V10 / 2019.32.11.1 / HW2.5/MCU1 op MS
Gisteren weer ruim 300 km gereden. waarvan (schatting) 85% op EAP (snelweg / 100km weg). Echtgenote aanwezig, dus NoA maar even niet gedaan. De WAF van zelf rijdende auto's is bij mij thuis zeer laag. Dat is natuurlijk om het in balans te brengen: ik geloof er echt in
- het lijkt wel of de camera's zich moesten (her)calibreren. Veel minder last van zwalken tussen de lijnen. Nu reed ik wel meestal in de rechterbaan en daar lijkt het sowieso beter te gaan dan bij het inhalen.
- Meeste inhaal pogingen met EAP gingen goed, al moet ik zeggen dat ik daarbij wel de RDW norm maal vier aanhoud. Maar dan geen afgebroken lane changes. Nadeel is wel dat je dan soms 10-15min achter een vrachtwagen hangt.
- Ik rij iets meer mee met het pedaal om het (onnodig) afremmen voor auto's links en rechts te voorkomen. Ja, dat gaat qua rijden beter, maar haalt wel wat weg van het idee van 'FSD'.
- Wel ca drie keer de auto per ongeluk van EAP afgetrokken bij een lane change. Gevoelsmatig, feel free to correct, moet ik iets langer wachten om de lane change daadwerkelijk in te zetten nadat ik de richtingaanwijzer heb gebruikt. Doe je dat te snel (en wellicht te hard) dan klapt hij eruit. Dat is ongetwijfeld een kwestie van wennen.
Gisteren weer ruim 300 km gereden. waarvan (schatting) 85% op EAP (snelweg / 100km weg). Echtgenote aanwezig, dus NoA maar even niet gedaan. De WAF van zelf rijdende auto's is bij mij thuis zeer laag. Dat is natuurlijk om het in balans te brengen: ik geloof er echt in
- het lijkt wel of de camera's zich moesten (her)calibreren. Veel minder last van zwalken tussen de lijnen. Nu reed ik wel meestal in de rechterbaan en daar lijkt het sowieso beter te gaan dan bij het inhalen.
- Meeste inhaal pogingen met EAP gingen goed, al moet ik zeggen dat ik daarbij wel de RDW norm maal vier aanhoud. Maar dan geen afgebroken lane changes. Nadeel is wel dat je dan soms 10-15min achter een vrachtwagen hangt.
- Ik rij iets meer mee met het pedaal om het (onnodig) afremmen voor auto's links en rechts te voorkomen. Ja, dat gaat qua rijden beter, maar haalt wel wat weg van het idee van 'FSD'.
- Wel ca drie keer de auto per ongeluk van EAP afgetrokken bij een lane change. Gevoelsmatig, feel free to correct, moet ik iets langer wachten om de lane change daadwerkelijk in te zetten nadat ik de richtingaanwijzer heb gebruikt. Doe je dat te snel (en wellicht te hard) dan klapt hij eruit. Dat is ongetwijfeld een kwestie van wennen.