Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn vorige auto uit 1995 werd de recirculatie na 15 minuten weer automatisch uitgeschakeld. Ik houd mijn adem niet in, maar wellicht dat Tesla dat voor het einde van volgend jaar (2024) ook kan. Ik weet zeker dat het Tesla gaat lukken recirculatie te verbeteren voordat “de auto in de toekomst onder vrijwel alle omstandigheden volledig zelfrijdend“ is.
Nu we een hepqfilter hebben lijkt recirculatie overbodig toch?ik gebruik het althans nooit. Vieze luchtjes komen niet meer binnen.
 
Ik snap alleen niet dat niet alle functies worden doorgevoerd voor oudere Tesla Model S/X. Waarom geen automatische richtingaanwijzer of camera-preview dodehoek bij gebruik richtingaanwijzer? Dit moet volgens mij softwarematig te maken zijn want de computer kan dit aansturen.
 
Ik snap alleen niet dat niet alle functies worden doorgevoerd voor oudere Tesla Model S/X. Waarom geen automatische richtingaanwijzer of camera-preview dodehoek bij gebruik richtingaanwijzer? Dit moet volgens mij softwarematig te maken zijn want de computer kan dit aansturen.
De computer is misschien niet krachtig genoeg. Of de camera’s niet genoeg pixels.
 
De computer is misschien niet krachtig genoeg. Of de camera’s niet genoeg pixels.
Oudere 3's beginnen ook dingen te missen. Geen Zoom bijvoorbeeld als je een AMD unit hebt. Laat Zoom bij ons op het bedrijf nu net de standaard zijn.

Tot Ca oktober werkte zoom via de website een beetje te goed. Kon je een gedeeld scherm ook zien als je aan het rijden was. Audio was dan natuurlijk via de telefoon/bluetooth. Nu alleen als je geparkeerd staat (wel zo veilig)
 
Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk zelden last van had. Nu in Duitsland drie keer, geen felle zon, geen vrachtwagens. Mss gewoon bad luck want ik kan me niet voorstellen dat het aan de sofwareversie ligt...
Me too op autobahn A31 afgelopen donderdag tot 2x toe; geen overig verkeer in omgeving bij 130 kn/h. Wel beide keren op enkele honderden meters voor viaduct.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
De eerste Model 3s met HW2.5 (zoals die van ons) hebben ook geen automatische richtingaanwijzer.
Apart, onze 2019 Model 3, geleverd met HW2.5 maar de upgrade naar HW3 gekregen heeft wel de automatische richtingsaanwijzer.

In de S en X heb je een andere hendel; ik kan me inbeelden dat dat een variatie was die ze niet meer wilden programmeren.
 
Apart, onze 2019 Model 3, geleverd met HW2.5 maar de upgrade naar HW3 gekregen heeft wel de automatische richtingsaanwijzer.

In de S en X heb je een andere hendel; ik kan me inbeelden dat dat een variatie was die ze niet meer wilden programmeren.
Exact dat. Het is niet dat het niet kan werken. De feature word gewoon niet gemaakt met stick bijv. Net als het aanpassen van tekstgrootte, gaat ook niet komen. Kan prima, maar ja de oude x/s hebben zowel middenconsole als dash ui. Toch anders en dus geen feature voor.
 
De richtingaanwijzerinstellingen in deze update zijn echt fijn! Werkt top!

Wat me is opgevallen is dat de navigatie de verlegging bij Amstelveen op de A9 niet meekrijgt, Waze heeft daar geen moeite. Had gehoopt dat kaart updates ook via een update binnen zouden komen, weten jullie hoe dat proces loopt?
 
Gisteren update naar 2023.12.1.1 gekregen. Twee glitches opgevallen: toen ik het alarm uitzette ging automatisch de cabin overheat protection aan. Toen ik die uitzette en daarna het alarm aan- en uitzette gebeurde dat niet meer. En de vents waren opeens niet meer gesplit.
 
De richtingaanwijzerinstellingen in deze update zijn echt fijn! Werkt top!

Wat me is opgevallen is dat de navigatie de verlegging bij Amstelveen op de A9 niet meekrijgt, Waze heeft daar geen moeite. Had gehoopt dat kaart updates ook via een update binnen zouden komen, weten jullie hoe dat proces loopt?
De richtingaanwijzerinstellingen in 2023.12? Daar zijn geen veranderingen in aangebracht zo ver ik weet.
 
Als ik nu de richtingaanwijzer aanzet blijft hij knipperen tot ik van rijbaan wissel. Eerder liep ik daar een beetje mee te klooien, 1 knippertje of aanzetten en dan pakte hij hem niet goed. Misschien toeval/exemplarisch, ik zie het idd niet in de release notes staan. Na de update viel het mijn vrouw en mij afzonderlijk van elkaar op 😃
 
  • Like
Reactions: DM231191
Als ik nu de richtingaanwijzer aanzet blijft hij knipperen tot ik van rijbaan wissel. Eerder liep ik daar een beetje mee te klooien, 1 knippertje of aanzetten en dan pakte hij hem niet goed. Misschien toeval/exemplarisch, ik zie het idd niet in de release notes staan. Na de update viel het mijn vrouw en mij afzonderlijk van elkaar op 😃
Heb je EAP of FSD? Denk haast van wel.

Automatische richtingaanwijzer doel je niet op heb ik het idee ;-)
 
Gisteren update naar 2023.12.1.1 gekregen. Twee glitches opgevallen: toen ik het alarm uitzette ging automatisch de cabin overheat protection aan. Toen ik die uitzette en daarna het alarm aan- en uitzette gebeurde dat niet meer.
Cabin overheat protection en alarm samen, daar was iets mee. Geeft false positives wegens de luchtcirculatie. Geen idee of het nieuw is dat het nu automatisch uit gaat. Maar als het daarna niet meer gebeurt, lijkt het toch wel raar.