Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software update 2019.5.25, wat is nieuw?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zojuist de accu voorverwarmd middels klimaatcontrole en stoelverwarming 20 minuten aan te zetten. Toen ik vervolgens ging rijden begon ik op een stippellijn van 5 bolletjes. Toen ik na 10 minuten rijden aankwam bij de supercharger in Zaltbommel was de stippellijn verdwenen (20% vol toen).

De charge aan de model 3 dedicated charger begon toen op 86kW (2x zo hoog als anders), viel na 5 minuten terug naar 65kW, en na 12 minuten zat hij weer op de 35kW. Ik denk dat er dan toch iets mis is met mijn accu's laden.
En hoe vol was hij na 12 minuten?
 
Ik heb zojuist de accu voorverwarmd middels klimaatcontrole en stoelverwarming 20 minuten aan te zetten. Toen ik vervolgens ging rijden begon ik op een stippellijn van 5 bolletjes. Toen ik na 10 minuten rijden aankwam bij de supercharger in Zaltbommel was de stippellijn verdwenen (20% vol toen).

De charge aan de model 3 dedicated charger begon toen op 86kW (2x zo hoog als anders), viel na 5 minuten terug naar 65kW, en na 12 minuten zat hij weer op de 35kW. Ik denk dat er dan toch iets mis is met mijn accu's laden.
Vandaag bleef ik bij de supercharger ook steken rond de 50 kW. Road Support gaf aan dat de accu echt redelijk warm moet zijn om de max. te kunnen behalen (25KM van te voren gereden en "frost" icoon was net verwdwenen).
 
De accu is vloeistof gekoeld

Wat is volgens jou dan de beste methode om de accu voor te verwarmen? Of moeten we daarvoor wachten op de volgende update?
Heb van mijn Leasemaatschappij (Leaseplan) trouwens gehoord dat mijn M3 in aanmerking komt voor de gratis autopilot update. Iemand van jullie hier ook Tesla over gesproken?

En waar staat het 'Frost' icoon? Kan ik daar op letten in het vervolg!
 
Wat is volgens jou dan de beste methode om de accu voor te verwarmen? Of moeten we daarvoor wachten op de volgende update?
Heb van mijn Leasemaatschappij (Leaseplan) trouwens gehoord dat mijn M3 in aanmerking komt voor de gratis autopilot update. Iemand van jullie hier ook Tesla over gesproken?

En waar staat het 'Frost' icoon? Kan ik daar op letten in het vervolg!
letterlijk links naast het "batterij" icoontje (hoeveel range je hebt - onder je snelheid).
 
Wat is volgens jou dan de beste methode om de accu voor te verwarmen? Of moeten we daarvoor wachten op de volgende update?
Heb van mijn Leasemaatschappij (Leaseplan) trouwens gehoord dat mijn M3 in aanmerking komt voor de gratis autopilot update. Iemand van jullie hier ook Tesla over gesproken?

En waar staat het 'Frost' icoon? Kan ik daar op letten in het vervolg!
Ik weet niet hoe dat bij de M3 werkt, maar bij de S en X wordt de batterij verwarmd als het koud is (beneden 7 graden Celcius?) en je de verwarming via de app start. Dan zie je na een 10tal seconden een rode batterij met rood sneeuwvlokje erin verschijnen.
Zoals al eerder genoemd werk het plannen van het opladen zodat je net klaar bent met laden als je moet vertrekken nog het beste.
Dat zal niet volledige regen opleveren, maar wel meer dan als het laden om 2 uur 's-nachts klaar is.
Als je moet SuperChargen helpt het om een paar keer hard op te trekken en op regen af te remmen om de batterij op temperatuur te krijgen zodat je op hoog vermogen kan laden. Dat kan al op 10 km rijden (als het niet druk is en het veilig kan).
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik weet niet hoe dat bij de M3 werkt, maar bij de S en X wordt de batterij verwarmd als het koud is (beneden 7 graden Celcius?) en je de verwarming via de app start. Dan zie je na een 10tal seconden een rode batterij met rood sneeuwvlokje erin verschijnen.
Zoals al eerder genoemd werk het plannen van het opladen zodat je net klaar bent met laden als je moet vertrekken nog het beste.
Dat zal niet volledige regen opleveren, maar wel meer dan als het laden om 2 uur 's-nachts klaar is.
Als je moet SuperChargen helpt het om een paar keer hard op te trekken en op regen af te remmen om de batterij op temperatuur te krijgen zodat je op hoog vermogen kan laden. Dat kan al op 10 km rijden (als het niet druk is en het veilig kan).

Ik ben gisteren met 70km en een sneeuwvlokje naar een supercharger gereden. Viel me op dat ik bij start al geen stippellijn had. Blijkbaar klopt het dat de auto de accu verwarmd zodra hij koud wordt.

