Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
UPDATE 31 juli 2019

Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten. Gezien de opmerkingen maar even aangevuld met een wensenlijstje :rolleyes: Dus, eerste deel zijn rumors, tweets, ed. Tweede deel is 'pray'....En derde deel is hardware related (upgrades).

Overigens, wat een suggesties! Daar kunnen we tot en met V15 mee voort ;)

V10 Geruchten

Timing
- augustus 2019

Games & Multimedia

- Schaken
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

V10 wishes

upload_2019-7-31_7-22-52.png


Hardware wishes
- MCU1 naar MCU2 upgrade (aangekondigd via tweet EM, niet verkrijgbaar in SeC)
- HW2.5 naar HW3, gratis voor eigenaren van FSD (aangekondigd door EM, nog niet verkrijgbaar/uitgerold)
- HW2 naar HW3, onbekend of dit ook camera upgrade ed in zal houden

Mocht ik eea niet goed hebben weergegeven, feel free to correct .....
 
  • Like
Reactions: watt
Het valt me op dat ik eigenlijk helemaal niemand meer hoor over mijn grootste wens, navigatie waypoints. Dus dat ik een hele ronde kan instellen met meerdere stops en thuiskomst, en dat de navigatie alles laat zien, het accu percentage en dus ook de Supercharger laadtijden daarop aanpast. Op dit moment als ik op vakantie ga en op mijn bestemming is geen laadmogelijkheid, dan moet ik haast wel ABRP gebruiken om ui te vogelen hoeveel ik op de laatste stop moet laden.
 
Het valt me op dat ik eigenlijk helemaal niemand meer hoor over mijn grootste wens, navigatie waypoints. Dus dat ik een hele ronde kan instellen met meerdere stops en thuiskomst, en dat de navigatie alles laat zien, het accu percentage en dus ook de Supercharger laadtijden daarop aanpast. Op dit moment als ik op vakantie ga en op mijn bestemming is geen laadmogelijkheid, dan moet ik haast wel ABRP gebruiken om ui te vogelen hoeveel ik op de laatste stop moet laden.

Staat er wel al in :) maar niet zo compleet als jij nu beschrijft. Zal het opnemen...
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
In het lijstje mag Netflix & Youtube "tijdens parkeren" vervangen worden door "tijdens parkeren EN wanneer verbonden met Wifi". Jammer genoeg is er geen Wifi aan de superchargers, dus in de praktijk vrij nutteloos zonder mobile hotspot of tethering...

V10 wish: Een oplossing zou zijn dat je content kan cachen, desnoods op een USB stick/disk. Idem trouwens voor mijn vaste playlists van Spotify...
 
Wi-Fi zou gaan komen bij Superchargers toch? Is althans aangekondigd.

Ik zie ze niet eerst alle stalls aanpassen voor de Model 3 laadkabel, om daarna nog eens langs te komen voor Wi-fi, om ze binnenkort nog eens te upgraden naar SuC V3.
Als EM belooft iets te doen "over time", dan weet ik al beter. Ik wacht nog steeds op de "Roadster 3.0 parts" zoals batterij, nieuwe aero kit, nieuw type banden, wiellagers met lager weerstand.. Beloofd in 2014...
 
Op zich makkelijk , maar vindt het nu achteraf niet altijd makkelijk.

Wanneer niet? Als het werkt (99% met mijn telefoon) dan is het echt fantastisch. En die ene keer dat ik bij m'n auto sta zonder mobiele telefoon, had ik ook m'n sleutels vergeten. En het is een keer voor gekomen dat m'n mobiel helemaal leeg was, maar daarom heb ik altijd m'n pasje in m'n portemonnee.
 
Bv als ik ga hardlopen in de duinen. Ik moet ongeveer 15-30 min rijden. Moet ik altijd met mijn telefoon hardlopen. Mijn vorige keyfob kon ik altijd wel ergens in kwijt. Nu probeer ik mijn keyCard ergens tussen de frummelen. En voordat ik dat daar opmerkingen overkrijg, hij zit niet in die plek :D
 
Bv als ik ga hardlopen in de duinen. Ik moet ongeveer 15-30 min rijden. Moet ik altijd met mijn telefoon hardlopen. Mijn vorige keyfob kon ik altijd wel ergens in kwijt. Nu probeer ik mijn keyCard ergens tussen de frummelen. En voordat ik dat daar opmerkingen overkrijg, hij zit niet in die plek :D

Prima, maar als je voor die use-case wel een fob wil gebruiken dan bieden ze ook nog de optie om een simpele fob aan te schaffen.
 
In het lijstje mag Netflix & Youtube "tijdens parkeren" vervangen worden door "tijdens parkeren EN wanneer verbonden met Wifi". Jammer genoeg is er geen Wifi aan de superchargers, dus in de praktijk vrij nutteloos zonder mobile hotspot of tethering...

Waarom zou je dat toevoegen? Als Tesla dat zou aanbieden (al dan niet tegen betaling) dan heb je gewoon extra keuze.
 
HW3 is in de auto's gebouwd vanaf midden april 2019 standaard aanwezig. Een van de belangrijkste voordelen van HW3 veel meer verwerkingskracht. Camera's kunnen op hogere resolutie beeldinformatie sneller verwerken. Dit is noodzakelijk voor FSD.
Voor degenen die FSD hebben zal de hardware gratis upgrade krijgen naar HW3
FSD momenteel 3200 euro i.p.v. 6400 euro, heeft iemand dat al gekocht voor een ap 2.0 ?
 
In het lijstje mag Netflix & Youtube "tijdens parkeren" vervangen worden door "tijdens parkeren EN wanneer verbonden met Wifi". Jammer genoeg is er geen Wifi aan de superchargers, dus in de praktijk vrij nutteloos zonder mobile hotspot of tethering...

V10 wish: Een oplossing zou zijn dat je content kan cachen, desnoods op een USB stick/disk. Idem trouwens voor mijn vaste playlists van Spotify...

Je kan toch films downloaden op je mobiel op je Netflix account. Moet toch perfect mogelijk zijn om dit op het grote scherm af te spelen zonder dat je daarbij kostbare data moet gebruiken.