Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
V10 / 2019.32.11.1 / HW2.5/MCU1 op MS

Gisteren weer ruim 300 km gereden. waarvan (schatting) 85% op EAP (snelweg / 100km weg). Echtgenote aanwezig, dus NoA maar even niet gedaan. De WAF van zelf rijdende auto's is bij mij thuis zeer laag. Dat is natuurlijk om het in balans te brengen: ik geloof er echt in :)

- het lijkt wel of de camera's zich moesten (her)calibreren. Veel minder last van zwalken tussen de lijnen. Nu reed ik wel meestal in de rechterbaan en daar lijkt het sowieso beter te gaan dan bij het inhalen.

- Meeste inhaal pogingen met EAP gingen goed, al moet ik zeggen dat ik daarbij wel de RDW norm maal vier aanhoud. Maar dan geen afgebroken lane changes. Nadeel is wel dat je dan soms 10-15min achter een vrachtwagen hangt.

- Ik rij iets meer mee met het pedaal om het (onnodig) afremmen voor auto's links en rechts te voorkomen. Ja, dat gaat qua rijden beter, maar haalt wel wat weg van het idee van 'FSD'.

- Wel ca drie keer de auto per ongeluk van EAP afgetrokken bij een lane change. Gevoelsmatig, feel free to correct, moet ik iets langer wachten om de lane change daadwerkelijk in te zetten nadat ik de richtingaanwijzer heb gebruikt. Doe je dat te snel (en wellicht te hard) dan klapt hij eruit. Dat is ongetwijfeld een kwestie van wennen.
 
V10 / 2019.32.11.1 / HW2.5/MCU1 op MS

Gisteren weer ruim 300 km gereden. waarvan (schatting) 85% op EAP (snelweg / 100km weg). Echtgenote aanwezig, dus NoA maar even niet gedaan. De WAF van zelf rijdende auto's is bij mij thuis zeer laag. Dat is natuurlijk om het in balans te brengen: ik geloof er echt in :)

- het lijkt wel of de camera's zich moesten (her)calibreren. Veel minder last van zwalken tussen de lijnen. Nu reed ik wel meestal in de rechterbaan en daar lijkt het sowieso beter te gaan dan bij het inhalen.

- Meeste inhaal pogingen met EAP gingen goed, al moet ik zeggen dat ik daarbij wel de RDW norm maal vier aanhoud. Maar dan geen afgebroken lane changes. Nadeel is wel dat je dan soms 10-15min achter een vrachtwagen hangt.

- Ik rij iets meer mee met het pedaal om het (onnodig) afremmen voor auto's links en rechts te voorkomen. Ja, dat gaat qua rijden beter, maar haalt wel wat weg van het idee van 'FSD'.

- Wel ca drie keer de auto per ongeluk van EAP afgetrokken bij een lane change. Gevoelsmatig, feel free to correct, moet ik iets langer wachten om de lane change daadwerkelijk in te zetten nadat ik de richtingaanwijzer heb gebruikt. Doe je dat te snel (en wellicht te hard) dan klapt hij eruit. Dat is ongetwijfeld een kwestie van wennen.
300 km waarvan 85% snelweg/100 km/u weg op een vrijdag en meestal op de rechterbaan. Waar was dat? Als je dat in Nederland doet dan kom je qua gemiddelde snelheid niet boven de 75 km/u uit. Misschien representatief voor de oudere Tesla S die je doorgaans inderdaad meestal rechts tussen de vrachtwagens zag op de snelweg, maar de duizenden nieuwe 3 leaserijders zullen beduidend andere rijervaringen hebben vermoed ik heel voorzichtig.
 
Die zijn uiteraard vrij HUN ervaringen te delen...

Hoe je aan dat gemiddelde komt is mij een raadsel, BTW. Was eerst even Naarden-Amsterdam VV en toen door de polder Naarden- Drachten-Assen.

Denk gemiddelde ca 100 km per uur.
 
Gisterenavond had ik mijn eerste serieuze rit met V10 nadat de auto terug was van de wrapper. En de eerste tien kilometers waren geen feest. Ik reed de A44 op, had mijn cruise snelheid op100 ingesteld en bij elke afrit sprong die terug naar 80 of 70 met als gevolg een afremmende auto. Leiden Zuid, Leiden, Oegstgeest, BP station, Noordwijk, Sassenheim, Warmond, Noordwijkerhout. Acht keer achter elkaar. Pas na het Ringvaart aquaduct ging NoA zich normaal gedragen en bleef de AP snelheid constant.
Hier word ik niet vrolijk van.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Gisterenavond had ik mijn eerste serieuze rit met V10 nadat de auto terug was van de wrapper. En de eerste tien kilometers waren geen feest. Ik reed de A44 op, had mijn cruise snelheid op100 ingesteld en bij elke afrit sprong die terug naar 80 of 70 met als gevolg een afremmende auto. Leiden Zuid, Leiden, Oegstgeest, BP station, Noordwijk, Sassenheim, Warmond, Noordwijkerhout. Acht keer achter elkaar. Pas na het Ringvaart aquaduct ging NoA zich normaal gedragen en bleef de AP snelheid constant.
Hier word ik niet vrolijk van.

