Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
H

Is mij ook overkomen tijdens filerijden op de A10. AP aan. Vervolgens stond de auto zelfs in P en moest ik opnieuw naar D. Had de schoonfamilie in de auto. Vertrouwen kreeg een deukje... :mad:
Het lijkt me dat dit op zich juist meer vertrouwen zou moeten geven, no? Als hij niet zeker is dat hij de camera's kan vertrouwen dan escaleert hij dat naar de bestuurder, in plaats van iets te gokken.
 
Daarnet iets vreemd, ik stond net in de file en zonder reden kwam het stuur met rode handen op het scherm, toeters en bellen en was AP enige tijd onbeschikbaar. Uiteraard geen 'nag' gemist ervoor.

Nog nooit voorgehad.

Heb ik met 36.2.1 ook een keer of 3 gehad. Al begin ik aan mezelf te twijfelen. Heb ik echt het geflits niet gezien?
Er waren veel auto’s om mij heen (tweemaal in de file).
Inmiddels heb ik met deze versie ook al tweemaal een volledige reset meegemaakt van beide schermen (MS) terwijl ik 100+ km/u reed. Eigen resets na installatie hebben niet geholpen.
In my book ziet dit gedrag eruit als dat van een computer in overload, of met een geheugenprobleem of met diskruimte tekort of met te lage spanning, doe maar een reset dan.
Gemeld aan Tesla, geen respons.
 
Daarnet iets vreemd, ik stond net in de file en zonder reden kwam het stuur met rode handen op het scherm, toeters en bellen en was AP enige tijd onbeschikbaar. Uiteraard geen 'nag' gemist ervoor.

Nog nooit voorgehad.
Vorige week ook gehad, toen ik een snelle inhaalactie maakte en idd grof de snelheidslimiet overging, daarna ook melding dat AP niet meer beschikbaar was voor de rest van de rit.
Voelt een beetje als Big brother is watching you, of oom agent op de bijrijdersstoel zit :)
Tijdens de daaropvolgende rit werkte alles idd gewoon weer.
 
  • Funny
Reactions: MaSansky
Vorige week ook gehad, toen ik een snelle inhaalactie maakte en idd grof de snelheidslimiet overging, daarna ook melding dat AP niet meer beschikbaar was voor de rest van de rit.
Voelt een beetje als Big brother is watching you, of oom agent op de bijrijdersstoel zit :)
Tijdens de daaropvolgende rit werkte alles idd gewoon weer.
Dit gebeurt als je sneller rijdt dan 150 km/h. Heeft er al altijd ingezeten en is als zodanig geen bug.
 
  • Informative
Reactions: Gast68 and Hbrink
Je kan nog steeds instellen wanneer hij begint met laden. Als je weet hoe lang je nodig hebt om tot 100% te komen dan zou dat via die weg kunnen.
Maar voorverwarmen interieur zit daar niet bij?

Wat ik zou willen is:
Laden op vertrek. Op het moment dat ik in de auto stap dat de accu net op het max te laden % zit. En dat ik de stoelverwarming een 15 minuten voor vertrek kan inschakelen ipv alleen icm de interieur verwarming ipv de kachel. Stoelverwarming op standje BBQ is voor mij met deze temperaturen voldoende.
 
Het lijkt me dat dit op zich juist meer vertrouwen zou moeten geven, no? Als hij niet zeker is dat hij de camera's kan vertrouwen dan escaleert hij dat naar de bestuurder, in plaats van iets te gokken.
Een auto die spontaan stopt met rijden en zelfs op de parkeerstand komt geeft aan niet-Tesla rijders niet bepaald vertrouwen.

Ik had er niet veel last van. Behalve dat het een seconde of wat duurde voor ik doorhad dat de auto in P stond en dus niet wilde rijden toen er weer beweging in de file kwam. Tikje aan de hendel en gaan. Maar voor de mede-inzittenden van 70+ was het wel een rare gewaarwording
 
Vorige week ook gehad, toen ik een snelle inhaalactie maakte en idd grof de snelheidslimiet overging, daarna ook melding dat AP niet meer beschikbaar was voor de rest van de rit.
Voelt een beetje als Big brother is watching you, of oom agent op de bijrijdersstoel zit :)
Tijdens de daaropvolgende rit werkte alles idd gewoon weer.
Je weet dat AL jouw input in de auto wordt doorgeven aan Tesla? Het lijkt niet of big brother meekijkt, het is gewoon zo. Dit is o.a. de manier waarop Tesla de autopilot beter maakt. En dus ook af en toe feedback geeft of jouw gedrag.

En je bent er zelf akkoord mee gegaan ;)
 
  • Funny
Reactions: Gast68
H

Is mij ook overkomen tijdens filerijden op de A10. AP aan. Vervolgens stond de auto zelfs in P en moest ik opnieuw naar D. Had de schoonfamilie in de auto. Vertrouwen kreeg een deukje... :mad:

Ik heb dit gisteren gehad bij het optrekken bij het stoplicht. Vol in de ankers en auto terug in P. Weet zeker dat een evt achterligger - die er gelukkig niet was - van mijn S een 3 gemaakt had. Lijkt me een mega blunder/bug en ga dit maandag melden bij Tesla.
 
Vorige week ook gehad, toen ik een snelle inhaalactie maakte en idd grof de snelheidslimiet overging, daarna ook melding dat AP niet meer beschikbaar was voor de rest van de rit.
Voelt een beetje als Big brother is watching you, of oom agent op de bijrijdersstoel zit :)
Tijdens de daaropvolgende rit werkte alles idd gewoon weer.
Over ongeveer 2 weken valt die op de mat.
 
  • Funny
Reactions: Gast68
Hmmm nu ga ik twijfelen maar ik maakte dit een week of drie geleden met V10, op de ring van Antwerpen richting Parijs.

Omdat ik een beetje aan het dagdromen was in de files en mijndstuur erg licht aanraakte dacht ik dus dat ik een aantal nag had moeten missen en dat hij daarom stopte met de auto pilot (maar ging niet in volle anker, gewoon kei hard biepen en nood lichten aan, en daarna mocht ik niet meer de auto pilot gebruiken- tot dat ik dus in de zodanig trage files dat ik even parkeerde en weer in drive ging, no way ik de hele route zonder AP deed haha). Maar nu zit ik te denken, was het misschien dan toch een bug?...
 
Hmmm nu ga ik twijfelen maar ik maakte dit een week of drie geleden met V10, op de ring van Antwerpen richting Parijs.

Omdat ik een beetje aan het dagdromen was in de files en mijndstuur erg licht aanraakte dacht ik dus dat ik een aantal nag had moeten missen en dat hij daarom stopte met de auto pilot (maar ging niet in volle anker, gewoon kei hard biepen en nood lichten aan, en daarna mocht ik niet meer de auto pilot gebruiken- tot dat ik dus in de zodanig trage files dat ik even parkeerde en weer in drive ging, no way ik de hele route zonder AP deed haha). Maar nu zit ik te denken, was het misschien dan toch een bug?...

blij dat ik niet alleen ben
Wachten op een update.