Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, zucht.... een gewone ouderwetse CC daar snak ik ook naar. Zo een die je snelheid overneemt als je hem aanzet en verder niks moeilijks doet. Opletten doe ik zelf wel en dat moet je met de TACC/AP/EAP/FSD ook, je moet zelfs bedacht zijn op allerlei onverwachte acties. Pffff
 
Iemand al wat meer ervaringen met het gepland opladen op tijd?

Vanmorgen wat getest met de m3:
SoC 64% - 80% (limiet ingesteld)

Insteltijd: 09:00h
Vertrektijd 12:00h
Planning start: 10:15h-10:30h

Start laden: 10:15h
Stop laden: 11:30h > 80%
Interieur verwarming 11:40h - 12:00h > temp naar 19,5gr

Op zich prima. Geen WIFI

Voor morgenochtend eens instellen dat het laden in de nacht moet plaatsvinden met vertrektijd 08:00h. Benieuwd of hij dan automatisch stopt met laden om 06h (piektijden USA)

Gisteravond ingesteld om te vertrekken vanmorgen om 08:00h

Slaapt: 00:00 - 03:56.
Wakker: 03:56-04:20 (verbruikt bijna 800 watt) Geen idee waarom?
Start laden 04:20h Soc 64%
Stopt laden: 05:27h soc 80%

Voorverwarmen begint 07:40h en loopt door tot 08:08h (omdat ik instap)

Laden op vertrektijd ochtend werkt nog niet goed
 
Heb het vaker dat de app de auto niet kan wakker maken. Wat vaak wel lukt is de app even killen (iPhone) en weer opnieuw starten. Vaak krijg ik hem dan wel wakker. Soms na een paar keer herhalen.
Had ik ook al geprobeerd. 2x. Maar misschien 3x proberen? :)
Dat heb ik met mijn M3 (en iPhone) ook af en toe. Soms helpt Bluetooth uit/aan, maar soms moet de app ook uit/aan. Niet fijn als je in de koude regen staat....
Voor de duidelijkheid: het ging bij mij niet om bluetooth, maar om verbinding over LTD. De auto reageerde onmiddelijk toen ik de deur openmaakte.
 
Gisteravond ingesteld om te vertrekken vanmorgen om 08:00h

Slaapt: 00:00 - 03:56.
Wakker: 03:56-04:20 (verbruikt bijna 800 watt) Geen idee waarom?
Start laden 04:20h Soc 64%
Stopt laden: 05:27h soc 80%

Voorverwarmen begint 07:40h en loopt door tot 08:08h (omdat ik instap)

Laden op vertrektijd ochtend werkt nog niet goed
Wat is hier niet goed aan dan? Dit is toch wat er zou moeten gebeuren?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ja, zucht.... een gewone ouderwetse CC daar snak ik ook naar. Zo een die je snelheid overneemt als je hem aanzet en verder niks moeilijks doet. Opletten doe ik zelf wel en dat moet je met de TACC/AP/EAP/FSD ook, je moet zelfs bedacht zijn op allerlei onverwachte acties. Pffff
Ik erger er mij ook soms aan en omdat er ook geen verkeersbord herkenning is dan zit hij er vaak naast.
Rij je op een weg waar 90 toegelaten is geeft hij steevast 70 aan dus mag je scrollen.
Werken op de autosnelweg die een snelheidsverlaging opleggen; zet je tacc op dan spurt hij naar de 120 en moet je snel naar beneden scrollen.
Ipv cones te herkennen zouden ze beter werk maken van verkeersbord herkenning, bij andere merken is dit al jaren mogelijk.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Ik erger er mij ook soms aan en omdat er ook geen verkeersbord herkenning is dan zit hij er vaak naast.
Rij je op een weg waar 90 toegelaten is geeft hij steevast 70 aan dus mag je scrollen.
Werken op de autosnelweg die een snelheidsverlaging opleggen; zet je tacc op dan spurt hij naar de 120 en moet je snel naar beneden scrollen.
Ipv cones te herkennen zouden ze beter werk maken van verkeersbord herkenning, bij andere merken is dit al jaren mogelijk.


Tja je zou verwachten dat dit relatief makkelijk is om over te nemen... en ik had verwacht dat dit in v10 zou zitten maar niet dus ....
 
Tja je zou verwachten dat dit relatief makkelijk is om over te nemen... en ik had verwacht dat dit in v10 zou zitten maar niet dus ....
Volgens mij was het probleem met verkeersbordherkenning niet zozeer dat dit tecnisch lastig is, maar dat het patent voor de techniek ligt bij een bedrijf waar Tesla geen vriendjes mee is. Tesla mag of wil er niet voor betalen en het is lastig een alternatieve methode te implementeren die het patent niet schend
 
Wat is hier niet goed aan dan? Dit is toch wat er zou moeten gebeuren?
Als ik om 8h vertrek wil ik dat hij om 8h net klaar is met laden EN voorverwarmd is. Niet dat hij om 5:30h stopt met laden. Koelt de accu weer af, minder regen, dat wil je niet als het vriest. Heb ook liever dat hij de stroom om voor te verwarmen uit de lader pakt ipv uit de accu.

