Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Quote,
Nou ja, ieder zijn rijstijl en keus natuurlijk, maar voor dit soort issue heb je juist obstacle aware acceleration (wat alleen vooruit werk, let op. /me hoest). Mijn instructrice bij mijn rijschool zei toen al tegen me "op de gas moet je drukken alsof je op eieren druk". Hoewel ik dit advies bij mijn M3 vaak niet gebruikt als ik even weer de G kracht wilt voelen, vind ik wel dat je behoorlijk goed de kracht kan moduleren met je voet.

Weet niet of de acceleration boost upgrade onder software 10 valt, maar vind inderdaad dat het pedaal per mm makkelijker te bedienen is, dus die laatste 30 cm is wat mij betreft "pièce de gâteau" geworden. Volgens mij kan je nu per cm voor- of achteruit inparkeren. Dat gevoel had ik trouwens ook al voor de upgrade.
 
En ook: vandaag weer een flinke stuk gereden in Belgie met 2019.40.50.7 en ik heb dingen mee gemaakt die ik met de kerst op de zelfde stuk niet had. Namelijk het idee dat AP veel meer rekening hield met auto die aan het invoegen waren. Ook een paar keer uit ging uit het niks de knipperlicht van zelf, twee keer was het ook wel een hele goeie suggestie want inderdaad, de lane stopte binnenkort (maar had nog wel even de tijd, ben gewend dat hij dat doet als de lane mergen), de andere keer was het heel gek toen in in het midden stond en hij wou dat ik terug naar recht ging (maar ik wou wachten dat ik een vrachtauto verder op was gepasseerd). Hij stopte ook na een tel van zelf. Ik zat echt verbaasd achter de stuur van 'sorry?'

En dus over de invoegers, ook een verbazend maar goede actie (al zou ik het liever anders opgelost hebben maar dat was wel de veiligste optie dus ik snap het wel), ik was recht op de snelweg, in NoA en er was recht ook een invoerstrook die over enkele honderden meter stopte. Een auto voor me op deze strook ging te langzaam en zou binnenkort waarschijnlijk invoeren dus ik moest of remmen of naar links of flink gas geven zodat ze achter me kon invoeren. Maar de auto recht was dus nog prima aan het rijden en leek niet naar links te willen (er was nog tijd). Ik wou dus acteren om ruimte te maken maar net daarvoor besloot mijn auto om te remmen (geen phantom break - maar wel flink 20km/u naar beneden) en hier dus ook weer vanzelf (!) de linker knipperlicht aan te zetten. Ik was weer helemaal verbaasd en volgde dus ook de suggestie (al had ik zelf dan eerder liever alleen naar links gewilde en niet per se remmen). Dat terwijl de auto dus recht nog niets liet zien van ik ga invoeren en dat er nog wat ruimte was in de invoerstrook om het te doen. Ik vond het toch erg slim van AP en ik vraag me af of jullie ook zoiets hebben meegemaakt.
 
Last edited:
Sowieso zit er nu een gigantisch gat tussen het daadwerkelijke weeknr en het weeknr van de huidige build. Tot nu toe was dat altijd max een week of 6, nu loopt het tegen de 14.. Misschien dat er dus significante dingen klaarstaan.. </wishfulthinkingmodus>
Vorig jaar ging ik met 2019.4 op wintersport. Tijdens mijn vakantie 21-2 tot 28-2 ontving ik 2019.5 en kon ik weer enigszins met AP naar huis rijden. 2019.4 was de versie waar de phantom brakes er in grote getallen in kwamen. Dat heeft dus een klein jaar geduurd voordat dit weer een beetje op orde was.
 
Zoals wat?!
Zoals ik een aantal dagen geleden naar Parijs onderweg was en in België een motoragent achter mij vol in de remmen moest vanwege een phantom braking actie. Ik ben er meestal snel bij om weer gas te geven maar de phantom braking acties zijn vaakl compleet zonder aanleiding en met een rit van 5,5hrs zit ik niet de hele weg met mijn voet op de accelerator.
 
Ik heb sinds een maand een nieuwe S. Bij mijn vorige was 130 op de snelheidsmeter ook precies 130 op de GPS. Nu viel het mij de laatste dagen op dat 130 op de snelheidsmeter 127-128 op de GPS is. Ben het gaan controleren, omdat ik plots werd ingehaald op de trajectcontrole (waar ik altijd 103 of 133 aan heb staan). Weet niet zeker of het de auto of de software is (dat lijkt mij waarschijnlijker). Iemand anders zelfde ervaring?
 
