Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren 12.1 gekregen. Zojuist mee gereden. Grote lettertype werkt inderdaad niet en de knipperlicht functie dat die vanzelf uit gaat na een baanwissel is wel heel enthousiast in het uit gaan, na paar keer kort knipperen stopt hij al. Beweging voor baanwissel nog niet eens kunnen inzetten. Setting staat wel goed. Moet rest nog bekijken.
 
Ook 12.1 en wat mij meteen opviel is dat het font van de snelheidsindicator veranderd is (groter/of vet dat durf ik niet te zeggen). Niet docuemted :)
Yep. Dat viel me ook op. Netjes. En als je Spotify liedje op je favorietenlijst wil zetten, doe je dat nu met een plusje (dat verandert in een vinkje) in plaats van een hartje. De indicator van hoe lang een liedje duurt is nu ook wat dikker/duidelijker (als je het kaartje groter hebt gemaakt).
 
Zaken die mij opvallen in deze release:
- de verkeersbord herkenning lijkt beter te werken. Vooral bij plaatsen waar de beperking bevalt owv zijweg zonder een expliciet bord. Hier bleef hij bij de vorige versie halsstarrig volhouden dan het toch echt wel 50 was.

- Spotify speler is verbeterd! Bij het wisselen van bron blijft hij nu onthouden waar je zit in je podcast!
 
  • Informative
Reactions: OttoR
Nu al twee keer bespeurd dat als je de lichten manual aan zet ze gewoon blijven branden na aankomst. Hij geeft weliswaar een melding dat de lichten nog aanstaan, maar voorheen gingen ze na verloop van tijd gewoon uit. Vanmiddag ook een worsteling gehad om het knipperlicht uit te krijgen, snap niet precies wat er aan de hand was, in de stad op EAP , maar ze bleven maar knipperen, uiteindelijk rechter pook omhoog en toen kon ik ze uit krijgen. Zal wel aan mij liggen.
 
Meer mensen waarbij CruiseControl en FSD na install 12.1 niet meer werken? Melding 'niet beschikbaar. Soft reset hielp niet (M3/2019)
Ik heb dat al een paar keer gehad. Lijkt alsof de front camera dan niet werkt. Er zijn dan ook geen voorliggers in beeld, wel de rijbaan. Soft reset hielp ook niet. De volgende rit was wel alles weer normaal.

zit overigens nog op versie 2023.2.12, net als zo’n 15% van de rijders volgens Teslafi…
 
Als ik het goed lees kun je de laadlimiet verder verlagen bij 2023.12
Kon niet verder terug dan 50%, zou met nwe versie lager moeten kunnen 😇
(voor mij erg handig om thuis een beetje bij te laden zodat ik met ca. 15-20% op m'n werk aankom om daar op te laden)
Dit heb ik net even getest maar helaas.
Er staan wel onderverdelingen op het scherm lager dan 50%, maar je kan de slider niet lager zetten dan 50%.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD