Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
De hele dag diverse routes over de snelweg gereden met NoA. Niks aan de hand. Even een pitstop gemaakt om wat te eten en weer door, werkt de gehele Autopilot niet meer. Geen cruise control, geen AP en ook geen snelheidslimieten zichtbaar op het scherm. Daarnaast werkte de automatische ruitenwissers ook niet?! De ruit vol met regen maar geen actie. Wel werkte de visualisatie en zelfs als ik dan maar handmatig een lane change wilde doen zag je rode autootjes op het scherm. Dus eigenlijk werkte alles maar toch weer niet. Dit heb ik nog niet eerder gehad. Model X hw2.5 2020.4.1
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
De hele dag diverse routes over de snelweg gereden met NoA. Niks aan de hand. Even een pitstop gemaakt om wat te eten en weer door, werkt de gehele Autopilot niet meer. Geen cruise control, geen AP en ook geen snelheidslimieten zichtbaar op het scherm. Daarnaast werkte de automatische ruitenwissers ook niet?! De ruit vol met regen maar geen actie. Wel werkte de visualisatie en zelfs als ik dan maar handmatig een lane change wilde doen zag je rode autootjes op het scherm. Dus eigenlijk werkte alles maar toch weer niet. Dit heb ik nog niet eerder gehad. Model X hw2.5 2020.4.1
Heb je een reset gedaan?
 
Deze week op en neer gereden naar Praag. Veel op AP gereden op 150 km/uur waar dat mag en kan. Voorheen werd AP altijd onderbroken als je dan 151 of sneller ging rijden per ongeluk en kwam AP pas weer terug na een stop. Nu zit er wat marge in en komt AP weer terug als je er iets boven komt. Wel een verbetering.
 
Deze week op en neer gereden naar Praag. Veel op AP gereden op 150 km/uur waar dat mag en kan. Voorheen werd AP altijd onderbroken als je dan 151 of sneller ging rijden per ongeluk en kwam AP pas weer terug na een stop. Nu zit er wat marge in en komt AP weer terug als je er iets boven komt. Wel een verbetering.
Dat is zeker een verbetering, als je even iemand in wou halen ging het wel is mis.

Welke softwareversie zit je op?

Weet je zo bij welke snelheid hij weer terug komt?
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
dat zou wel leuk zijn, is soms vervelend als je plaats moet maken voor iemand en je even “wat” versneld om de baan vrij te maken. Top, indien waar.
09032013.jpg
 
Nou, een beetje rekening houden met andere weggebruikers vind ik niet erg hoor.
Klopt. Daarom dat ik het net plaats. Laat je niet opnaaien door je achterligger, dat komt nooit goed.

Jaren geleden, toen ik nog graag door reed, had ik ook iemand voor me die dacht om even gas te geven om me wat harder te laten rijden. Even later zaten we beiden aan 160 te rijden: ik omdat ik nog harder wou, mijn voorligger had met die snelheden geen ervaring en kon geen goed plekje meer vinden om aan zo een snelheid veilig naar rechts te gaan.

Daarom: laat je niet opnaaien door je achterligger. Als het écht hard moet, kunnen ze er ook rechts of over de pechstrook voorbij en maken zij wel de risico's.

Ook die snelere achterligger is perfect capabel om rekening te houden met andere weggebruikers.
 
Ook die snelere achterligger is perfect capabel om rekening te houden met andere weggebruikers.
Afgelopen wintersport een nare ervaring meegemaakt dat het busje wat liep te duwen achter ons het nodig vond ons zwaar af te snijden. Toen hij ons in ging halen gooide hij ineens het stuur naar rechts om. Dus niet iedereen is capabel genoeg om zich normaal te gedragen in het verkeer...

Mailtje naar het bedrijf met de beelden heeft niets opgeleverd. Geen reactie.
 
Afgelopen wintersport een nare ervaring meegemaakt dat het busje wat liep te duwen achter ons het nodig vond ons zwaar af te snijden. Toen hij ons in ging halen gooide hij ineens het stuur naar rechts om. Dus niet iedereen is capabel genoeg om zich normaal te gedragen in het verkeer...

Mailtje naar het bedrijf met de beelden heeft niets opgeleverd. Geen reactie.
En welke garantie heb je dat het beter was verlopen als je je eigen snelheid had verhoogd?

Heb op 125000km Tesla rijden nog maar 1 keer gehad dat er iemand het 1) zat was en 2) na het inhalen me trakteerde op 2 remtesten. En raad eens wat: AP kan daar ook feilloos mee overweg.

En het is inderdaad helemaal off-topic hier, maar ik heb moeite om te achterhalen wat er defensief is aan harder te gaan rijden (al dan niet harder dan toegelaten) omdat je ervaart dat een achterligger opgehouden wordt. Lijkt me dat beide partijen 1) volwassen zijn, 2) een rijbewijs hebben en 3) bijgevolg dus ook beiden defensief moeten kunnen rijden.

De wetgever geeft ons overigens ook een handig framework waarin we ons kunnen bewegen om te achterhalen wie het goed en wie het niet goed doet: de verkeerswetgeving.
 
  • Like
Reactions: RioolRat and Koifim