Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Wishes:
- Remote kijken naar camera beelden / laatste plaatjes.
- Via scherm terug kijken van opgenomen beelden. (Door op i te drukken)
- auto wissen van oude usbdisk data (onderhoud)
- Stuur Nag langer maken door gebruik van de interne camera door kijken naar de bestuurder.
- Baanwissel enkel via richting aanwijzer
- support voor Siri/Alexa/Google
- Api voor apps van derden
- Parkeerhulp door camera's
......
Dat vind ik goede en terechte Wishes.
 
Een bestuurdersprofiel voor de bijrijder gaat er niet komen volgens een medewerker van Duiven. Het schijnt dat in de bijrijdersstoel de knopjes "direct" de motortjes aan sturen. En bij de bestuurder zit er nog een computer oid tussen die de standen op kan slaan.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
UPDATE 10 augustus 2019

Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten. Gezien de opmerkingen maar even aangevuld met een wensenlijstje :rolleyes: Dus, eerste deel zijn rumors, tweets, ed. Tweede deel is 'pray'....En derde deel is hardware related (upgrades).

Overigens, wat een suggesties! Daar kunnen we tot en met V15 mee voort ;)

V10 Geruchten

Timing
- augustus 2019

Games & Multimedia

- Schaken <= Inmiddels in 2019.28.2!
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)
- Karaoke

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

V10 wishes

View attachment 440000

Hardware wishes
- MCU1 naar MCU2 upgrade (aangekondigd via tweet EM, niet verkrijgbaar in SeC)
- HW2.5 naar HW3, gratis voor eigenaren van FSD (aangekondigd door EM, nog niet verkrijgbaar/uitgerold)
- HW2 naar HW3, onbekend of dit ook camera upgrade ed in zal houden
- Wifi bij SuC's

Mocht ik eea niet goed hebben weergegeven, feel free to correct .....

Voor op de wish list:
- 360º geluid voor de parkeersensoren
- Wasstraat modus
- Apple Watch / horloge als sleutel
- Ringtoon instelbaar of minder luid/vervelend
 
  • Like
Reactions: Hbrink
UPDATE 11 augustus 2019

Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten. Gezien de opmerkingen maar even aangevuld met een wensenlijstje :rolleyes: Dus, eerste deel zijn rumors, tweets, ed. Tweede deel is 'pray'....En derde deel is hardware related (upgrades).

Overigens, wat een suggesties! Daar kunnen we tot en met V15 mee voort ;)

V10 Geruchten

Timing
- augustus 2019, inmiddels bijgesteld naar september voor EU (tweet Musk)

Games & Multimedia

- Schaken <= Inmiddels in 2019.28.2!
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)
- Karaoke

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

Bediening
- Joe Mode, waarschuwingsgeluiden op half volume

V10 wishes

20190811 V10 wishes.jpg


Hardware wishes
- MCU1 naar MCU2 upgrade (aangekondigd via tweet EM, niet verkrijgbaar in SeC)
- HW2.5 naar HW3, gratis voor eigenaren van FSD (aangekondigd door EM, nog niet verkrijgbaar/uitgerold)
- HW2 naar HW3, onbekend of dit ook camera upgrade ed in zal houden
- Wifi bij SuC's

Mocht ik eea niet goed hebben weergegeven, feel free to correct .....
 
Smart Summon en dus V10 is weer uitgesteld. Tot voor kort was de officiële schatting nog augustus. De realiteit zal waarschijnlijk dichter bij de 8 dan de 4 liggen, dus oktober/november voor de US, volgend jaar voor ons. Mijn innerlijke realist zegt Q1 2020 US, Q2/Q3 2020 EU.

y4mCnpD063RGhQX0lY5Zahb-0QRiK9nCN7xSdVpGb7p0P_cOE1ACXnmuHMmcU3IwdBqFtQdYM4W55TyPSn3hbyUlQHavWqnR1LG_Cbiu37od5m8eug--p5TW2a2xdzFosIb7TY8BJxl6FpM5umv0YSgXd74onj785n1HzvbkKvMo6PymuQRgpmxRPL45C-g8kbx


Ik snap niet waarom meer dan 8k mensen dit slechte nieuws geliket hebben. Misschien omdat EM er een positieve draai aan heeft gegeven (prijsverhoging uitgesteld)?
 
De realiteit zal waarschijnlijk dichter bij de 8 dan de 4 liggen, dus oktober/november voor de US, volgend jaar voor ons. Mijn innerlijke realist zegt Q1 2020 US, Q2/Q3 2020 EU.
We zijn hier vorig jaar al doorheen gegaan... Toen beloofde ie ook tegen eind augustus V9 en toen was het in oktober toen EU aan de beurt was. Vind ik nog geen drama, lijkt erg veel op de iPhone de eerste jaren die ook in september gepresenteerd werd en pas makkelijk te krijgen was in november.
 
Even een vraag. Een aantal weken geleden zou met een nieuwe update 28.2.1 (geloof ik) een aantal bugs zijn opgelost, waaronder volumeverlaging wanneer de portieren open zouden gaan. Bij mij is juist het omgekeerde het geval vanaf 28.2. Als ik de bestuurdersportier open wordt het volume juist hoger. En het is nog steeds niet verholpen; ook niet met de nieuwste update 28.3.1.
Heeft iemand hetzelfde?
 
