Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Yes, ik kreeg dezelfde instructie toen ik belde over een vage error met de laadklep tijdens rijden: dadelijk op bestemming reset met de rem vol ingedrukt.

Als gezegd is het ook logisch, de normale reset kun je ook tijdens het rijden doen, dan werken autopilot, knipperlichten e.d. gewoon door, dat betreft alleen de user-facing delen. De "harde reset" met rem erbij reboot ook het hoofdsysteem.
 
Yes, ik kreeg dezelfde instructie toen ik belde over een vage error met de laadklep tijdens rijden: dadelijk op bestemming reset met de rem vol ingedrukt.

Als gezegd is het ook logisch, de normale reset kun je ook tijdens het rijden doen, dan werken autopilot, knipperlichten e.d. gewoon door, dat betreft alleen de user-facing delen. De "harde reset" met rem erbij reboot ook het hoofdsysteem.
Bij de harde reset kan je ook niet direct wegrijden, je moet echt even wachten tot bepaalde systemen opgestart zijn.
 
De uitrol van 2020.4 stokt nogal. Ik vermoed dat het net als bij vorige versies weer een uitprobeersel is. Het wachten is op 2020.4.1 ;)

Ik denk dat een nieuwe versie gaat samenvallen met de persco van de 29e. Of tegelijk of daar de aankondiging en dan uitrol. Tesla heeft aan Teslafi te zien nu wel ca 90% op een 2019.40.x versie gezet...

En wellicht gaat Tesla over naar minder releases: van 2019.40 naar 2020.4 is een grote stap. Als die releases dan ook iets beter getest worden <grin> zou een twee- of drie-maandelijkse release niet eens zo gek zijn. En daartussendoor wat kleine testjes...

Ik sluit ook niet uit dat er per markt wat zaken uitgetest/gereleased gaat worden, meer dan er nu gebeurt. Dat zie je nu al met de China release notes...
 
En wellicht gaat Tesla over naar minder releases: van 2019.40 naar 2020.4 is een grote stap.
Ik denk vooral dat ze een keer een maand hebben uitgetrokken voor code quality, mergen, tech debt e.d. Dat is niet vreemd in agile teams.

Verder kwam 2020.4 uit in week 4 van 2020 dus lijkt het erop dat ze overstappen van tags of basis van het moment van branchen naar taggen op basis van releasemoment.
 
  • Informative
Reactions: Jcamps
Ik denk vooral dat ze een keer een maand hebben uitgetrokken voor code quality, mergen, tech debt e.d. Dat is niet vreemd in agile teams.

Verder kwam 2020.4 uit in week 4 van 2020 dus lijkt het erop dat ze overstappen van tags of basis van het moment van branchen naar taggen op basis van releasemoment.

of gewoon ruimte gehouden voor verlofaanvragen of een end of year ‘code freeze’. In kader van support misschien wijs, zodat medewerkers weer met volle vaart in januari verder kunnen. Zoals veel zaken: only Elon knows...
 
hmmm interessante discovery over die EMMC heb je (@Duke-U) daar gepost. Is daar ook een apart draadje van?
Benieuwd of ik een tinfoil cap op mijn M3 zou moeten zetten
silver-bucket-hat-illustration-png-clip-art-thumbnail.png

of zou met de achterkant naar Fremont volstaan?
 
De Harde Reset thread...

"Hard" reboot... nonsense, right?

vergeet vooral niet dat de neus richting Fremont moet staan :p
En toch is zijn verhaal non conclusive. De theorie stelt dat de harde reset naast de MCU ook de drive control unit reset. Soft kan ook tijdens het rijden en doet alleen de MCU.

Het zijn 2 losse computers, dus die kunnen parallel rebooten. De DCU hoeft geen hele GUI te laden dus kan het sneller. En hey ineens is het logisch dat ze even lang duren door de zwakste schakel.

Zeg niet dat het zo is, kan gerust een placeboverhaaltje zijn, maar zijn tests bewijzen het niet.
 
  • Like
Reactions: ScoopT
Een tijdje geleden een probleem gehad met een Model X P90D die elektronisch vast zat.
Grote scherm op zwart, meerdere resets met beide knopjes op het stuur leidden tot niets. Op gegeven moment een reset met ingedrukte rem geprobeerd en voilà: alles werkte weer.
Mijn conclusie op basis van deze ervaring was (en is): het maakt in ieder geval in sommige gevallen wel degelijk verschil.
 
Een tijdje geleden een probleem gehad met een Model X P90D die elektronisch vast zat.
Grote scherm op zwart, meerdere resets met beide knopjes op het stuur leidden tot niets. Op gegeven moment een reset met ingedrukte rem geprobeerd en voilà: alles werkte weer.
Mijn conclusie op basis van deze ervaring was (en is): het maakt in ieder geval in sommige gevallen wel degelijk verschil.

Idd, hier dezelfde ervaring.
Zelfs een keer gehad dat ook de rem intrappen niet hielp om de auto tot leven te krijgen.
Toen de auto weer op slot gezet opnieuw geopend en met de rem erop laten rebooten.
 
Vandaag ritje Utrecht Amsterdam en terug gedaan met 2020.4.1. In de ochtend met AP aan in de file in gereden, ging prima en niet meer zo schokkerig en nerveus als voorheen. Op de terugweg volledig op AP teruggereden, rijdt prima behalve na inhalen weer teruggaan dat is echt drama. Meerdere keren afgebroken en niet willen teruggaan. Er is naar mijn mening plek zat om terug te gaan maar als het autootje in de display rood is dan gaat hij echt niet terug of breekt hij (halverwege) af omdat de actie te lang duurt.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink