Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.24.*

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn ervaring met 2020.28.5 is eigenlijk niet best.

Ik reed voorheen lange ritten (485km) nu not so much maar gisteren op de A4 een flinke phantom brake in een tunnel op de A4 richting Amsterdam die extremer was dan dat ik mij kan herinneren.

Kort daarna gaf de auto op NOA een invoegende vrachtwagen geen kans dus heb ik (na een stevige aanmoediging van mijn vrouw) NOA en TACC uitgezet.

Kortom ik was nogal teleurgesteld, ik had de hoop na een behoorlijk aantal software updates sinds maart meer vooruitgang te zien.
Dit topic is voor .24, voor .28 is een ander topic.
 
  • Like
Reactions: Louter365
Ook niet als je het rear view camera beeld omhoog schuift?

Hier overigens ook 2020.24.6.9 aan het installeren.

Dank, jeetje dat ik die over het hoofd zag.... Update bevalt verder prima, heen- en terugreis naar de Dordogne uitstekend verlopen met veel op de AP. Wel een keer een weigerende paal bij een SuC zonder duidelijke reden. Inmiddels ook 2020.24.6.9 geïnstalleerd dus weer even afwachten wat dat brengt.
 
Hier nu 2020.24.6.11 aan het installeren. Behoorlijke update:
Sirius XM Improvements

Traffic Light and Stop Sign Control (Beta)

Range Display

Driving Visualization Improvements

Backup Camera Improvements

Supercharger Improvements

Dashcam Viewer Improvements

Pay Per Use Supercharging

TuneIn Improvements

Walk-Away Door Lock Improvements

On-Route Battery Warmup

New Language Support

Cabin Camera
 
Ik hoop iets eerder: ik wil niet onnodig capaciteit bij SeC weghalen en blijf dus maar even met gele randen rondrijden. Maar ik wil het wel binnen de garantie periode geregeld hebben. Nu 68K kms, dus nog maar 12K te gaan.

In USA krijgen ze al 10% korting bij de infotainment upgrade op de $2500 als ze hun oude scherm houden. Schijnt een tekort te zijn.
 
Niet voor MCU1, dan blijft er niet echt iets over...
Er blijft weinig over inderdaad. Hopen dat "we" snel kunnen updaten naar MCU2. Er gaan geruchten dat dit tegen het eind van het jaar moet kunnen.
Ik hoop iets eerder: ik wil niet onnodig capaciteit bij SeC weghalen en blijf dus maar even met gele randen rondrijden. Maar ik wil het wel binnen de garantie periode geregeld hebben. Nu 68K kms, dus nog maar 12K te gaan.

In USA krijgen ze al 10% korting bij de infotainment upgrade op de $2500 als ze hun oude scherm houden. Schijnt een tekort te zijn.
Als het scherm nog in orde is, wat meestal ook zo is, lijkt mij dat een prima deal!
 
Ik hoop iets eerder: ik wil niet onnodig capaciteit bij SeC weghalen en blijf dus maar even met gele randen rondrijden. Maar ik wil het wel binnen de garantie periode geregeld hebben. Nu 68K kms, dus nog maar 12K te gaan
.

Voor ‘gele randen behandeling’ is garantie niet noodzakelijk.
Ik heb dit gewoon kosteloos laten doen buiten de garantie.

Had dit gecombineerd met een airco onderhoudsbeurt. Waar ik trouwens nog moeite moest doen om ze bij het SeC ervan te overtuigen dat ik echt die airco beurt (droogzak) wilde laten uitvoeren.
Vonden ze niet nodig, maar konden me ook niet vertellen wanneer je dan wel (preventief) dit moest laten doen.
Omdat ik er ruim 100k km op heb zitten + bijna 3 jaar rondrijden leek me dit zelf wel een keer nodig.
 
Voor ‘gele randen behandeling’ is garantie niet noodzakelijk.
Ik heb dit gewoon kosteloos laten doen buiten de garantie.

Had dit gecombineerd met een airco onderhoudsbeurt. Waar ik trouwens nog moeite moest doen om ze bij het SeC ervan te overtuigen dat ik echt die airco beurt (droogzak) wilde laten uitvoeren.
Vonden ze niet nodig, maar konden me ook niet vertellen wanneer je dan wel (preventief) dit moest laten doen.
Omdat ik er ruim 100k km op heb zitten + bijna 3 jaar rondrijden leek me dit zelf wel een keer nodig.