Wishes:
!-tijdens het rijden aanpasbare speed limiter! (kan nu alleen als de auto compleet uit staat)
-volume zachter kunnen zetten vd parkeerhulp-tonen (kan nu alleen aan of uit, Is dit de zgn "Joe-mode"?))
-Parkeerlicht aan kunnen zetten (Alleen Links of Rechts en misschien ook wel allebei)
-zij-camera's kunnen bekijken tijdens parkeren zodat je de velgen zonder schade dicht op de stoeprand kan zetten.
-ramen dicht kunnen doen vanaf de app (staat al in de lijst zie ik)
-ramen automatisch dicht kunnen laten gaan bij afsluiten
-bericht in app als ramen of deur nog open staan na het weglopen van je auto.
-auto iets langer "aan laten staan" als je even uitstapt en direct weer instapt om iets te checken bv.
zodat ik niet bij het groene stoplicht eerst mijn sleutel uit mijn broek zak moet vissen voor de dubbelklik voordat ik weg kan rijden.
-meescrollende playlist in spotify bij playlist die langer is dan het scherm kan laten zien
-cabin overheat protection aan kunnen zetten vanaf de app
-laten zien welke versie het is bij het bericht: "Er is nieuwe software beschikbaar"
-een mogelijkheid om die "nieuwe software beschikbaar"-melding uit te kunnen zetten zodat deze niet elke keer weggeklikt hoeft te worden als je hem niet wilt.
-Groen/Blauw vd laadpoort wisselen, zodat deze overeenkomt met alle laadpalen die ik tot nu toe in NL heb gezien. Dus groen=ready, blauw= laden, huidige kleuren van mijn laadpoort zijn andersom, of is dat alleen bij mij?
 
Last edited:
Ik heb liever een auto die gewoon vanzelf rijd, dan heb je geen nag of sensoren nodig :p.

Iedereen die als eerste Tesla de Model 3 heeft gekocht heeft nooit de tijd gekend van de Model S en X met een nag om de 2 minuten ofzo... Dan kon je echt een hele tijd zonder handen rijden. Heerlijk :p
 
Even een vraag. Een aantal weken geleden zou met een nieuwe update 28.2.1 (geloof ik) een aantal bugs zijn opgelost, waaronder volumeverlaging wanneer de portieren open zouden gaan. Bij mij is juist het omgekeerde het geval vanaf 28.2. Als ik de bestuurdersportier open wordt het volume juist hoger. En het is nog steeds niet verholpen; ook niet met de nieuwste update 28.3.1.
Heeft iemand hetzelfde?

Bij mij werkt het wel goed (beide portieren).
 
Wat ik zou willen is een stuurwiel met sensoren. Zodat NAG verdwijnt als je stuur vast hebt. Jammer genoeg kan dit enkel met nieuwe hardware. Erger mij aan om de 13 seconden onnatuurlijk bewegen.
Ik krijg de nag enkel als ik inderdaad effectief niet oplet. Dit gebeurt max 1 keer per week nog (ik rij gemiddeld 150km/dag). Het lijkt dus te doen wat het moet doen.
Gewoon linkerhand tussen 7en 8u op het stuur en de arm ontspannen laten hangen is voldoende. Bij afleiding ga’ ik blijkbaar gewilliger mee volgen met de draairichting van het stuur, waardoor geen weerstand meer gevoeld wordt en ik de nag krijgt.
 
Bij mij werkt het ook goed. Heb je al een soft en/of hard reset geprobeerd?
Nav je tip heb ik een harde reset gedaan. Voet op de rem en gelijktijdig allebei de scrollwieltjes ingedrukt. Scherm zwart en vervolgens alles losgelaten. Bij de tweede keer ging inderdaad het volume tijdens het openen van de bestuurdersportier lager. Ik wilde dat ook checken voor de andere deuren, echter daar gebeurt nu wat anders. Bij openen gaat het scherm aan en pas 15 seconden later gaat het geluid aan. Nadat je binnen bent gaan zitten en de deur dicht doet gaat het scherm weer op zwart en blijft zo....................totdat je het scherm aanraakt. Dan gaat vervolgens ook het geluid na 10 seconden weer aan. Dat gebeurt dus bij alle drie de passagiersdeuren. Is dat normaal?
 
Nav je tip heb ik een harde reset gedaan. Voet op de rem en gelijktijdig allebei de scrollwieltjes ingedrukt. Scherm zwart en vervolgens alles losgelaten. Bij de tweede keer ging inderdaad het volume tijdens het openen van de bestuurdersportier lager. Ik wilde dat ook checken voor de andere deuren, echter daar gebeurt nu wat anders. Bij openen gaat het scherm aan en pas 15 seconden later gaat het geluid aan. Nadat je binnen bent gaan zitten en de deur dicht doet gaat het scherm weer op zwart en blijft zo....................totdat je het scherm aanraakt. Dan gaat vervolgens ook het geluid na 10 seconden weer aan. Dat gebeurt dus bij alle drie de passagiersdeuren. Is dat normaal?

Dat gebeurt bij mij (model S) in ieder geval niet. Probeer nog eens een reset door in het menu (security uit mijn hoofd gezet) de auto echt uit te zetten, ca 4 minuten (zet timer!) laten slapen en dan weer wakker maken.
 
  • Informative
Reactions: arne-nl