Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.16.2.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag mij altijd af waar mensen mee bezig zijn als hun Tesla zo extreem kan inhouden dat een ander er achterop klapt.

Mijn voet zit standaard bij het stroompedaal en als hij gaat vertragen zonder goede reden, dan kan ik direct ingrijpen.

Dat doe ik ook, maar het is bij tesla wel erg onvoorspelbaar. Het lijkt soms zelfs wel of hij me via die spiegel camera in de gaten houd..
Vrouw in auto; check
Lege snelweg: check
Even verzitten ; check
-> apply phantom brake

_altijd_ als mn voet even niet boven het pedaal hangt :eek:
 
150km gereden vandaag, ging prima tot expliciet goed. 1 vreemdigheidje met knipperlichten zelf aanzetten op samenwonende snelwegen, daar moet ie vanaf blijven als ie er niet naar kan handelen. Verder echt relaxed goed gereden.

Maar wel stuk of 10 (!!!) keer onterecht op de vingers getikt op max volume over handen níet aan het stuur. Stervensirritant.

Had vandeweek trouwens ook al gemerkt dat ie slingerwegen in de stad beter doet, minder neiging om uit de bocht te vliegen.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
hier ook beter op 80km wegen. waar ik normaal uit de bocht vloog, of te ver tegen de binnenlijn aan kwam (of zelf al de snelheid met scrolwieltje liet zakken), ging hij nu voor de bocht al van het gas af en met (voor mij wat te traag, maar dat zal wel met de eu g-kracht uitstuur bla bla te maken hebben) netjes door de bocht. Dit ook bij de volgende en de volgende. hij remde ook voor de bocht voor de rotonde, maar daarna toch zelf weer ingrijpen om de rotonde zachtje te benaderen.
 
Herkenbaar. Hier ook sinds kort regelmatig. Niet zelden kort achter elkaar.

Vandaag op aanraden van Tesla een log gemaakt van de problemen die jullie ook hebben (Harde piep waarschuwing voor stuur vasthouden zonder blauwe visuele waarschuwing vooraf + onterechte meldingen over Tolpoort) Het werd echt zwaar irritant:

29-05 7.47 stuur
29-05 7.53 stuur
29-05 8.03 stuur + tolpoort gedetecteerd
29-05 8.05 tolpoort gedetecteerd
29-05 8.07 stuur 2x
29-05 8.09 stuur
29-05 8.11 stuur
29-05 8:20 stuur
29-05 8.22 stuur

29-05 van 10:40 tot 11:00 uur: elke 2 minuten bovenstaande meldingen.

Begin van de middag met Tesla servicecentre gebeld. Overigens vriendelijk en snel geholpen. Maar verder dan software checken en auto volledig uitzetten kwamen ze niet. Echter ze hebben het dezelfde middag doorgezet en zojuist kreeg ik de volgende sms:

[..] Het is een vrij nieuw ontdekt probleem waar nog geen oplossing voor is. Ik heb uw Tesla toegevoegd aan het onderzoek. Het probleem zal opgelost worden d.m.v. een firmware update, wanneer dit zal zijn is nog onbekend. In de tussentijd is er ook helaas geen work-around voor dit probleem. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. [..]

Kortom: wordt vervolgd dit. Enige work around die ik zelf nog zie: op cc rijden ipv Autpilot.
 
Vandaag voor het eerst FSD een flink stuk laten rijden met deze update. Ik kreeg inderdaad de onterechte tolpoort-meldingen zo nu en dan. Maar de reacties die ik kreeg op het niet leveren van draaikracht op het stuur leken normaal. Heb het ook bewust even getest door mijn handen van het stuur te halen. Hij doorliep de normale volgorde (waarschuwing, blauw oplichten, uiteindelijk geluid).
 
Vandaag op aanraden van Tesla een log gemaakt van de problemen die jullie ook hebben (Harde piep waarschuwing voor stuur vasthouden zonder blauwe visuele waarschuwing vooraf + onterechte meldingen over Tolpoort) Het werd echt zwaar irritant:
...

Ahh eindelijk lotgenoten gevonden. Ik heb me rot gezocht naar dit probleem, Tesla Support gaf aan dat AP nog 'aan het leren is' en dat ze er weinig aan konden doen. Vrij irritant, aangezien hij hiervoor echt prima werkte. I hoop dat die update snel komt..
 
Vandaag voor het eerst FSD een flink stuk rijden met deze update. Ik kreeg inderdaad de onterechte tolpoort-meldingen zo nu en dan. Maar de reacties die ik kreeg op het niet leveren van draaikracht op het stuur leken normaal. Heb het ook bewust even getest door mijn handen van het stuur te halen. Hij doorliep de normale volgorde (waarschuwing, blauw oplichten, uiteindelijk geluid).
Vandaag weer eens een flink stuk gereden 400+ km meerendeel met FSD. Redelijke ervaring maar irritant veeL rijstrook wisseling die voorgesteld worden op een volledig lege weg, wegdrukken van de melding resulteerde in het steeds opnieuw terugkomen van het voorstel. Heb bij sommige uitritten weer Een wat bruuske manier van uitvoegen en daarna herstellen met een soort slingerbeweging
 
Vandaag weer eens een flink stuk gereden 400+ km meerendeel met FSD. Redelijke ervaring maar irritant veeL rijstrook wisseling die voorgesteld worden op een volledig lege weg, wegdrukken van de melding resulteerde in het steeds opnieuw terugkomen van het voorstel. Heb bij sommige uitritten weer Een wat bruuske manier van uitvoegen en daarna herstellen met een soort slingerbeweging

Ha, die slinger heb ik ook! Al sinds het begin en nooit weggeweest. Snelweg A8, afslag Assendelft. Eén van de weinige afslagen aan de linkerkant. Moet een vreemd gezicht zijn voor de auto achter me; alsof ik dronken ben.
Enige oplossing: 20km/u te hard rijden, dan gaat ie soepeler... :rolleyes:
 
Vandaag op aanraden van Tesla een log gemaakt van de problemen die jullie ook hebben (Harde piep waarschuwing voor stuur vasthouden zonder blauwe visuele waarschuwing vooraf + onterechte meldingen over Tolpoort) Het werd echt zwaar irritant:

29-05 7.47 stuur
29-05 7.53 stuur
29-05 8.03 stuur + tolpoort gedetecteerd
29-05 8.05 tolpoort gedetecteerd
29-05 8.07 stuur 2x
29-05 8.09 stuur
29-05 8.11 stuur
29-05 8:20 stuur
29-05 8.22 stuur

29-05 van 10:40 tot 11:00 uur: elke 2 minuten bovenstaande meldingen.

Begin van de middag met Tesla servicecentre gebeld. Overigens vriendelijk en snel geholpen. Maar verder dan software checken en auto volledig uitzetten kwamen ze niet. Echter ze hebben het dezelfde middag doorgezet en zojuist kreeg ik de volgende sms:

[..] Het is een vrij nieuw ontdekt probleem waar nog geen oplossing voor is. Ik heb uw Tesla toegevoegd aan het onderzoek. Het probleem zal opgelost worden d.m.v. een firmware update, wanneer dit zal zijn is nog onbekend. In de tussentijd is er ook helaas geen work-around voor dit probleem. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. [..]

Kortom: wordt vervolgd dit. Enige work around die ik zelf nog zie: op cc rijden ipv Autpilot.

Met de update van afgelopen woensdag (2020.20.12) lijken de foutieve meldingen over tolpoorten en 'handen aan het stuur' EINDELIJK weg. Sinds de update 250 km gereden zonder de meldingen meer te krijgen.