Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vermoed enkel UI zaken maar om die balans (deels) aan te kunnen spreken zouden driver assist features uitgerold moeten worden. Enige wat ik me dan zou kunnen indenken is Smart Auto Park / Reverse Summon. Ik vermoed niet iets als daadwerkelijk de huidige FSD E.A.P. Beta groot uitgerold.

Maar aangezien de FSD EAP Beta dergelijke functionaliteit niet bevat denk ik niet dat het in de "holiday" update zit.

Ik heb de stille hoop op de UI zoals destijds te zien was op het dashboard van de FDS demo voor investors. Dat zag er gelikt uit en gaf een veel betere representatie van de omgeving. Dit dan ook in de S/X als schermvullend in de cockpit. Met een toefje Cybertruck UI voor de puntjes op de i.... maar ook dat geloof ik niet.

2020.48.25 nog geen release notes maar wel onderstaande tweet:

https://twitter.com/DMC_Ryan/status/1341901795841298432
 
Driving Visualization Improvements is natuurlijk subjectief. En zijn ook mensen die niet van pacman houden.

update2020.48.27-4.png
 
Last edited:
Wat ik merk tijdens de laatste update..... dat mijn Tesla met volgeladen accu 56 km minder ver bereik aangeeft!

Of zouden dit meer de werkelijke km’s zijn met een volle accu? Meer mensen dit opgevallen?
 

Attachments

  • D224C852-ED8B-4803-A3E6-F91097994E8B.jpeg
    D224C852-ED8B-4803-A3E6-F91097994E8B.jpeg
    126.2 KB · Views: 35
Ik hoop dat de volgende update de “4d interpretatie” gebruikt die de beta FSD gebruikt. Ook zonder de city driving features zou dit een fijne update zijn die mogelijk een eind maakt aan de phantom braking.
Mogelijk... Als PB idd veroorzaakt wordt door verkeerde visuele interpretatie. Tevens helpt het niks als het door de radar komt wat ik persoonlijk het meest vermoed. Blikjes, bierflesdopjes, etc iets wat de radargolven zo retour stuurt dat het radar systeem heel kort van slag is.
 
Mogelijk... Als PB idd veroorzaakt wordt door verkeerde visuele interpretatie. Tevens helpt het niks als het door de radar komt wat ik persoonlijk het meest vermoed. Blikjes, bierflesdopjes, etc iets wat de radargolven zo retour stuurt dat het radar systeem heel kort van slag is.
Wat ik begrepen heb is dat nu het verloop in de tijd wordt meegenomen. Misschien dat hiermee een kortstondige verblinding kan worden uitgefilterd. Of als de sensoren meer als geheel worden beoordeeld ipv losse inputs. Als ik de FSD beta video’s op YouTube zie dan scheuren ze met 80 km/u langs andere auto’s op een meter afstand. Dus ik heb goede hoop dat die software mijn auto zonder remactie onder een viaduct door kan rijden :D
 
Mogelijk... Als PB idd veroorzaakt wordt door verkeerde visuele interpretatie. Tevens helpt het niks als het door de radar komt wat ik persoonlijk het meest vermoed. Blikjes, bierflesdopjes, etc iets wat de radargolven zo retour stuurt dat het radar systeem heel kort van slag is.

Ik heb ervaring met radars in industriële toepassingen. Ronddraaiende roerelementen, schuim, damp, spetters, etc. kunnen er allemaal uitgefilterd worden. Het blijft voor de Tesla-software echter bijzonder lastig om de juiste keuze te maken. Voor een muis remmen? Voor een blad van de kastanjeboom? Voor een kat? Voor een zwaan? Voor een klein kind op een driewielen met dezelfde afmetingen als de zwaan? Voor een plastic zak? Voor een schep welke van een aanhanger is gevallen? Dan hebben we het nog niet over een reclame op een bushokje welke sprekend lijkt op de voetganger ernaast welke wil oversteken.

Ik verwacht niet dat de radar de beperkende factor is :rolleyes:
Eerder de software erachter o_O
 
  • Informative
Reactions: MaH
Blijkbaar wordt er weergegeven n.a.v temp accu? Wat zijn bereik is, want uiteindelijk kom ik weer op het totale bereik als wat ik voor de update had. Tijdens het rijden zie je de km’s er echt afvliegen, en 15 min daarna weer wat km’s erbij te krijgen. Maar eens een periode proberen met percentage, want het gespring met km bereik is niet wat.
Hoor trouwens meer dat percentage “ rustiger “ rijd t.o.v km bereik, nu maar eens proberen.

Vals alarm dus!
 
Ik rij altijd op %. Ik hoef niet te weten tot hoever ik kan rijden. Ik heb altijd genoeg ‘sap’ om heen en weer te komen.

Als ik verder ga, toets ik s avonds altijd even de route in om te kijken wat t verbruik is en ter plekken laden is bijna altijd mogelijk. dus geen rede om te weten of ik nog 200 of 100 of 450 kan rijden te moeten weten... die stres ligt ver achter me, gelukkig
 
  • Like
Reactions: Cely
Nou, gewoon wat beloofd was door de CEO zelf in 2019. Elon Musk claims Tesla will have 1 million robotaxis on roads next year, but warns he's missed the mark before

En zo heeft hij elk jaar wel weer beloftes gemaakt die gewoon niet worden waargemaakt. Zowel niet op tijd als überhaupt mogelijk. Dus de eerste mensen die het hebben gekocht, hebben gewoon geld uitgegeven aan iets anders dan ze was beloofd - de auto is ondertussen alweer ingewisseld

Elon is als de hond van André van Duin. Die hond luistert heel goed. Als je hem roept met: kom je of kom je niet? Dan komt hij of komt hij niet.
Elon belooft tegenwoordig steeds meer omdat iedereen al weet wat hij er zelf aan toevoegt, dat zijn voorspellingen niet kloppen. Hij spreekt altijd de waarheid of niet maar wel met een glimlach en een goed gevoel.
Enfin de concurrentie komt nu pas echt op gang. Van China en zelf de gewone automakers. 2021 zal de EV markt verder groeien en over veel meer spelers verdeeld worden.