Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla Track Mode V2 Release Notes: Third-Party Charging, Bluetooth update included voor de algemene release notes. Voor die Bluetooth wijziging sta ik al te hupsen.

Firmware 2020.8.1 - No more autopilot lane change restrictions in EU! : teslamotors voor een potentieel bijzonder fijne toevoeging voor Europeanen als het waar is.
mijn M3P+EAP heeft in de releasenote geen verwijzing naar bluetoothverbeteringen of verandering in de lane change. Misschien is dat dan inderdaad alleen voor FSD upgraders...
 
Overigens ben ik wel heel erg blij met de nieuwe stabiliteit van 2020.8.1

Ik zit heerlijk ontspannen op de AP van Rotterdam naar Amsterdam te kachelen. Bijna zonder ingrijpen. Behalve af en toe richting aangeven.

Gewichtje aan het stuur, koffie rechts en een croissantje in de linkerhand.

Muziekje op de achtergrond.

Nooit meer een andere vierwieler ..
Lekker verstandig. Gewichtje aan het stuur. :-(
 
Overigens ben ik wel heel erg blij met de nieuwe stabiliteit van 2020.8.1

Ik zit heerlijk ontspannen op de AP van Rotterdam naar Amsterdam te kachelen. Bijna zonder ingrijpen. Behalve af en toe richting aangeven.

Gewichtje aan het stuur, koffie rechts en een croissantje in de linkerhand.

Muziekje op de achtergrond.

Nooit meer een andere vierwieler ..


Je kan beter de trein nemen :D. kan je ook nog appen, een dutje doen etc.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Lucas31 and Cely
Dat is echt achterlijk. Een goede manier om anderen in gevaar te brengen en AP voor ons allemaal te verpesten. Denk eens na man.

Wie zegt dat de beste man niet op let? Ik zou het niet doen al is het enkel maar om alle mogelijke claims van een potentieel ongeluk te voorkomen maar om meteen van de daken te schreewen dat het gevaarlijk is.....

AP is al verpest, of vind je de 15 seconden nag wel werken? Ik kijk meer in m'n cockpit of ik de nag niet abusievelijk mis terwijl ik neurotisch elke 5 seconden m'n stuur een kleine nudge geef.

Op wintersport is AP ZO VAAK uitgeschakeld geweest omdat AP geen contra gewicht waar kon nemen terwijl ik keurig met 2 handjes stuur. Weer wachten op de volgende file of parking om even vlug naar Park en weer naar Drive te schakelen.
 
Okay. Stel ik wil onderweg naar Italië laden bij Ionity. Moet lukken met mijn New Motion pas. Heb ik dan een adapter nodig of is die bij de laadpaal aanwezig zoals een chademo bij FastNed. Nu hoop ik maar dat ik geen onzin uitkraam.
Sorry, heel even off topic.

Niet om het een of ander, maar ik zou nog even 2x achter m'n oren krabben voordat ik naar Italië zou gaan :)
 
  • Funny
Reactions: Erik-S85
Enige tijd geleden was er zo'n gejubel dat je met V10 zelf controle had over het ophalen van nieuwe firmware, door op het "advanced" knopje te drukken en dat ingedrukt te houden of 5x snel te drukken. Ik heb HW2.5 met FSD en hoe vaak ik ook druk, ik krijg 2020.8 niet binnen....
 
Wie zegt dat de beste man niet op let? Ik zou het niet doen al is het enkel maar om alle mogelijke claims van een potentieel ongeluk te voorkomen maar om meteen van de daken te schreewen dat het gevaarlijk is.....

AP is al verpest, of vind je de 15 seconden nag wel werken? Ik kijk meer in m'n cockpit of ik de nag niet abusievelijk mis terwijl ik neurotisch elke 5 seconden m'n stuur een kleine nudge geef.

Op wintersport is AP ZO VAAK uitgeschakeld geweest omdat AP geen contra gewicht waar kon nemen terwijl ik keurig met 2 handjes stuur. Weer wachten op de volgende file of parking om even vlug naar Park en weer naar Drive te schakelen.
Dus jij denkt dat je echt net zo snel reageert, mocht er iets mis gaan, met koffie in je rechter hand en een croissantjes in je linker??? Het blijft op dit moment gewoon bij wet verboden dit te doen. Door dat te negeren brengt hij andere weg gebruikers in gevaar. DIKKE dislike dus.

Mocht je een Tesla hebben en Autopilot gebruiken, houd alsjeblieft je handen aan het stuur
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Firehuntah
Wie zegt dat de beste man niet op let? Ik zou het niet doen al is het enkel maar om alle mogelijke claims van een potentieel ongeluk te voorkomen maar om meteen van de daken te schreewen dat het gevaarlijk is.....
Hij zal als hij al op zit te letten, niet snel het stuur pakken al is het maar omdat hij dan moet kiezen: croissant of koffie?
AP is al verpest, of vind je de 15 seconden nag wel werken? Ik kijk meer in m'n cockpit of ik de nag niet abusievelijk mis terwijl ik neurotisch elke 5 seconden m'n stuur een kleine nudge geef.
Wacht maar tot vanwege dit soort clowns geëist gaat worden dat attention op twee onafhankelijke manieren moet worden bewaakt. Dan is AP pas echt stuk.
Ik vond het prima werken op en neer naar Zwitserland, nauwelijks last gehad van de nag. Wel van de bekende beperkingen van AP bij matig druk verkeer, en al helemaal gecombineerd met Duitse autobaan (er worden mensen bijzonder geanimeerd achter je wanneer je probeert op AP in te halen).
Op wintersport is AP ZO VAAK uitgeschakeld geweest omdat AP geen contra gewicht waar kon nemen terwijl ik keurig met 2 handjes stuur. Weer wachten op de volgende file of parking om even vlug naar Park en weer naar Drive te schakelen.
Als je wakker bent /oplet zijn de optische en geluidssignalen toch best een hint dat je meer druk moet geven? Hij is bij mij dan ook geen enkele keer uitgegaan.
Het is jammer dat het interval korter geworden is, maar die wetgeving komt er doordat mensen misbruik maken. Dat wordt er niet beter op als leeghoofden gewichtjes en sinaasappels blijven inzetten.