Hoort echt niet. Toch melden aan Tesla en ze op het idee brengen om je GPS te resetten. Als hij twee meter verkeerd staat dan denkt hij dat je OP de afslag rijdt.
 
... Maar wél om onderscheid te maken tussen persoonlijke indrukken en feiten. ...
Wat AP/FSD betreft zijn er voornamelijk persoonlijk indrukken. Als we alleen maar feiten zouden melden waren we gauw uitgepraat. Niemand die zomaar even een set 100% reproduceerbare standaardscenario's uit de kast kan trekken om AP/FSD objectief en te testen.

En iedereen vindt andere aspecten belangrijk, en dat zijn dan de dingen waar je AP op gaat beoordelen.

En iets heel anders: sinds 32.11.1 heb ik last van 30 km/dag phantom drain. Hard reset gedaan, geen verschil. Iemand anders ook?
 
  • Like
Reactions: Geo_TM3
Wat AP/FSD betreft zijn er voornamelijk persoonlijk indrukken. Als we alleen maar feiten zouden melden waren we gauw uitgepraat. Niemand die zomaar even een set 100% reproduceerbare standaardscenario's uit de kast kan trekken om AP/FSD objectief en te testen.
Eens! En hoe meer scenario's en ervaringen, hoe meer er (hopelijk) van geleerd wordt. Vandaag nogmaals gaan testen met de 11.1 op AP, die ik eergisteren nagenoeg onbruikbaar achtte door het slingeren. Bugreports ingediend wanneer de auto dusdanig slingerde dat hij tweemaal uit de baan vertrok op de A1.

Vervolgens opgemerkt dat ik na het filerijden eergisteren de volgafstand al die tijd op 1 had laten staan, vervolgens op 3 en 5 nog aantal malen getest; en zowaar het slingeren binnen de baan was hier stukken minder!:p

Op het af en toe beduidend langzamer rijden dan de ingestelde/max is AP toch een verbetering in mijn optiek, mits(!) volgafstand =>3

Iets heel anders: sinds 32.11.1 heb ik last van 30 km/dag phantom drain. Hard reset gedaan, geen verschil. Iemand anders ook?
Ook ervaren, vorige versie 1-2% snachts, nu 6-7% (Sentry aan, smalle straat met zo'n 2-10 meldingen)
 
3 dagen geleden update naar V10 32.11.1 geïnstalleerd op mijn M3P van juni 2019. Helaas heb ik niet alle functies gekregen welke in releasenote stonden.
Ik mis karaoke en mijn theater is leeg. Dus geen netflix, YouTube, etc. Wel cuphead.
Meerdere keren reset met rempedaal gedaan. Heeft niet geholpen.
Iemand een idee hoe ik het kan oplossen?
 

Attachments

  • 20191005_091938.jpg
    20191005_091938.jpg
    283.1 KB · Views: 55
Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden in dit draadje maar: het interieur van de auto lijkt sinds V10 niet af te koelen. Ik laat de dogmode of airco niet aan staan en toch blijft het interieur al twee dagen stabiel op 21 graden terwijl hij buiten staat. Ik krijg geen melding dat de airco al langer dan x-uur aan staat. Dit geintje kost mij 6% accu per dag. Kent iemand dit?
 
Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden in dit draadje maar: het interieur van de auto lijkt sinds V10 niet af te koelen. Ik laat de dogmode of airco niet aan staan en toch blijft het interieur al twee dagen stabiel op 21 graden terwijl hij buiten staat. Ik krijg geen melding dat de airco al langer dan x-uur aan staat. Dit geintje kost mij 6% accu per dag. Kent iemand dit?

Nope, bij mij niet het geval. Ik heb wel het idee dat mijn stoelverwarming niet meer zo enthousiast verwarmt als voorheen (natuurlijk een tijdje niet gebruikt....). Zie of voel ik spoken, of zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren?
 
Gisterenavond had ik mijn eerste serieuze rit met V10 nadat de auto terug was van de wrapper. En de eerste tien kilometers waren geen feest. Ik reed de A44 op, had mijn cruise snelheid op100 ingesteld en bij elke afrit sprong die terug naar 80 of 70 met als gevolg een afremmende auto. Leiden Zuid, Leiden, Oegstgeest, BP station, Noordwijk, Sassenheim, Warmond, Noordwijkerhout. Acht keer achter elkaar. Pas na het Ringvaart aquaduct ging NoA zich normaal gedragen en bleef de AP snelheid constant.
Hier word ik niet vrolijk van.
Zijn de camera’s niet mee gewrapt?