Eens dat dit ook buiten de garantie gratis verholpen zou moeten worden. Uit posts echter maak ik op dat het weer erg afhangt van welk sec en of je wel of niet een 'grote bek' moet opzetten. Ik probeer het daarom binnen de garantietermijn af te handelen.

Onderhoud bij Tesla erg slechte ervaring mee: geld onderhoudscontract terug laten storten. Ik ga wel voor standaard zaken naar Karelse (banden, remmen) en Tesland (kunnen dacht ik ook airco ed doen).

Zie dat dit off topic is: excuus.
 
Last edited:
Vandaag update gekregen, paar dingen die mij opvielen:
- het is noodzakelijk om nogmaals de reboot te doen, ik kreeg twee versies van TuneIn te zien, de oude en de nieuwe.
- voor de reboot deed mijn 32gb ministick het niet, mijn 8gb stick wel, na de reboot nieuwe TuniIn en... mijn USB stick werkt weer!
Dit is wat MCU1 krijgt:
079B8776-0913-4759-81F2-674962A8045A.jpeg


En twee versies TuneIn
A6C01E0B-DB10-4F1E-AF91-4AB67EEF40FB.jpeg
 
Ik zit op punt 9 en de laatste tijd enorm veel problemen met keyless entry...

meerdere malen telefoon opnieuw toegevoegd, locatie op telefoon staat aan en laatste versie van de app is geïnstalleerd.

IPhone 7 = Nok
Samsung a40 = Ok maar duurt veel langer vooraleer de deur open gaat.

Begint irritant te worden vooral omdat dit voorheen perfect werkte en nu altijd een gok is of ik de app moet openen of the kaart moet bovenhalen :(

iemand hetzelfde gedrag of eventueel een oplossing/verklaring?
 
Ik merk dat nu, met de IPhone, keyless entry werkt als de app openstaat op de telefoon....dit is nieuw :(
De settings voor de Tesla App laten achtergrond gebruik van locatie en Bluetooth toe wanneer de app niet gebruikt wordt.....vreemd.......net nog een reset uitgevoerd maar bracht geen verbetering.

met m’n Samsung heb ik geen probleem maar merk wel dat het soms een beetje trager gaat.

ik heb de WiFi in de wagen ook maar uitgeschakeld aangezien het bereik maar minimaal is hoewel ik niet verwacht dat dit invloed zou kunnen hebben....vroeger toch niet.
 
En een keer mss de telefoon opnieuw opstarten?
Ik heb met mijn iPhone echt nooit issues.
Heb echt al alles geprobeerd. Alle settings al overlopen etc. Na koppeling gaat het 1x goed en dan niet meer enkel als je de app open doet. Dan zou je zeggen dit ligt aan de app instellingen maar de app mag alle functies gebruiken ook al is ie toe.... vreemd
 
Ik heb na updaten naar 2020.24.6.11 problemen met de pin code om te starten. Hangt af en toe en op een gegeven moment kon ik gewoon wegrijden zonder het in te toetsen. Al meerdere resets gedaan. Nu even om uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Ik hoop dat het helpt.
 
Pin starten geeft ook problemen bij (MS75D, FSD HW3) moet meermaals drukken voordat er wat gebeurd.
AP wil ook niet meer inschakelen (melding: camera uitlijning vereist) al een paar keer reboot gedaan maar er veranderd niets.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Nog eentje (ik zit nu op .28 net maar op .24 was dit ook dus meld ik het hier nog even)

Mijn oplaadpunt thuis staat nu bij de buren, op de navigatie dan toch ;)....zou dit aan de GPS update/verbetering kunnen liggen? Ik merk nu ook op dat de GPS inderdaad heel erg nauwkeurig is waar je vroeger enkele meters verschil had.

Ps: kan je de locatie van je eigen oplaadpunt aanpassen ergens??
 
Ik heb na updaten naar 2020.24.6.11 problemen met de pin code om te starten. Hangt af en toe en op een gegeven moment kon ik gewoon wegrijden zonder het in te toetsen. Al meerdere resets gedaan. Nu even om uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Ik hoop dat het helpt.
Gisteren ook een probleem met het invoeren van de pincode. Invoeren lukte wel, bevestigen echter niet.
Nadat ik de (voet) rem losliet en weer bediende kon ik de code wel bevestigen. Weet niet of het toeval was, maar het viel mij wel op. Ik zit overigens op .28