Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Is dat zo(beloofde upgrade)

Uit betrouwbare bron idd vernomen dat HW3 upgrade volgt als men FSD aanschaft en stoplichten/verkeersborden/etc. herkent moeten worden. Voor dit moment voldoet de HW2,5 ook voor FSD (=momenteel EAP) Bij meer functies is er meer rekenkracht nodig. De grote vraag is uiteraard wanneer er een upgrade naar HW3 volgt......
  • Eerder als eind 2019 zou ik niet op rekenen :(
  • Begin 2020 is realistischer :)
  • Eind 2020 is waarschijnlijker ;)
  • Ergens in 2021 lijkt me wel erg pessimistisch maar je weet het maar nooit :mad:
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Je kan toch films downloaden op je mobiel op je Netflix account. Moet toch perfect mogelijk zijn om dit op het grote scherm af te spelen zonder dat je daarbij kostbare data moet gebruiken.

Dat zou logisch zijn, maar reken er niet op :)

Spotify ondersteund ook geen offline support of downloaden van playlists. Dus enkel streaming. Ik laat me graag verrassen :)
 
Bij dat idioot vroeg remmen moet je eens tellen wat je afstand op je voorligger is. Mijn mening is dat AP en ACC adequate volgafstanden willen aanhouden waarbij ze zelf genoeg ruimte hebben om in te kunnen grijpen bij een noodgeval. Dat is doorgaans minder dan de voorgeschreven 2 seconden, maar vaak meer dan wat menig automobilist zelf als veilige afstand aan houdt. Daarom dat we zo vaak in de file staan voor een kopstaartaanrijding...
 
  • Like
Reactions: Sregor
:
:

V10 wishes
:
AP Baanwissel enkel via richtingaanwijzer
:
:
Haal die er maar af, gaat niet gebeuren.

Volgens UN/ECE 79, addendum 78, revision 4, paragraaf 5.6.4.5.6:

The system shall provide a means of detecting that the driver is holding the steering control and shall warn the driver in accordance with the warning strategy below:

If, after a period of no longer than 3 seconds after the initiation of the lane change procedure, the driver is not holding the steering control, an optical warning signal shall be provided. This signal shall be the same as the signal specified in paragraph 5.6.2.2.5. above.

The warning signal shall be active until the driver is holding the steering control, or until the system is deactivated, either manually or automatically.

Dus de eis dat je het stuur vast moet houden bij een rijstrookwissel volgt uit de regulering.
 
Last edited:
Haal die er maar af, gaat niet gebeuren.

Dus de eis dat je het stuur vast moet houden bij een rijstrookwissel volgt uit de regulering.

Het stuur vasthouden betekent natuurlijk niet dat je in mee moet sturen. Op de M3 zou controle door de interne camera gedaan kunnen worden. Is een beter controle dan druk op het stuur wat via gewichten gedaan kan worden.
 
Het stuur vasthouden betekent natuurlijk niet dat je in mee moet sturen. Op de M3 zou controle door de interne camera gedaan kunnen worden. Is een beter controle dan druk op het stuur wat via gewichten gedaan kan worden.
Weet iemand wat de regelgeving hier van zegt,

Ik vermoed dat verplicht is om stuur vast te houden vanuit de regelgeving, als er zoals je zegt zicht is op bestuurder en de ogen traceren zou je sowieso de steering-nag kunnen bevestigen door naar voren te kijken.
 
in de app de mogelijkheid om aan te geven of je tesla gaat bewegen.. als je om deze notificatie gevraagd hebt.. Mijn tesla staat bij de berger, en kan niet wachten tot ze hem bij de repair in Den Haag brengen.. Hopeloos zo zonder M3. Maar ik kan hem alleen handmatige tracen.
 
in de app de mogelijkheid om aan te geven of je tesla gaat bewegen.. als je om deze notificatie gevraagd hebt.. Mijn tesla staat bij de berger, en kan niet wachten tot ze hem bij de repair in Den Haag brengen.. Hopeloos zo zonder M3. Maar ik kan hem alleen handmatige tracen.

Met Stats voor Tesla kan je verschillende notificaties laten sturen.
01EC7F71-DD8F-4270-983F-113AB43D471A.png
 
UPDATE 10 augustus 2019

Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten. Gezien de opmerkingen maar even aangevuld met een wensenlijstje :rolleyes: Dus, eerste deel zijn rumors, tweets, ed. Tweede deel is 'pray'....En derde deel is hardware related (upgrades).

Overigens, wat een suggesties! Daar kunnen we tot en met V15 mee voort ;)

V10 Geruchten

Timing
- augustus 2019

Games & Multimedia

- Schaken <= Inmiddels in 2019.28.2!
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)
- Karaoke

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

V10 wishes

20190810 V10 wishes.jpg


Hardware wishes
- MCU1 naar MCU2 upgrade (aangekondigd via tweet EM, niet verkrijgbaar in SeC)
- HW2.5 naar HW3, gratis voor eigenaren van FSD (aangekondigd door EM, nog niet verkrijgbaar/uitgerold)
- HW2 naar HW3, onbekend of dit ook camera upgrade ed in zal houden
- Wifi bij SuC's

Mocht ik eea niet goed hebben weergegeven, feel free to correct .....