Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds V10 kan ik mijn auto (MX100D) meestal niet meer voorverwarmen. Kreeg bij vorige versies altijd in de app een foutmelding, en in de auto stond er dat de accu minstens 20% moest hebben (ook al had ie veel meer).

Vanmorgen de update naar 36.2.1 gekregen en nu gaf de app wederom een foutmelding. Het scherm gaf nu echter een “systeemfout” aan. Reset (stuur knopjes, ook met rem gedaan) maar hielp niet.

Net nog eens geprobeerd en nu wil ‘ie wel. Morgenochtend vast weer niet.

Iemand anders hetzelfde?

View attachment 476052
Nope. Ik heb ook een MX 100D HW 2.5. Voorverwarmen werkt prima.
 
Ik heb na eerste 6 maanden zonder toch onlangs de autopilot geactiveerd en best wel blij met in file rijden en ook de autosteer.

Toch zijn er een hoop situaties waar ik gewoon terug zou willen naar de standaard cruise control die bij inschakelen gewoon snelheid van dat moment overneemt, zelf even met stuurwieltje af en toe 5 er bij of er af rij je op veel wegen relaxter.

Vooral hier de lokale N209 waar Tesla om haverklap denkt dat je maar 50 mag terwijl het alweer 80 is is erg irritant (vooral voor achterliggers).

Zou dus vooral fijn zijn als je die automatische snelheid obv map data gewoon uit zou kunnen zetten...

Is vooral lekker als je straks overdag niet harder mag dan 100 en de TACC overal 120 en 130 wil gaan rijden. Erg jammer dat de Model 3 niet iets vergelijkbaars heeft. Moet toch softwarematig op te lossen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar in andere landen ook geen last van hebben. Als je in Duitsland rijdt en je zet de TACC aan, dan gaat ie bijna overal 150 rijden, terwijl ik liever 135 aan hou.
 
Sinds V10 kan ik mijn auto (MX100D) meestal niet meer voorverwarmen. Kreeg bij vorige versies altijd in de app een foutmelding, en in de auto stond er dat de accu minstens 20% moest hebben (ook al had ie veel meer).

Vanmorgen de update naar 36.2.1 gekregen en nu gaf de app wederom een foutmelding. Het scherm gaf nu echter een “systeemfout” aan. Reset (stuur knopjes, ook met rem gedaan) maar hielp niet.

Net nog eens geprobeerd en nu wil ‘ie wel. Morgenochtend vast weer niet.

Iemand anders hetzelfde?

View attachment 476052

Yep, ik heb het dan één keer gehad, en dat was gisterenochtend (op 2019.32.12.7, daar zit ik nog steeds op). Vanochtend geen problemen meer. Voelde wel een beetje lullig: niet kunnen enablen uitgerekend de eerste ochtend dat voorverwarmen echt nodig was (hoewel achteraf viel het mee).
 
Als je in Duitsland rijdt en je zet de TACC aan, dan gaat ie bijna overal 150 rijden, terwijl ik liever 135 aan hou.
Heb je dit getest? Ik zou verwachten dat ie op de Autobahn de adviessnelheid van 130 aanhoudt namelijk ipv de max van 250.

Verder snap ik de kwestie niet zo, ik vind het uitermate prettig en logisch dat TACC de geldende maxima houdt tenzij je zelf al harder reed. Kan iemand me een scenario uitleggen waarin je echt bewust 80 in zou willen stellen op een 130 weg anders dan met sleurhut of aanhanger?

Tijdsgebonden beperkingen zijn geen argument, dat hebben we al een paar releases ondanks dat de brondata nog niet enorm betrouwbaar is daarin.
 
Heb je dit getest? Ik zou verwachten dat ie op de Autobahn de adviessnelheid van 130 aanhoudt namelijk ipv de max van 250.

Verder snap ik de kwestie niet zo, ik vind het uitermate prettig en logisch dat TACC de geldende maxima houdt tenzij je zelf al harder reed. Kan iemand me een scenario uitleggen waarin je echt bewust 80 in zou willen stellen op een 130 weg anders dan met sleurhut of aanhanger?

Tijdsgebonden beperkingen zijn geen argument, dat hebben we al een paar releases ondanks dat de brondata nog niet enorm betrouwbaar is daarin.
Nee, het is echt 150.
 
Nee, het is echt 150.
Het was lang 150, maar reed twee weken geleden door Duitsland en toen werd er gelukkig 130 aangehouden als Max, of meer als ik harder reed.

viel me ook op dat een harde draai aan het rechter scrollwiel niet langer altijd +/- 5kmh is, maar als je significant harder of zachter rijdt je daarmee de snelheid kunt aanpassen naar je huidige snelheid. Scheelt vele malen scrollen bij wegwerkzaamheden in Duitsland of als je weer mag versnellen en je alvast stroom bij hebt gegeven.

zal het trouwens morgen weer eens testen om te kijken of het ook bij laatste update nog zo is!
 
Helaas, hier werkt het niet. Herhaald geprobeerd, zowel met tikken als vasthouden.
Ik vermoed dat voor een aantal mensen de update al klaar stond
Hier begon hij echt binnen 30 seconden met downloaden. Was ook zichtbaar in de auto.

Erg jammer dat de Model 3 niet iets vergelijkbaars heeft. Moet toch softwarematig op te lossen zijn.
Oplossing voor Tesla; 2x naar beneden is huidige snelheid, 3x naar beneden is Vmax + offset. En als cc al aan staat is 1x naar beneden halen aanpassen aan de huidige Vmax + offset.

Kan iemand me een scenario uitleggen waarin je echt bewust 80 in zou willen stellen op een 130 weg anders dan met sleurhut of aanhanger?
Bij wegwerkzaamheden en als de snelheid niet juist wordt aangegeven (zoals rond Apeldoorn sinds kort) vind ik het prettig werken. Voor in de baustelle in Duitsland moet je hem flink terugschroeven als je cc aanzet en schiet hij er direct vandoor.
 
Hier ook update gehad maar op mijn X75d niets over die 3% extra vermogen. Voor de rest rijdt de autopilot goed al had ik bij het viaduct bij gouda richting rotterdam net voor het gouwe aquaduct wel een ghost brake (eindelijk een keer goed gespeld hahahah).