Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren 12.1 gekregen. Zojuist mee gereden. Grote lettertype werkt inderdaad niet en de knipperlicht functie dat die vanzelf uit gaat na een baanwissel is wel heel enthousiast in het uit gaan, na paar keer kort knipperen stopt hij al. Beweging voor baanwissel nog niet eens kunnen inzetten. Setting staat wel goed. Moet rest nog bekijken.
Automatische knipperlichten moet je aanzetten in het menu pedalen en stuur
 
Ja ik rijd al 4 jaar Tesla, weet hoe het werkt ;)
Check iedere dag, zodra het weer kan.
Ik denk hardop hoor, maar mijn onderbuik gevoel zegt dat het dagelijks checken niet altijd bevorderlijk is voor het proces. Ik ben daar mee gestopt moet ik zeggen sinds vorige week. En ik heb een keer een mede-forummer gehad die na een soft reset een melding kreeg dat er een update klaar stond.
 
Vooral het linker scroll wiel ingedrukt houden om een bepaalde functie op te roepen is erg handig!

Zoom gebruik ik niet. De UI changes zijn welkom, Apple Music toont geen zwarte balk meer bij het swipen van de kaarten links onderin. De icoontjes bij het zoeken in de navi kunnen wat mij betreft wel een afbeelding met iets meer pixels gebruiken (daar waar het aantal km's staan met het locatie icoontje).

En het geluidje bij schakelen is prettig. + dat de opties voor ontdooien stuurwielverwarming etc zichtbaar zijn bij het starten van de app launcher (3 puntjes).
 
Helaas 3 keer phantom brake in Duitsland. Hij herkent daar nu wel de snelheidsborden, niet in Zwitserland. Ging voor de eerste keer helemaal de mist in bij SuC Kappel. Liet ons wegrijden met voorspelling 10% te Beckenried met amper 80 km extra tov de 208. Nog even doorgeladen naar 15%. Na 3 km stond er 30% verwachte SoC en al heel snel 2%. Let dus goed op.
 
Helaas 3 keer phantom brake in Duitsland. Hij herkent daar nu wel de snelheidsborden, niet in Zwitserland. Ging voor de eerste keer helemaal de mist in bij SuC Kappel. Liet ons wegrijden met voorspelling 10% te Beckenried met amper 80 km extra tov de 208. Nog even doorgeladen naar 15%. Na 3 km stond er 30% verwachte SoC en al heel snel 2%. Let dus goed op.
Verklaart niet volledig jouw case denk ik, maar volgens mij geeft de nav eerst een standaard berekening zonder rekening te houden met rijgedrag, verkeer en weersomstandigheden.
ondertussen haalt hij wat gegevens op en al heel snel komt een nieuwe berekening die wel met de omstandigheden rekening houdt. Soms krijg je dan niet alleen een nieuwe ETA en SoC at arrival, maar zelfs een nieuwe route (wegens verkeer).
 
Verklaart niet volledig jouw case denk ik, maar volgens mij geeft de nav eerst een standaard berekening zonder rekening te houden met rijgedrag, verkeer en weersomstandigheden.
ondertussen haalt hij wat gegevens op en al heel snel komt een nieuwe berekening die wel met de omstandigheden rekening houdt. Soms krijg je dan niet alleen een nieuwe ETA en SoC at arrival, maar zelfs een nieuwe route (wegens verkeer).
Nee. Ik wist uit ervaring dat het niet kon kloppen. En van 15 naar 30 in 3 km is raar. Heb gereset, hopelijk opgelost nu
 
  • Like
Reactions: Phil V
Overigens tevreden met de update. Dat ze in de navigatie het aantal kilometers hemelsbreed aangeven is leuk, maar liever nog tijdens een roadtrip bij de eindbestemming. Dat blijft een groot gemis. Voor mij althans.
 
  • Like
Reactions: adjego
Ik heb ondertussen ook 2023.12.1.1 en mij viel mij ook nog op dat de auto sneller naar TACC accelereert dan eerst. Dus rotonde afrijden, en snelheid instellen op 80 geeft mij het gevoel dat hij wat vlotter naar de 80 gaat.
 
Helaas 3 keer phantom brake in Duitsland.
Phantom brakes zijn schaarser geworden de laatste jaren, maar wat mij opvalt is dat het nog wel eens wil gebeuren bij het opschuiven naar een rechter rijbaan en als er een vrachtwagen iets verderop op de rijbaan daarnaast rijdt. En die zijn het meest gevaarlijk naar mijn mening, omdat het tijdens een bijzondere manoeuvre gebeurt. Overigens is het vooral link in Nederland omdat mensen hier amper afstand houden en steeds vaker een 'beetje' harder rijden dan mag. Zo had ik laatst een malloot in een oud lijk van een BMW die aan kwam stiefelen met >140km/u terwijl ik met 102km/u op de linker rijbaan zat om verkeer in te halen dat <100km/u reed, en begon te flitsen. Nee, geen politie voor de goede orde.. Ik maak rustig mijn inhaal actie af, maar bij het wisselen van baan naar rechts heb ik een phantom break.. Die pipo zat natuurlijk bijna achterin bij me, aangezien de afstand die hij hield minimaal was. Vervolgens krijg ik natuurlijk een wraak rem actie van die incel voor mijn kiezen, die de AP netjes afhandelde. Het was dus weer gezellig onderweg. De (snel)weg hier begint steeds meer op die in Oostbloklanden te lijken, waar sommigen schijt hebben aan de regels en absurd veel te hard en gevaarlijk rijden. Maar ja, dat krijg je als er ook amper tot niet gecontroleerd wordt.

Iets anders: heb nog steeds het gevoel dat de AP in vision-only me sneller op het strafbankje zet dan voorheen. Een rit van een uur naar werk zonder 'rode kaart' doorkomen is lastig ervaar ik.
 
  • Like
Reactions: **BatteryLow**