Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
HW3 is in de auto's gebouwd vanaf midden april 2019 standaard aanwezig. Een van de belangrijkste voordelen van HW3 veel meer verwerkingskracht. Camera's kunnen op hogere resolutie beeldinformatie sneller verwerken. Dit is noodzakelijk voor FSD.
Voor degenen die FSD hebben zal de hardware gratis upgrade krijgen naar HW3
HW3 upgrade pas ALS dit nodig is voor FSD. Daar FSD in Europa nog een utopie is hoef je voorlopig niet op HW3 te hopen.
 
HW3 is in de auto's gebouwd vanaf midden april 2019 standaard aanwezig. Een van de belangrijkste voordelen van HW3 veel meer verwerkingskracht. Camera's kunnen op hogere resolutie beeldinformatie sneller verwerken. Dit is noodzakelijk voor FSD.
Voor degenen die FSD hebben zal de hardware gratis upgrade krijgen naar HW3
Ik heb net gecheckt. Ondanks beloftes dat de HW3 al in de aan mij geleverde auto zit, klopt dit niet. Ik heb de AP 2.5 computer. Zie voor verdere uitleg de thread Full Self Driving.
 
Last edited:
Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten:

Games & Multimedia
- Schaken
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

Ik hoop dat ook...
- eindelijk verkeersborden (mn snelheid) op snelwegen worden herkend

Feel free om aan te vullen en te verbeteren.....
 
Ik hoop ook dat ze misschien de stand van de stoelen kunnen copieëren naar de bijrijdersstoel of kan dat al?? Handig voor vakantie als je partner gaat rijden en jij in de bijrijdersstoel dezelfde stan in kan stellen.

Ik hoop ook dat ze voor europa de ramen open en dicht kunnen doen met de app (in de VS verboden, maar hier in europa mag het toch wel??) stel dat dan beschikbaar voor hier.

Ik hoop ook dat ze de regensensor nou eens goed voor elkaar krijgen.
 
Ik hoop ook dat ze misschien de stand van de stoelen kunnen copieëren naar de bijrijdersstoel of kan dat al?? Handig voor vakantie als je partner gaat rijden en jij in de bijrijdersstoel dezelfde stan in kan stellen.

Ik hoop ook dat ze voor europa de ramen open en dicht kunnen doen met de app (in de VS verboden, maar hier in europa mag het toch wel??) stel dat dan beschikbaar voor hier.

Ik hoop ook dat ze de regensensor nou eens goed voor elkaar krijgen.

Dat van die stoelen kopieren lijkt grappig maar zou ik zelf geen prioriteit geven op de backlog van Tesla issues en feature requests :D

Mijn uiteindelijke droom is toch wel dat Tesla haar software open source maakt (en daarbij gelijk toegang geeft in de bugs, tickets en de backlog), dan niet per definitie gelijk de software welke de kritische autofuncties aanstuurt, maar om te starten gewoon enkel de software welke de entertainment regelt.
Met goede QA en engineering teams binnen Tesla zelf kunnen MR's geaccoordeerd, verbeterd of gecancelled worden en creeert dit m.i. een grote sprong voorwaarts, zowel aan de (kwaliteit van de) features als aan de zichtbaarheid vanuit klanten.

Zodra dat gebeurt, ben ik ook van mening dat jouw verzoek tot stoelkopie sneller te realiseren is ;)
 
Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten:
EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

Ik hoop dat ook...
- eindelijk verkeersborden (mn snelheid) op snelwegen worden herkend

Feel free om aan te vullen en te verbeteren.....

Verkeerslichten en stopborden zal ook enkel maar US worden vermoed ik....

Verkeersbord herkenning kun je ook vergeten. Dat gaat enkel gebeuren zodra FSD naar SAE level 3 gaat. We gaan nog jaren zitten op level 2.
 
UPDATE

Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten. Gezien de opmerkingen maar even aangevuld met een wensenlijstje :rolleyes: Dus, eerste deel zijn rumors, tweets, ed. Tweede deel is 'pray'....

V10 Geruchten

Games & Multimedia
- Schaken
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

V10 wishes
- eindelijk verkeersborden (mn snelheid) op snelwegen worden herkend (AP)
- passagierstoel instellingen - conform bestuurder met profielen instellen (Comfort)
- regendetectie uit beta (Algemeen)
- ramenbediening via app (Tesla app)
- software voor niet essentiële functies (al dan niet via api's) kunnen uitbreiden (Bediening)
- keuze voor contactgroepen ipv alles of niets bij mobiel bellen (Bediening, telefonie)

Mocht ik eea niet goed hebben weergegeven, feel free to correct .....
 
  • Like
Reactions: DresOne
Wishes:
- Remote kijken naar camera beelden / laatste plaatjes.
- Via scherm terug kijken van opgenomen beelden. (Door op i te drukken)
- auto wissen van oude usbdisk data (onderhoud)
- Stuur Nag langer maken door gebruik van de interne camera door kijken naar de bestuurder.
- Baanwissel enkel via richting aanwijzer
- support voor Siri/Alexa/Google
- Api voor apps van derden
- Parkeerhulp door camera's
......