Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn beleving zit er redelijk verschil met het rijden met FSD tussen de model 3 en de model x.
Heb het idee dat de MX het net allemaal even soepeler doet en ook het zwalken minder is.
Kan er niet mijn vinger opleggen.............

Iemand al beide auto's kunnen vergelijken?

Gisteren voorzichtig aan de vrouw verteld dat er een nieuwe update geïnstalleerd was en dat de spraakcommando's ineens niet meer werken in haar auto. Verbaasde blik en de WAF weer een deuk opgelopen
 
Zat eraan te denken om Marcel Bouma te bellen. Blijkbaar geeft Tesla hem aan als referentie in de MX :)
Alleen helaas......"bel Marcel Bouma" werkt niet.......geen enkel contact bellen met "Bel" werkt. Blijkbaar moet je er nu "communicatie" voor zeggen?

Ongelofelijk dat zo'n update massaal wordt vrijgegeven....Zijn er geen EA testers uit NL? Die hadden dit toch kunnen ontdekken in de Beta lijkt me? Of heeft er iemand in de VS zitten slapen en de NL markt even vergeten? Geen idee hoe het nu werkt bij de Duitsers en de Noren?

View attachment 492886


Stond je software slider naar rechts op Advanced? Zo ja, Dan ben je tester.....
 
Zat eraan te denken om Marcel Bouma te bellen. Blijkbaar geeft Tesla hem aan als referentie in de MX :)
Alleen helaas......"bel Marcel Bouma" werkt niet.......geen enkel contact bellen met "Bel" werkt. Blijkbaar moet je er nu "communicatie" voor zeggen?

Ongelofelijk dat zo'n update massaal wordt vrijgegeven....Zijn er geen EA testers uit NL? Die hadden dit toch kunnen ontdekken in de Beta lijkt me? Of heeft er iemand in de VS zitten slapen en de NL markt even vergeten? Geen idee hoe het nu werkt bij de Duitsers en de Noren?

View attachment 492886
Misschien snap ik het niet helemaal. FSD gaat sowieso niet werken op AP2.0/MCU1, dus als je voor FSD betaald hebt moet Tesla de upgrade naar FSD doen. Totdat het tegendeel bewezen wordt, ga ik er vanuit dat Tesla dat ook gaat doen. Daarmee hebben ze toch hun belofte ingelost? Visualisaties zijn eye candy, voor FSD heb je dat niet nodig. Wat mis ik hier precies? Welke belofte heeft Tesla precies gebroken?
Misschien snap ik het niet helemaal. FSD gaat sowieso niet werken op AP2.0/MCU1, dus als je voor FSD betaald hebt moet Tesla de upgrade naar FSD doen. Totdat het tegendeel bewezen wordt, ga ik er vanuit dat Tesla dat ook gaat doen. Daarmee hebben ze toch hun belofte ingelost? Visualisaties zijn eye candy, voor FSD heb je dat niet nodig. Wat mis ik hier precies? Welke belofte heeft Tesla precies gebroken?

Tesla praat in marketing/reclame taal. Daardoor breken ze continu beloftes. In timing en features. FSD zou drie jaar terug al werken. Ze beloven nu nog steeds FSD iedere keer weer terwijl dat over 5 jaar nog steeds niet werkt. Gelukkig worden nu Amerikaanse afvalbakken herkend....
Waarom heb ik toch een Tesla? Los van hun onrealistische beloftes blijft hun auto gewoon uniek en zonder concurrentie.
 
Zat eraan te denken om Marcel Bouma te bellen. Blijkbaar geeft Tesla hem aan als referentie in de MX :)
Alleen helaas......"bel Marcel Bouma" werkt niet.......geen enkel contact bellen met "Bel" werkt. Blijkbaar moet je er nu "communicatie" voor zeggen?

Ongelofelijk dat zo'n update massaal wordt vrijgegeven....Zijn er geen EA testers uit NL? Die hadden dit toch kunnen ontdekken in de Beta lijkt me? Of heeft er iemand in de VS zitten slapen en de NL markt even vergeten? Geen idee hoe het nu werkt bij de Duitsers en de Noren?

