Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
UPDATE 30 juli 2019

Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten. Gezien de opmerkingen maar even aangevuld met een wensenlijstje :rolleyes: Dus, eerste deel zijn rumors, tweets, ed. Tweede deel is 'pray'....En derde deel is hardware related (upgrades).

V10 Geruchten

Timing
- augustus 2019

Games & Multimedia

- Schaken
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

V10 wishes
- Verkeersborden (mn snelheid) op snelwegen worden herkend (AP)
- passagiersstoel instellingen - conform bestuurder met profielen instellen (Comfort)
- regendetectie uit beta (Algemeen)
- ramenbediening via app (Tesla app)
- software voor niet essentiële functies (al dan niet via api's) kunnen uitbreiden (Bediening)
- keuze voor contactgroepen ipv alles of niets bij mobiel bellen (Bediening, telefonie)
- Remote kijken naar camera beelden Sentry en Dashcam (Tesla App)
- Via scherm terug kijken van opgenomen beelden (Bediening)
- Auto wissen van oude usbdisk data (Bediening) <= Is dit niet nu al geïmplementeerd? Al kan werking beter
- Stuur nag langer maken door gebruik van de interne camera door kijken naar de bestuurder (M3 only)
- Baanwissel enkel via richting aanwijzer (Functie EAP/FSD naar AP)
- support voor Siri/Alexa/Google (Bediening)
- Parkeerhulp door camera's (Bediening)

Hardware wishes
- MCU1 naar MCU2 upgrade (aangekondigd via tweet EM, niet verkrijgbaar in SeC)
- HW2.5 naar HW3, gratis voor eigenaren van FSD (aangekondigd door EM, nog niet verkrijgbaar/uitgerold)
- HW2 naar HW3, onbekend of dit ook camera upgrade ed in zal houden

Mocht ik eea niet goed hebben weergegeven, feel free to correct .....
 
Last edited:
  • Like
Reactions: TANE and watt
UPDATE 30 juli 2019

Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten. Gezien de opmerkingen maar even aangevuld met een wensenlijstje :rolleyes: Dus, eerste deel zijn rumors, tweets, ed. Tweede deel is 'pray'....En derde deel is hardware related (upgrades).

V10 Geruchten

Timing
- augustus 2019

Games & Multimedia

- Schaken
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

V10 wishes
- Verkeersborden (mn snelheid) op snelwegen worden herkend (AP)
- passagiersstoel instellingen - conform bestuurder met profielen instellen (Comfort)
- regendetectie uit beta (Algemeen)
- ramenbediening via app (Tesla app)
- software voor niet essentiële functies (al dan niet via api's) kunnen uitbreiden (Bediening)
- keuze voor contactgroepen ipv alles of niets bij mobiel bellen (Bediening, telefonie)
- Remote kijken naar camera beelden Sentry en Dashcam (Tesla App)
- Via scherm terug kijken van opgenomen beelden (Bediening)
- Auto wissen van oude usbdisk data (Bediening) <= Is dit niet nu al geïmplementeerd? Al kan werking beter
- Stuur nag langer maken door gebruik van de interne camera door kijken naar de bestuurder (M3 only)
- Baanwissel enkel via richting aanwijzer (Functie EAP/FSD naar AP)
- support voor Siri/Alexa/Google (Bediening)
- Parkeerhulp door camera's (Bediening)

Hardware wishes
- MCU1 naar MCU2 upgrade (aangekondigd via tweet EM, niet verkrijgbaar in SeC)
- HW2.5 naar HW3, gratis voor eigenaren van FSD (aangekondigd door EM, nog niet verkrijgbaar/uitgerold)
- HW2 naar HW3, onbekend of dit ook camera upgrade ed in zal houden

Mocht ik eea niet goed hebben weergegeven, feel free to correct .....

Aanvullende wensen tav. Navigatie: tussenpunten ingeven zodat je een route vooraf kan plannen, ook graag via de app
 
Hoognodig: achterportieren waarvan je het kinderslot PER DEUR kunt instellen, in plaats van alleen beiden tegelijk. Mijn vrouw zit achterin naast onze peuter (want die laat voortdurend speen en auto's uit zijn handen vallen) en kan haar achterportier alleen zelf openen door het raampje open te doen en dan via het raam de hendel in te drukken. Ik snap niet waarom je niet zoals in een conventionele auto het kinderslot per deur aan of uit kunt zetten.
 
