Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, ik zit met smart uit te kijken naar 2020.4.1 want 2020.4 is ook niet alles.

Maandag update geïnstalleerd,
dinsdagochtend naar Bijlmer gereden; niks veranderd, dus okay leuk.
Dinsdagmiddag naar Hilversum: alle rijhulpen offline! AP, NoA, vMax, niks.
Dinsdagavond op weg naar huis deed alles het gelukkig weer.
Vanmorgen: wel AP, geen NoA: Alsof FSD was verdwenen.
Argh!

Gelukkig zit mijn werk naast Tesla-ZO, dus als straks op weg naar huis niet alles werkt, maar even buurten... :(
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Je krijgt wel meer info erbij :) Zoals dat ik maar een klein motortje heb :mad:

0EF190A2-F421-4E4A-BC91-1707EA909484.jpeg
 
Die van mij is nu versie 2020.4.1 aan het downloaden zie ik. Benieuwd wat voor nieuws het gaat brengen (lees: verbeteringen én verslechteringen)
Geen verbeteringen zo op het eerste gezicht, wel verslechteringen. Zo is het slingeren om vluchtheuvels, waarbij de auto tot op de middenstreep komt, niet beter geworden. Op N-wegen doet de automatische snelheidsaanpassing het sinds 20.4 niet meer.
 
Deze morgen 2020.4.1 ontvangen op mijn 2017 MCU1 AP2 Model X. Geen merkbaar verschil, behalve dat ie bij een T-spitsing waar ik soms voorbij kom nu ietsje bruter niet wist waar ie naartoe wou. En dat ik de release notes kon lezen en het laadscherm ook onmiddellijk terug te zien is ipv een leeg wit scherm.
 
Deze morgen 2020.4.1 ontvangen op mijn 2017 MCU1 AP2 Model X. Geen merkbaar verschil, behalve dat ie bij een T-spitsing waar ik soms voorbij kom nu ietsje bruter niet wist waar ie naartoe wou. En dat ik de release notes kon lezen en het laadscherm ook onmiddellijk terug te zien is ipv een leeg wit scherm.
En het slingeren tijdens het voorbij rijden van een vrachtwagen ?
 
  • Helpful
Reactions: pati07
En het slingeren tijdens het voorbij rijden van een vrachtwagen ?
Kan ik niet over uitspreken. Heb vooral op het linkervak gehangen en er reden geen vrachtwagens op het middenvak, of ik reed op een tweevaks snelweg. Het geslingerd is me dus niet opgevallen.

Daaruit wil ik wel opmerken dat ik met 2019.40.2.1 dat wel ervaarde, maar dat dat aan 100 km/u feller voelt omdat ie dan toelaat nogal abrupte correcties te maken (en ook lane changes). Aan 120 km/u is ie blijkbaar geprogrammeerd om wat vloeiender te sturen (merk je ook in de wat langer durende lane changes) en valt dat geslingerd minder op.
 
Kan ik niet over uitspreken. Heb vooral op het linkervak gehangen en er reden geen vrachtwagens op het middenvak, of ik reed op een tweevaks snelweg. Het geslingerd is me dus niet opgevallen.

Daaruit wil ik wel opmerken dat ik met 2019.40.2.1 dat wel ervaarde, maar dat dat aan 100 km/u feller voelt omdat ie dan toelaat nogal abrupte correcties te maken (en ook lane changes). Aan 120 km/u is ie blijkbaar geprogrammeerd om wat vloeiender te sturen (merk je ook in de wat langer durende lane changes) en valt dat geslingerd minder op.
Die indruk heb ik niet.