View attachment 492886
Duidelijk wat er gebeurd is. Release was veel te laat, Musk voelt steeds meer beloftedruk. Beloftes aan aandeelhouders. Heeft hem dus gewoon losgelaten, come what may.
 
Promisses promisses. Wat zijn die waard van Tesla?

Ik dacht een auto gekocht te hebben die tenminste de basis had van FSD van wat in NL mogelijk zou kunnen zijn, namelijk buiten de steden autonoom rijden. Dat was toendertijd al een stuk minder dan werd beloofd. Dat het even zou duren had ik ook nog wel verwacht.

Nu 3 jaar later lijkt dat nu voorzichtig uitgefaseerd te worden. Ik ben nog steeds blij met mijn auto, maar dat wordt rap minder als blijkt dat ik niet alleen teveel heb betaald cq gedwongen wordt versneld 30K af te schrijven, maar ook die gereduceerde belofte niet ga krijgen, of mogelijk pas over een jaar dus 4 jaar later.

Het is naief te denken dat big auto voor altijd op achterstand wordt gezet. Porsche en ook de Volkswagen group zal het nog 2 jaar moeilijk hebben maar dan snel langszij komen. Dan komt het op de reputatie aan.

Ben ik niet met je eens hoor. Het is naïef te denken dat big auto niet gewoon keihard failliet gaat. De technische revolutie is er groot genoeg voor. Ford heeft net weer verklaard dat ze denken dat de vraag naar EVs er niet is. Tesla, Rivian en de Chinezen nemen straks gewoon de hele markt over. Precies zoals Apple en Samsung en Huawei ooit de mobiele markt overnamen.
 
visualizations.......kunnen die ook UIT !?

Ik hoef niet te zien wat ik zelf kan zien :rolleyes:, alleen maar meer afleiding op het scherm. Heb liever dat die een onverlichte fietser eerder laat zien dan ik hem zie en in rood weergeeft (nu ziet die ze vaak gewoon helemaal niet).
Ja! Inderdaad. Het is best leuk om te zien wat hij ziet, maar als gebruiker is zinloos. Ik zou het tof vinden als je er in de toekomst widgets kan plaatsen. Het weer, headlines, beurskoersen, video call :) , of 'slide away' voor een grotere kaart of browser, Whatsapp, Dat komt vast allemaal nog.
 
Hoe bereikt het software ontwikkelteam in de US eigenlijk het nieuws dat de spraakherkenning in de NL markt is verkl..t?
Wordt dat door gebruikers doorgegeven of door Tesla NL?
Grapjas. Dat wordt door jou doorgegeven met een mail aan [email protected].
Heb ik ook gedaan. Als 100 mensen dat gedaan hebben ... dan komen ze soms in actie. Je hoort zelden iets terug.
Geef versienummer en je vin ook op.
 
Grapjas. Dat wordt door jou doorgegeven met een mail aan [email protected].
Heb ik ook gedaan. Als 100 mensen dat gedaan hebben ... dan komen ze soms in actie. Je hoort zelden iets terug.
Geef versienummer en je vin ook op.

Of gewoon naar Marcel Bouma? Blijkt dus een bestaand iemand te zijn bij Tesla. Als je dan je naam in de auto's zet moet je ook zorgen dat het werkt:)

31.jpg
20191225_163324_resized.jpg
 
  • Like
Reactions: frankspin
Er zijn toch beta testers in het EA programma. Dat is toch iets anders dat de slider op advance zetten?
Lees de pre-releasnotes vaak op twitter. Mogen inhoudelijk niet ingaan op de nieuwe release.
Ik neem aan dat deze 2019.40.50.x voldoende is getest voor die losgelaten werd?

Je bent in de war met het Early Access Program (EAP). Daar zitten voornamelijk Amerikanen in en een enkele verdwaalde niet Amerikaan. Deze kunnen onmogelijk alles testen en een release zoals deze is gepushed voor kerstmis.

Wil je meer stabiliteit dan moet je de slider dus niet op Advanced zetten.