Als je vertrekt om bv 12:00h doet hij dat wel goed
 
Last edited:
Als ik om 8h vertrek wil ik dat hij om 8h net klaar is met laden EN voorverwarmd is. Niet dat hij om 5:30h stopt met laden. Koelt de accu weer af, minder regen, dat wil je niet als het vriest. Heb ook liever dat hij de stroom om voor te verwarmen uit de lader pakt ipv uit de accu.

Als je vertrekt om bv 12:00h doet hij dat wel goed

Mijn ervaring tot nu toe is dat het exact werkt zoals het is beschreven in de release notes. Dat jij het graag anders wil is begrijpelijk, en je bent zeker niet de enige. Dat betekent echter niet dat het "nog niet goed werkt". Het werkt niet zoals jij (en velen met jou) graag zouden willen.

De stroom om voor te verwarmen kan de auto alleen uit de accu halen. De stroom van de laadpaal (AC) wordt in de auto omgevormd (naar DC) en laadt de accu op. De accu levert elektriciteit aan de auto. Zo werkt het nu eenmaal. Om het laadniveau van de accu op peil te houden wordt tijdens het voorverwarmen de accu weer een beetje bijgeladen. Dat is toch prima?

Wensen om de functionaliteit van het gepland laden te verbeteren kun je sturen naar [email protected].
 
Dat is geen goed nieuws want dan kan het nog wel even duren
Valt ook wel weer mee, ze zijn er al jaren aan bezig en het is een vitaal onderdeel van city driving wat ze om fiscale redenen ENORM GRAAG nog dit jaar (deels) willen uitrollen.

Het 'echte' probleem is precies hetzelfde probleem als met Deep Rain. Net zoals een ouderwetse regensensor net zo goedkoop is als inflexibel en dus een bron van frustratie voor een deel van de eigenaren, is de technologie van MobilEye lang niet zo goed als vaak wordt geroepen - het is een simplistische manier om semi-betrouwbaar een bijzonder kleine subset van mogelijke borden te kunnen lezen in een voorgeprogrammeerde set aan landen en configuraties.

Tesla heeft niet zozeer ruzie met MobilEye als dat de techniek simpelweg niet doet wat ze nodig hebben. Tesla moet voor FSD *ieder* bord kunnen lezen op de weg. Ook als ie krom staat, onder de stickers zit, of aangevallen met purschuim. Dat gaat je alleen lukken met een neuraal netwerk, welke ze niet willen licensen op een losse computer, maar integreren met hun bestaande stapels neurale outputs van het grote Tesla Vision systeem.

Deep Rain en het automatisch lezen van stoplichten en verkeersborden zijn de logische volgende stappen in de NN. Voor zover bekend wordt de herkenning van stoplichten en verkeersborden ook al maanden in shadow mode getest overigens, het is dus enkel nog een kwestie van confidence levels.
 
  • Like
Reactions: Cely
Valt ook wel weer mee, ze zijn er al jaren aan bezig en het is een vitaal onderdeel van city driving wat ze om fiscale redenen ENORM GRAAG nog dit jaar (deels) willen uitrollen.

Het 'echte' probleem is precies hetzelfde probleem als met Deep Rain. Net zoals een ouderwetse regensensor net zo goedkoop is als inflexibel en dus een bron van frustratie voor een deel van de eigenaren, is de technologie van MobilEye lang niet zo goed als vaak wordt geroepen - het is een simplistische manier om semi-betrouwbaar een bijzonder kleine subset van mogelijke borden te kunnen lezen in een voorgeprogrammeerde set aan landen en configuraties.

Tesla heeft niet zozeer ruzie met MobilEye als dat de techniek simpelweg niet doet wat ze nodig hebben. Tesla moet voor FSD *ieder* bord kunnen lezen op de weg. Ook als ie krom staat, onder de stickers zit, of aangevallen met purschuim. Dat gaat je alleen lukken met een neuraal netwerk, welke ze niet willen licensen op een losse computer, maar integreren met hun bestaande stapels neurale outputs van het grote Tesla Vision systeem.

Deep Rain en het automatisch lezen van stoplichten en verkeersborden zijn de logische volgende stappen in de NN. Voor zover bekend wordt de herkenning van stoplichten en verkeersborden ook al maanden in shadow mode getest overigens, het is dus enkel nog een kwestie van confidence levels.

Dan ben ik graag test piloot :)