Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag vanaf A27 naar A6 (ri Lelystad) op de invoegende baan rijdend met FSD ging de snelheid aanduiding in de blauwe cirkel fluctueren (100/110/120) terwijl ik deze vast had gezet op 103 in het 100km gebied van de oprit ai6/ afrit a27. Daarna ging de M3 automatisch accelereren naar 120 terwijl het daar een 100 km gebied is. Hoofdrijbaan A6 is ook een 100 km zone. Verder op geen enkel gebied waar er een snelheid wijziging is een automatische versnelling/ vertraging gehad..Snelheid aanpassing dan alleen als de snelheid aanduiding wordt aangetikt
Edit rij op 2020.4.1
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Rutgere and JanG007
Hier vanavond ook rare kuren. De verstralers gingen steeds automatisch aan en als er een tegenligger aankwam ging die terug naar de gewone verlichting. Ook op manueel bleef hij de verstralers opzetten telkens er geen tegenliggers waren. Zeer irritant want verblinde steeds de tegenliggers omdat hij ze een fractie te laat uitschakelde. Heb nu thuis een reset gedaan want moet vannacht om 4u terug de baan op.
Ehhhhhhhh. Dit klinkt als een groot lichtassistent die aanstaat? Maar ik neem aan dat je dit gechecked hebt?
 
Hier vanavond ook rare kuren. De verstralers gingen steeds automatisch aan en als er een tegenligger aankwam ging die terug naar de gewone verlichting. Ook op manueel bleef hij de verstralers opzetten telkens er geen tegenliggers waren. Zeer irritant want verblinde steeds de tegenliggers omdat hij ze een fractie te laat uitschakelde. Heb nu thuis een reset gedaan want moet vannacht om 4u terug de baan op.
Wat bedoel je met verstralers? Mistlampen?
 
Heb ik ook gehad een paar keer. Had ik zelf veroorzaakt. Op S en X de verkeerde stoke gebruikt om AP te activeren. (Of als je de ruitensproeier bedient). Dan doe je per abuis je grote licht aan. Dat wordt dan steeds weer automatisch uitgeschakeld als hij een tegenligger ziet. Duurde even voor ik het door had.
Klopt, wist het bestaan niet van deze functie.
Het was mijn wederhelft die reed en haar profiel, ze heeft dit waarschijnlijk per ongeluk geactiveerd.
Met een soft reset is het verdwenen maar hoe schakel je dit normaal in en uit?
 
Ik dacht dat tesla die nog onder AP1 rijden wel verkeersborden herkennen? Misschien niet voor niks dat Tesla nu voorzichter mee is, niet klakkeloos de boorden lezen en toepassen is nodig, maar ook kijken of het binnen de context past, zoals een mens zou doen. Niet bepaald voor de hand liggend proces om een AI te leren lijkt me...
 
Moet zeggen dat spraakherkenning nu goed begint te werken zeg, "zet achterruitverwarming aan", "toon energie", "zet de temperatuur op 20 graden", "controleer op software updates", werkt allemaal gewoon. Call me impressed
9DCA805C-5916-4FB3-8284-89A2692DF121.jpeg