UPDATE 30 juli 2019

Misschien aardig om de geruchten/beloften/verwachtingen eens in een lijstje te zetten. Gezien de opmerkingen maar even aangevuld met een wensenlijstje :rolleyes: Dus, eerste deel zijn rumors, tweets, ed. Tweede deel is 'pray'....En derde deel is hardware related (upgrades).

V10 Geruchten

Timing
- augustus 2019

Games & Multimedia

- Schaken
- Youtube (tijdens parkeren)
- Netflix (tijdens parkeren)

Mobile
- voorlezen tekstberichten (alleen SMS of ook whatsapp?)

EAP/FSD
- uiteraard 'improved highway AP' (wat dat dan ook mag zijn...)
- herkennen verkeerslichten
- herkennen stopborden
- smart summon (waarschijnlijk alleen USA)

V10 wishes
- Verkeersborden (mn snelheid) op snelwegen worden herkend (AP)
- passagiersstoel instellingen - conform bestuurder met profielen instellen (Comfort)
- regendetectie uit beta (Algemeen)
- ramenbediening via app (Tesla app)
- software voor niet essentiële functies (al dan niet via api's) kunnen uitbreiden (Bediening)
- keuze voor contactgroepen ipv alles of niets bij mobiel bellen (Bediening, telefonie)
- Remote kijken naar camera beelden Sentry en Dashcam (Tesla App)
- Via scherm terug kijken van opgenomen beelden (Bediening)
- Auto wissen van oude usbdisk data (Bediening) <= Is dit niet nu al geïmplementeerd? Al kan werking beter
- Stuur nag langer maken door gebruik van de interne camera door kijken naar de bestuurder (M3 only)
- Baanwissel enkel via richting aanwijzer (Functie EAP/FSD naar AP)
- support voor Siri/Alexa/Google (Bediening)
- Parkeerhulp door camera's (Bediening)

Hardware wishes
- MCU1 naar MCU2 upgrade (aangekondigd via tweet EM, niet verkrijgbaar in SeC)
- HW2.5 naar HW3, gratis voor eigenaren van FSD (aangekondigd door EM, nog niet verkrijgbaar/uitgerold)
- HW2 naar HW3, onbekend of dit ook camera upgrade ed in zal houden

Mocht ik eea niet goed hebben weergegeven, feel free to correct .....

De rest hoeft voor mij niet als ze deze maar doen:
- Stuur nag langer maken door gebruik van de interne camera door kijken naar de bestuurder
 
- Homlink via API call's.

Ik heb mijn huis volledig geautomatiseerd zou leuk vinden om via een call de voordeur open te maken verlichting aan etc. Nu gedwongen om extra hardware te kopen wat een beetje onnodig is.

Ik heb HASS draaien, als de browser nu eens fatsoenlijk zou werken (hence: ik wil heel graag MCU2), dan kan ik HASS gewoon in de browser van de Tesla gebruiken, en dus mijn garagedeur bedienen, etc… Zonde dat dat dus nu niet lukt :(
 
Secure API, waardoor;
- ondersteuning meerdere API gebruikers/Keys met elk individueel rechten
- dus restricties per systeem/gebruiker
van de Tesla app
- Meerdere Tesla accounts per auto toestaan, per rijder
- per rijders profiel dan ook eigen settings, Spotify en accounts koppeling per profiel.
- rijders profiel en gegevens in cloud, dus beschikbaar via cloud in andere Tesla.

- Optioneel Push systeem, huidige is alleen polling en elk huidige externe tools laten de auto niet tot nauwelijks in deep sleep komen. Auto open of sleutel gesignaleerd een push melding
 
  • Like
Reactions: BjörnTM and TANE
Wish: net als nu naast Spotify ea het mogelijk is muziek van USB te spelen, het ook mogelijk maken om naast video van YouTube en Netflix ook video's van USB te spelen (mkv, mp4 containers met h264 ed).

Eigenlijk zo logisch dat ik onaangenaam verbaasd zou zijn als dat straks niet kon met v10.
 
  • Like
Reactions: TANE