een Model 3 hebt of iets anders. Ik probeerde in mijn Model X die op 2019.32.12.7 zit en geen resultaat.
staat in mn status line maar voor de volledigheid ik heb een model 3 LR AWD (FSD moet nog beschikbaar gemaakt worden) geleverd 7/11 en nog op v9 27.103.566
in deze thread zijn er ook al model 3's met dezelfde config en sw versie die wel een upgrade konden starten en nu op de laatste versie zitten
 
Volgens mij deels waar:)

170 kan niemand halen bij de superchargers hier. Dus volgens mij bedoelen ze dat we wel tot de max kunnen bij de superchargers, boven de 100kw van nu, maar uiteraard geen 170 omdat geen enkele supercharger dat aankan.

Ik dacht ook dat M3 SR+ door de update meer KW kon halen aan de huidige versie superchargers, van 100 KW max naar 120 KW en dus inderdaad 170 KW max als er een V3 (250 KW) is.

Ik zal het even moeten testen of ik boven de 100 KW kom.
 
Vanochtend ook update uitgevoerd vi de “lang vasthouden” instructie en werkte direct. Heb het gevoel dat de 5procent bij de M3P vooral voelbaar is tussen 110 en 160km/h. Maar beste update is natuurlijk het plannen van je dagelijkse vertrek en het verwarmen van de auto. Zeker met de koude maanden welke er nu aan gaan komen. Grootste misser tot dusver als je een Volvo V60 D6 gewend was waar dit in 2015 al bij kon.
 
Vandaag met de "download trick" ook 2019.36.2.1 geïnstalleerd.

Net even gezocht, maar het lijkt erop dat je dagelijks maar 1 moment kunt kiezen voor pre-heating?
Ik had gehoopt op multi-schedule om de auto ook eind van de middag lekker voor te verwarmen voordat ik naar huis rij.