Ik heb sinds een maand een nieuwe S. Bij mijn vorige was 130 op de snelheidsmeter ook precies 130 op de GPS. Nu viel het mij de laatste dagen op dat 130 op de snelheidsmeter 127-128 op de GPS is. Ben het gaan controleren, omdat ik plots werd ingehaald op de trajectcontrole (waar ik altijd 103 of 133 aan heb staan). Weet niet zeker of het de auto of de software is (dat lijkt mij waarschijnlijker). Iemand anders zelfde ervaring?
Ongeveer 3 km/u tellerafwijking in mijn M3.
 
Herkent iemand dit: dashcam werkt bij mij pas nadat ik de usb drive heb uitgehaald en daarna weer ingeplugd. Het lijkt er op dat dit uitsluitend nodig is als de auto in slaap is geweest. Na kortere parkeeracties is de dashcam wel vanzelf actief. Ik heb andere usb drives, ssd en sd cards geprobeerd, maar het probleem is eender.
 
Ik heb sinds een maand een nieuwe S. Bij mijn vorige was 130 op de snelheidsmeter ook precies 130 op de GPS. Nu viel het mij de laatste dagen op dat 130 op de snelheidsmeter 127-128 op de GPS is. Ben het gaan controleren, omdat ik plots werd ingehaald op de trajectcontrole (waar ik altijd 103 of 133 aan heb staan). Weet niet zeker of het de auto of de software is (dat lijkt mij waarschijnlijker). Iemand anders zelfde ervaring?
Had je onder de vorige S een ander formaat velgen zitten?

Hier op de M3 ook c.a. 2 a 3 km/h afwijking.
 
Had je onder de vorige S een ander formaat velgen zitten?

Hier op de M3 ook c.a. 2 a 3 km/h afwijking.

Ik rij 21 inch zomer en 19 inch winter. Net zoals bij de vorige S. Aanpassing gedaan in de instellingen. Heb met deze S een aantal weken met de 21 inch gereden en verschil is mij niet opgevallen. De 19 inch velgen zijn die van mijn oude S. Ik weet het aan de nieuwe software. Maar misschien dan toch iets anders. Zal nog eens velgen "wisselen" bij de instellingen.
 
Herkent iemand dit: dashcam werkt bij mij pas nadat ik de usb drive heb uitgehaald en daarna weer ingeplugd. Het lijkt er op dat dit uitsluitend nodig is als de auto in slaap is geweest. Na kortere parkeeracties is de dashcam wel vanzelf actief. Ik heb andere usb drives, ssd en sd cards geprobeerd, maar het probleem is eender.

Ik heb dit probleem sinds versie 40.50.7 met de USB stick die ik standaard altijd gebruik. Tot dusver geen last mee gehad. Met een andere USB stick gaat het echter wel goed.
 
Sinds 2019.40.50.7 gaat de richtingaanwijzer véél vaker vanzelf aan bij opritten en zelfs midden op de snelweg. De opritten zijn nog te verklaren, al zijn sommige van deze opritten bijna een kilometer lang en om dan al vanaf het begin de richting aan te hebben ziet er een beetje knullig uit. Ook activeert de richtingaanwijzer soms vanzelf als de auto een lane change initieert die je nog moet goedkeuren. Heel onhandig als deze niet uitkomt en bestuurders achter je hierdoor in de war raken... Dit alles wanneer NoA, maar ook normale AP geactiveerd is. Hiervoor zat ik op 40.50.1 en had hier geen last van, op de paar bekende plekken na.
 
Niet specifiek software 10, maar ik draai beta's op mijn iPhone en afgelopen week was er nog eens een update. Ik lette er verder niet op maar ik kreeg zondagavond telefoon terwijl ik met mijn Model X reed, en bluetooth was niet geconnecteerd met mijn telefoon.

Toen ik later de verbinding forceerde ("telefoon verbinden") blokkeerde de MCU. Een manuele reboot en het zaakje werkte nauwelijks.

Heb na 4 keren rebooten en telkens hetzelfde resultaat van een vast lopende/herstartende MCU bluetooth gedeactiveerd en MCU werkte weer vlot.

Dan de bluetooth verbinding uit mijn telefoon en Model X verwijderd en terug een pairing gedaan en de problemen waren opgelost.