Valt ook wel weer mee, ze zijn er al jaren aan bezig en het is een vitaal onderdeel van city driving wat ze om fiscale redenen ENORM GRAAG nog dit jaar (deels) willen uitrollen.
Het 'echte' probleem is precies hetzelfde probleem als met Deep Rain. Net zoals een ouderwetse regensensor net zo goedkoop is als inflexibel en dus een bron van frustratie voor een deel van de eigenaren, is de technologie van MobilEye lang niet zo goed als vaak wordt geroepen - het is een simplistische manier om semi-betrouwbaar een bijzonder kleine subset van mogelijke borden te kunnen lezen in een voorgeprogrammeerde set aan landen en configuraties.
Tesla heeft niet zozeer ruzie met MobilEye als dat de techniek simpelweg niet doet wat ze nodig hebben. Tesla moet voor FSD *ieder* bord kunnen lezen op de weg. Ook als ie krom staat, onder de stickers zit, of aangevallen met purschuim. Dat gaat je alleen lukken met een neuraal netwerk, welke ze niet willen licensen op een losse computer, maar integreren met hun bestaande stapels neurale outputs van het grote Tesla Vision systeem.
Deep Rain en het automatisch lezen van stoplichten en verkeersborden zijn de logische volgende stappen in de NN. Voor zover bekend wordt de herkenning van stoplichten en verkeersborden ook al maanden in shadow mode getest overigens, het is dus enkel nog een kwestie van confidence levels.