Eenmaal aangekomen bij de supercharger van Tesla ging de laadsnelheid rap naar de 101kW! Dat was al 2,5 keer zo snel als wat ik had gezien. Binnen no time de accu dus ook voor 80% vol weer. Het kan dus wel.

Vraag: weet iemand of de dashcam functie werkt met deze firmware? En zo ja welke USB drive zouden jullie adviseren?
 

Attachments

  • 970223A1-21E0-45BA-A093-9D12CDDE1E8B.png
    970223A1-21E0-45BA-A093-9D12CDDE1E8B.png
    601.8 KB · Views: 66
  • B4FEB3A0-CFF3-402C-A6D8-010C412312B2.png
    B4FEB3A0-CFF3-402C-A6D8-010C412312B2.png
    601.8 KB · Views: 45
Ik ben gisteren met 70km en een sneeuwvlokje naar een supercharger gereden. Viel me op dat ik bij start al geen stippellijn had. Blijkbaar klopt het dat de auto de accu verwarmd zodra hij koud wordt.

Eenmaal aangekomen bij de supercharger van Tesla ging de laadsnelheid rap naar de 101kW! Dat was al 2,5 keer zo snel als wat ik had gezien. Binnen no time de accu dus ook voor 80% vol weer. Het kan dus wel.

Vraag: weet iemand of de dashcam functie werkt met deze firmware? En zo ja welke USB drive zouden jullie adviseren?
Fijn dat het dus niet aan je accu ligt!
Maar heb je een nieuwe update gekregen en daarna is het laden verbeterd? Want de beloofde 'accu-verwarmen-op-weg-naar-SuC' update is volgens mij nog niet publiek beschikbaar, laat staan in NL.

Alle USB sticks moeten in principe werken, zolang je het correct formatteert en de juiste folder naam geeft.
 
Fijn dat het dus niet aan je accu ligt!
Maar heb je een nieuwe update gekregen en daarna is het laden verbeterd? Want de beloofde 'accu-verwarmen-op-weg-naar-SuC' update is volgens mij nog niet publiek beschikbaar, laat staan in NL.

Alle USB sticks moeten in principe werken, zolang je het correct formatteert en de juiste folder naam geeft.

Bedankt Joop! Ik ga op zoek naar een USB-stick. Ik heb net gekeken en zit nog op 2019.5.25. Desondanks was er een frost icoon en kom ik veel sneller laden.
 
Toch vertelde Tesla mij dat dit de juiste manier is om de accu voor te verwarmen. Naast de warme lucht die in de cabine wordt geblazen wordt er ook warme lucht onderin de accuruimte geblazen.

Klopt gewoon niet want climate control zakt het vermogen zodra het de ingestelde temperatuur bereikt heeft. Het zal vast wat verwarmen maar te weinig om het pack te verwarmen

Het enige wat echt goed werkt is te laden op een hoog vermogen. 11kW zet eigenlijk al niet echt zoden aan de dijk in de winter maar in het voorjaar en de lente waarschijnlijk voldoende. In ieder geval beter dan de climate control een slinger geven aangezien.
 
Klopt gewoon niet want climate control zakt het vermogen zodra het de ingestelde temperatuur bereikt heeft. Het zal vast wat verwarmen maar te weinig om het pack te verwarmen

Het enige wat echt goed werkt is te laden op een hoog vermogen. 11kW zet eigenlijk al niet echt zoden aan de dijk in de winter maar in het voorjaar en de lente waarschijnlijk voldoende. In ieder geval beter dan de climate control een slinger geven aangezien.

Ik zeg ook niet dat dit de waarheid is, zeg alleen maar Tesla mij vertelt. En wat ze vertellen klopt vaak geen hol van, daar ben ik inmiddels ook al een tijdje achter.

Bottom line is er dus geen goede manier om thuis je batterij voor te verwarmen.
Dan ga ik er maar vanuit dat het niet zo nodig is, als het interieur dan maar warm is dan ben ik tevreden.
 
Ik zeg ook niet dat dit de waarheid is, zeg alleen maar Tesla mij vertelt. En wat ze vertellen klopt vaak geen hol van, daar ben ik inmiddels ook al een tijdje achter.

Bottom line is er dus geen goede manier om thuis je batterij voor te verwarmen.
Dan ga ik er maar vanuit dat het niet zo nodig is, als het interieur dan maar warm is dan ben ik tevreden.
Het laden met 11KW plannen zodat het net klaar is voordat je vertrekt werkt het beste.
Maar het is verder ook niet bijzonder belangrijk voor dagelijks gebruik gezien het bereik van de auto, en alle laadmogelijkheden in NL.

Het enige is dat regen wel erg lekker is om 100% van de tijd te hebben, ook als je de rit koud begint.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar