Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, en zolang FSD ook wettelijk in Europa niet kan, heeft het geen zin voor Tesla om Europese AP2/MCU1's al te upgraden.


MCU heeft alleen met de entertainment stuk te maken dacht ik (media control unit)? Of te wel volgens me niks te maken met FSD.

FSD heeft straks HW3 nodig om volledig goed te werken volgens de laatste berichten, maar zal me ook niet verbazen dat stukken van de FSD features die alleen met HW3 werken wel beschikbaar worden in Europa. Ten minste dat was mijn gok met het nemen van de FSD optie om oa de HW3 upgrade gratis te krijgen en nog hopelijk tijdens mijn lease genieten van wat leuke FSD functies. Ik zei ook, dat is de leukste gadget die ik kan kopen, ook wel erg duur, maar ja, wel leuk...

Ik heb nog hoop ook, ik hoop volgend jaar een HW3 upgrade te krijgen, en ver 3 en half jaar mijn auto te overkopen om deze investering ook nog waardevol te maken, maar goed, time will tell :).
 
Ik kan upgraden naar 2019.40.50.1
Maar of t wijs is??
Als je beter wilt rijden met AP wel, als je met je stem het handschoenen kastje wil openen kennelijk niet.
Ik ben blij dat ik hem er op heb staan voor de terugweg vanuit Spanje. Vandaag op een drukke weg uitgeprobeerd (geen 2e kerstdag hier) scheelt aanzienlijk en ik zet het altijd aan zodra ik de snelweg opdraai.
 
Tesla praat in marketing/reclame taal. Daardoor breken ze continu beloftes. In timing en features. FSD zou drie jaar terug al werken. Ze beloven nu nog steeds FSD iedere keer weer terwijl dat over 5 jaar nog steeds niet werkt. Gelukkig worden nu Amerikaanse afvalbakken herkend....
Waarom heb ik toch een Tesla? Los van hun onrealistische beloftes blijft hun auto gewoon uniek en zonder concurrentie.
Ik kan me niet herinneren dat ze dat beloofd hebben. De enige concrete intentie t.a.v. FSD die ik ken, is de tweet Elon Musk waarin hij aankondigde om vóór het einde van 2017 een coast-to-coast demonstratierit volledig op FSD te doen. Dus 2 jaar geleden, geen 3. En een demonstratierit, zeker geen FSD in de handen van klanten. Maar je mag mijn ongelijk bewijzen. Graag, daar kan ik alleen maar wijzer van worden.
 
Ahha....die zie ik al een tijdje. Dacht dat er iets nieuws was..

in Europa niks nieuws qua visualisatie, hoewel ik het gevoel heb nu afslaande autos etc accurater te zien vanaf de zijkant etc.

Die vuilnisbakken opmerking is wel wat negatief gesteld hoor. De usa visualisatie is echt redelijk impressive. Ook Stoplichten stopborden maar ook pijlen op de weg (links/rechtsaf uitvoegstroken), stop-letters op de weg, voorrangsweg belijning, de bekende X tekens van crosssings etc. Best een enorme update.
 
  • Like
Reactions: Astrid
Nou, vandaag 260 km gereden met de nieuwe 2019.40.50.1... Geen spat verbeterd. Hij is nog steeds nerveus als ie achter een ander rijdt (beetje sneller, o nee, weer afremmen, etc..) terwijl ik zelf in die situatie gewoon een constante snelheid aanhoudt. Hij probeert de afstand veel te rigide constant te houden. Maakt niet uit op welke ‘afstand’ je hem zet. Ook chill, standard of sport mode maakt niks uit.
Ook viel de TACC in de regen regelmatig uit bij gebrek aan goed zicht vooruit.
Het ruitenwisser gedrag is als vanouds. Af en toe als een razende tekeer gaan en dan weer een veel te lang interval.

Tja, je moet er wat voor over hebben om in een superieure EV te rijden..... o_O
 
  • Funny
Reactions: MaSansky
De kerstman heeft mij dit jaar overgeslagen, geen software update beschikbaar in de auto.


Nou, vandaag 260 km gereden met de nieuwe 2019.40.50.1... Geen spat verbeterd. Hij is nog steeds nerveus als ie achter een ander rijdt (beetje sneller, o nee, weer afremmen, etc..) terwijl ik zelf in die situatie gewoon een constante snelheid aanhoudt. Hij probeert de afstand veel te rigide constant te houden. Maakt niet uit op welke ‘afstand’ je hem zet. Ook chill, standard of sport mode maakt niks uit.
Ook viel de TACC in de regen regelmatig uit bij gebrek aan goed zicht vooruit.
Het ruitenwisser gedrag is als vanouds. Af en toe als een razende tekeer gaan en dan weer een veel te lang interval.

Tja, je moet er wat voor over hebben om in een superieure EV te rijden..... o_O

En het heen en weer slingeren? Beter/hetzelfde?
 
De kerstman heeft mij dit jaar overgeslagen, geen software update beschikbaar in de auto.




En het heen en weer slingeren? Beter/hetzelfde?
Vandaag 200km gereden van Amsterdam naar Limburg. NOA was veel rustiger. Geen extreem slingeren. Enige onderbrekingen waren als andere auto’s ‘in de weg reden’. Daarmee bedoel ik, achterop komende auto’s, mij rechts in halen als ik terug naar rechts wil. Of tegelijk naar links als ik links wil inhalen.

Wat mij betreft weer wat beter.

oh model S75D eind 2018
 
Ik kan me niet herinneren dat ze dat beloofd hebben. De enige concrete intentie t.a.v. FSD die ik ken, is de tweet Elon Musk waarin hij aankondigde om vóór het einde van 2017 een coast-to-coast demonstratierit volledig op FSD te doen. Dus 2 jaar geleden, geen 3. En een demonstratierit, zeker geen FSD in de handen van klanten. Maar je mag mijn ongelijk bewijzen. Graag, daar kan ik alleen maar wijzer van worden.
Kijk gewoon op de tesla site wat ze beloven onder de FSD waar je nu al voor betaald hebt.
 
Enige zinvolle aan deze release: spraakherkenning....... ook al werkt die niet, maar dat zal nu heel snel gaan.

De rest......... "de kijk wat ik kan zien show" (waar we niks aan hebben), texting uit de jaren 90, weer spelletje (hiep hiep hoera), sentry opname bij claxon (slim)......

Eigenlijk hebben we een niet werkende kerstbelofte gekregen met de nodige youtube exposure van mensen die uit hun dak gaan omdat die een bord en vuilnisbak herkend........briljant weer :D