Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is volgens jou vóór Vision? Als ik de berichten hier lees is dit gedrag pas ontstaan nadat Tesla de radar heeft uitgeschakeld/verwijderd en dat heeft ergens medio mei 2021 plaatsgevonden (voor in ieder geval de 3/Y).

Jij hebt een auto uit 2021 dus grote kans dat je geen radar hebt (het begin van Tesla Vision). En als je deze al hebt is deze softwarematig uitgeschakeld. In 2022 is Tesla Vision nog verder "doorontwikkeld" door het verwijderen van bijvoorbeeld parkeersensoren.

Conclusie: het gedrag van je auto is "normaal" (in lijn met andere bestuurders/Tesla Vision).

Voor m'n gevoel was dit ook al met radar. Het was goed in de tijd dat AP nog niet stopte voor verkeerslichten. Toen ze dat toe hebben gevoegd merkte je dat bij stoplichten de auto super langzaam op trok bij groen. Dat hebben ze toch aangepast om "snel" te vertrekken vanaf stilstand. Werkt goed bij stoplichten maar niet zo bij stop & go verkeer.
 
Het filerijden gaat met de laatste versie ook wat soepeler lijkt het? Overigens pas ik nu vaak de truc toe dat ik TACC gebruik met bijv een max van 10 km/h en dan daar een beetje mee speel, dan valt er af een toe een gat met mijn voorganger, maar dan blijf je wel rollen.
 
Voor m'n gevoel was dit ook al met radar. Het was goed in de tijd dat AP nog niet stopte voor verkeerslichten. Toen ze dat toe hebben gevoegd merkte je dat bij stoplichten de auto super langzaam op trok bij groen. Dat hebben ze toch aangepast om "snel" te vertrekken vanaf stilstand. Werkt goed bij stoplichten maar niet zo bij stop & go verkeer.
Heb je het over AP of FSD? Mijn AP stopt niet voor stoplichten hoor...
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Wat is volgens jou vóór Vision? Als ik de berichten hier lees is dit gedrag pas ontstaan nadat Tesla de radar heeft uitgeschakeld/verwijderd en dat heeft ergens medio mei 2021 plaatsgevonden (voor in ieder geval de 3/Y).

Jij hebt een auto uit 2021 dus grote kans dat je geen radar hebt (het begin van Tesla Vision). En als je deze al hebt is deze softwarematig uitgeschakeld. In 2022 is Tesla Vision nog verder "doorontwikkeld" door het verwijderen van bijvoorbeeld parkeersensoren.

Conclusie: het gedrag van je auto is "normaal" (in lijn met andere bestuurders/Tesla Vision).
Ik heb radar in de m3 en vision is later gekomen. zelf vind ik hem rustiger optrekken met vision dan met radar. maar nog steeds vaak te snel
 
Heb je het over AP of FSD? Mijn AP stopt niet voor stoplichten hoor...
Lol, dezelfde discussie was gisteren in het beginnersvragen topic. De beste samenvatting vond ik nog deze: Beginners vragen

Je auto heeft TACC en heeft AP.
Hoe AP zich gedraagt, hangt af van de software opties voor AP die je hebt. Zoals Enhanced Autopilot of FSD.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: DM231191
Het filerijden gaat met de laatste versie ook wat soepeler lijkt het? Overigens pas ik nu vaak de truc toe dat ik TACC gebruik met bijv een max van 10 km/h en dan daar een beetje mee speel, dan valt er af een toe een gat met mijn voorganger, maar dan blijf je wel rollen.
Dat valt inderdaad op, als de wagen niet tot stilstand moet komen, volgt hij veel vloeiender de file.

Thanks voor de tip! Die ga ik volgende keer eens uitproberen!
 
Ik heb radar in de m3 en vision is later gekomen. zelf vind ik hem rustiger optrekken met vision dan met radar. maar nog steeds vaak te snel
Jij rijdt toch sinds 18 december 2021 een Model 3? Hoe weet je zo zeker dat je radar hebt dan? Of heb je een tweedehandse gekocht?
 
Om gek van te worden
Ruitenwisser die niet uitgaan
Hoop dat ze dat snel oplossen
 

Attachments

  • IMG_1982.jpeg
    IMG_1982.jpeg
    157.7 KB · Views: 66
Dat meen je niet 🤣

Ik begrijp je @rsnhakan maar je kunt het beter over de feature hebben dan de AP uitvoering:

1624374860273-png.38933


Dus ja, als ik het heb over het stoppen bij een stoplicht dan heb ik het uiteraard indirect over FSD. Verder maakt dat in z'n geheel niet uit voor de discussie want het ging om het volg gedrag. Ik had FSD kunnen benoemen maar ik weet niet uit m'n hoofd welke feature door welke "bundel" ondersteund wordt.
 
Excuus even gemist. Ik zag het in deze thread terugkomen. Andere nu gevonden. Ook nog geen oplossing begrijp ik
Sinds dat ik mijn auto heb (en dat is sinds september 2022) is dit al zo en ik verwacht geen "oplossing" op korte termijn. Dit is het gevolg van Tesla Vision en als jij gebruik maakt van AP dan moet de auto op de camera's vertrouwen en dus zal die blijven vegen als er ook maar iets in de weg zit.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Sinds dat ik mijn auto heb (en dat is sinds september 2022) is dit al zo en ik verwacht geen "oplossing" op korte termijn. Dit is het gevolg van Tesla Vision en als jij gebruik maakt van AP dan moet de auto op de camera's vertrouwen en dus zal die blijven vegen als er ook maar iets in de weg zit.
Het ligt niet aan Tesla Vision. Die dingen hebben het nog nooit goed gedaan. Bij mijn MS75 uit 2019 was het ook al niet veel (ik hou me in). Toen bestond Tesla Vision niet eens toch?
 
  • Helpful
Reactions: To3ornotto3?