Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds 36.2.1 ervaar ik dat regeneratie anders (lees: minder) is geworden. Hij rolt nu meer door. Ik moet hierdoor vaker de rem gebruiken... Ik heb de instelling Regeneratief Remmen al getoggeld naar Laag en weer terug naar Standaard en een reset uitgevoerd.

Wat ik wel had was dat bij een langere rit na zo'n 50km de regeneratie wél weer als vanouds reageerde... Ik moet nog meer testen of het enkel en alleen bij de eerste kilometers van een rit is. Hoe dan ook, tot nu toe is dit een verslechtering.

Hebben anderen dezelfde ervaring?

Als dit probleem weer optreedt even naar de "power"meter kijken links boven in het scherm.
Als er links zwarte puntjes staan in deze "power"meter balk is regen beperkt door de accu, dit kan door een koude accu, door een volle accu en misschien nog wel meer omstandigheden komen
Model 3.png
?
 
  • Informative
Reactions: arne-nl
Ik merk bij 36.1 dat de auto ook in de meest linker rijstrook links gaat rijden bij het inhalen van een vrachtauto of busje. Bij mijn vorige versie deed hij dat alleen als er links nog een rijstrook was.

Heb dit vandaag voor het eerst gemerkt en ik vind dit de grootste verbetering van 36.1. Het voelde tegennatuurlijk om dead-center te blijven rijden in de rijbaan bij het passeren van een vrachtwagen.

Het lijkt erop dat de uitwijking naar links soms nog net iets meer is op het moment dat je de vrachtwagen bijna voorbij bent, dat is dan wel weer een beetje vreemd.

Ik hoop dat de volgende stap is dat de auto ook uitwijkt voor personenwagens die te veel links in hun baan zitten.

(pas als je er op let zie je hoe andere mensen slingeren op de weg :) )
 
Dat klinkt echt als de speaker voor het "verplichte" geluid dat de wagen sinds 1 Sep 2019 maakt als je traag achteruitrijdt. De speaker daarvoor zit inderdaad net naast bij het rechtervoorwiel net boven de voorste bodemplaat.

De firmware is waarschijnlijk een beetje in de war en denkt waarschijnlijk dat de speaker niet ingebouwd is --wagens voor 1 september 2019 geproduceerd hoeven dat geluid niet te maken-- maar die zit er misschien wél in maar wordt verkeerd aangestuurd.

Zit die speaker al in de nieuwe NL modellen?
 
Ik heb een vraagje in verband met "voorrijden" (onze gehandicapte versie van smart summon). Voor mij is het nauwelijks bruikbaar omdat er in 80% van de gevallen staat "Wacht op verbeterde nauwkeurigheid van telefoonlocatie". En dit blijft er dan op staan. Als ik op Google Maps de locatie bekijk op mijn GMS, geeft hij de locatie nochtans correct (en nauwkeurig) aan.

Hebben anderen dit ook? Tips?

@ramonneke , @MoManTai, @hans_3333
Bedankt voor jullie reacties.

Nog wat aanvullende informatie:
* Ik sta echt vlak naast de wagen - ruim binnen bluetooth bereik;
* Ik gebruik dezelfde telefoon ook om mijn wagen te openen, dus er is bluetooth pairing. Het gebeurt zelden dat ik naar mijn wagen loop en dat hij niet open gaat;
* Summon werkt vooral mijn garage niet goed. Daar heeft zowel de auto als telefoon goede wifi bereik. Maar zou dat in deze context een nadeel kunnen zijn? Misschien moeten ze beiden echt op LTE zitten (lijkt me wel raar)? Ik zal wifi bij de volgende gelegenheid eens uitschakelen op mijn telefoon.
 
Zit die speaker al in de nieuwe NL modellen?
Alle wagens vanaf 1 september geproduceerd hebben, voor zover ik weet, een luidspreker.

Of de firmware die ook geluid laat maken is een andere zaak -- in principe is het geluid in Europa voor nieuwe wagens van een bestaande type (die niet opnieuw gehomologeerd moet worden) tot 31 december 2020 niet verplicht. Nog te homologeren types moeten met een AVAS-systeem worden uitgerust.

In de VS is het AVAS-systeem wel degelijk al verplicht. Het staat Tesla natuurlijk altijd vrij een firmware-update te voorzien die AVAS altijd in gaat schakelen als de speaker ingebouwd is, als ze het ondescheid VS/EU niet willen maken. In Europa mag wel een "uitschakelknop" worden voorzien, voor zover AVAS altijd weer aan staat bij het starten van een nieuwe rit.

Maar dus wordt het hier in de EU wél voor Model Y volgend jaar verplicht, of nieuwere types Model 3 of Model S (bijvoorbeeld "Plaid" Model S) die niet al over een type-aanduiding beschikken voor een confirmiteitscertificaat.
 
  • Informative
Reactions: ScoopT
Bij het rijden op NOA wordt deze functie uitgeschakeld bij het naderen van tunnels en na het verlaten van tunnels weer ingeschakeld. Voor mijn gevoel wordt de NOA functie eerder uitgeschakeld en later pas weer ingeschakeld bij tunnels met v10. Voorheen pakte de M3 zelf de afslag direct na de tunnel en nu met V10 rijdt de M3 nog op AP ter hoogte van de afslag waardoor de afslag niet automatisch meer genomen wordt. Is dit herkenbaar bij andere FSD rijders?
 
* Summon werkt vooral mijn garage niet goed. Daar heeft zowel de auto als telefoon goede wifi bereik. Maar zou dat in deze context een nadeel kunnen zijn? Misschien moeten ze beiden echt op LTE zitten (lijkt me wel raar)? Ik zal wifi bij de volgende gelegenheid eens uitschakelen op mijn telefoon.

Ik zou zeggen, probeer het eens met een andere telefoon. Je kan idd ook even je wifi accesspoint uitgeschakelen. Dan gebruikt zowel de auto als je mobiel het LTE netwerk.

Hier werkt Summon 50-60% van de keren. Het werkt zo vaak niet dat ik het niet eens probeer omdat ik geen zin heb in het gehannes. Naar het summon scherm gaan en forward/backward selecteren gaat al zo tergend traag omdat alles via het US VPN netwerk van Tesla gaat.
 
Wat mij nu opvalt sinds de laatste update dat de klank van mijn geluidsinstallatie sterk verbeterd is. Ik had ervoor niet te klagen maar nu heb ik een mooie diepere klank en meer bass. Zouden ze per ongeluk enkele speakers enabled hebben?
Zijn er nog SR+ eigenaren die dit ervaren?

Dit heb ik niet, maar ik heb volgens mij ook geen extra speakers in de auto die niet aangesloten zijn, de hoedenplank is bijvoorbeeld helemaal dicht.
 
Ik ben bang dat er toch ook wat nadelen als 2019.36.2.1 zitten:
- front USB levert minder stroom. Ik heb geen rapid charging meer
- front 12V aansluiting zelfde verhaal
- de Ampère instelling wordt niet getoond zoals je hem hebt ingesteld, totdat de 'identieke bron' is aangesloten.

Maar stop-modus blijft fantastisch....en de rest van de auto :D