Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb wel geregeld dat ik de USB-stick even uit de USB-poort moet halen en er opnieuw insteken om de dashcam weer te laten werken.
Soms ook gewoon tijdens het rijden. Ik weet niet of het aan de stick op de auto ligt.
Alleen wel lastig als het niet betrouwbaar is. Ik zal het binnenkort eens met een andere stick proberen.

(Toen net de dashcam functie uit was gekomen had ik hier geen last van.)
 
Overigens heb ik de optie om de spiegels op locatiebasis in te klappen uitgetest. Het werkt, alleen kan je het niet meer ongedaan maken. Nu dus erg onhandig want telkens als ik thuis kom en achteruit in wil parkeren klappen de spiegels in :(. Heb dit maar gemeld bij Tesla. Zal waarschijnlijk ook wel in een update worden opgelost.
laten ze dan meteen locatieafhankelijk hoogte aanpassen Cancel-baar maken.
 
  • Like
Reactions: Refie
Dat is toch het spelletje, waarbij je het stuur als bediening gebruikt ?
Leek me sowieso niet zo best voor het stuurmechanisme, hoewel de auto ook bij het automatisch zelf parkeren niet erg zachtzinnig met de techniek en banden omgaat.

Maar de kinderen vonden het wel heel leuk... :(

6618ED21-9CCC-43B9-8148-0509A55E1396.jpeg
 
Vaak kan je een USB-stick weer repareren door hem in een computer te stoppen en hem te laten controleren op fouten. Ik heb het 1x gehad, na een harde reboot van de MCU, dat mijn USB-stick "corrupt" was.

Ik zou in dat geval altijd de stick niet laten repareren, maar echt een nieuwe format. En dan geen Quick Format, maar echt. Zit verschil in!
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Checkdisk is bedoeld om de info te 'redden' die eventueel nog op het medium staat. Ik zou niet niet moeilijk doen en gewoon formatteren en schoon beginnen. Je wil immers geen rommel overhouden. Verder lijken de bewerkingen natuurlijk wel veel op elkaar, zeker als je /B ook gebruikt :)
 
Checkdisk is bedoeld om de info te 'redden' die eventueel nog op het medium staat. Ik zou niet niet moeilijk doen en gewoon formatteren en schoon beginnen. Je wil immers geen rommel overhouden. Verder lijken de bewerkingen natuurlijk wel veel op elkaar, zeker als je /B ook gebruikt :)

gedeeltelijk waar. Je kunt hier zgn bad sectors mee opsporen en laten uitschakelen. zo kun je met een corrupte sick toch weer prima werken.
 
  • Like
Reactions: ranver and PaulusdB
Ik heb wel geregeld dat ik de USB-stick even uit de USB-poort moet halen en er opnieuw insteken om de dashcam weer te laten werken. Soms ook gewoon tijdens het rijden. Ik weet niet of het aan de stick op de auto ligt. Alleen wel lastig als het niet betrouwbaar is. Ik zal het binnenkort eens met een andere stick proberen. (Toen net de dashcam functie uit was gekomen had ik hier geen last van.)
Ik heb hier ook last van, maar bij mij was dit al vanaf het begin zo. Ik kan er geen peil op trekken wanneer die het niet doet. Wel jammer, want je zal zien dat als er een keer wat gebeurd dat die het dan net niet doet. Benieuwd of een ander stickje het probleem oplost.

Pinkje? Kun je ook met kort(3x) knipperen auto lane change gebruiken? Voor mijn gevoel doet hij het alleen als je de stok helemaal doordrukt?
Dat was in oudere versies wel zo. Nu is het inderdaad met een lichte tik.

Ik had overigens vandaag een hele vreemde zwieper. Ik reed op een 100km/u weg (Duitsland) en op een weg van rechts stond een auto klaar om over te steken. Ik reed op een voorrangsweg en de strepen waren duidelijk, zon was opzij, maar toch trok de auto ineens flink naar rechts. Gelukkig had ik het stuur goed vast, maar hij stuurde ineens recht op die auto af. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Normaal gesproken gaat het prima op dat punt. Dat stuur vasthouden is toch niet helemaal voor niets :)
 
Ik heb het idee dat in de laatste update de AP en cruiscontrol ook meer meekijkt wat er op de banen naast je gebeurt en daar de snelheid op aanpast. Wat leidt weer tot vreemde remacties. Gister reed ik op de A12, 3baans, ik op de rechterbaan, vrij zicht voor zeker 400/500mtr. Links mij kwam een auto iets vlotter aanrijden maar moest wat harder remmen op zijn rijbaan, daarop besloot mijn wagen ook vaart te minderen, terwijl ik niemand voor me had. Lijkt alsof er iets strakker geanticipeerd wordt door AP en cruiscontrol. Meer mensen deze ervaring?

Ook lijkt het dat de auto iets zuiniger loopt met de laatste sotftware, maar dat is meer een gevoelskwestie. (Ik rijd momenteel op 20” winterbanden, auto in Chill modus). Ik zal dat eens bij gaan houden de komende weken.
 
  • Like
Reactions: bugboy
Ik heb het idee dat in de laatste update de AP en cruiscontrol ook meer meekijkt wat er op de banen naast je gebeurt en daar de snelheid op aanpast. Wat leidt weer tot vreemde remacties. Gister reed ik op de A12, 3baans, ik op de rechterbaan, vrij zicht voor zeker 400/500mtr. Links mij kwam een auto iets vlotter aanrijden maar moest wat harder remmen op zijn rijbaan, daarop besloot mijn wagen ook vaart te minderen, terwijl ik niemand voor me had. Lijkt alsof er iets strakker geanticipeerd wordt door AP en cruiscontrol. Meer mensen deze ervaring?

Ook lijkt het dat de auto iets zuiniger loopt met de laatste sotftware, maar dat is meer een gevoelskwestie. (Ik rijd momenteel op 20” winterbanden, auto in Chill modus). Ik zal dat eens bij gaan houden de komende weken.

In het draadje EAP is al opgemerkt dat de auto nu ook de groothoek camera gebruikt en niet meer rechts inhaalt.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Dat niet rechts inhalen bleek gisteren wel problematisch bij file, waarbij iemand mij links voorbij stak, dan snelheid afnam en mijn auto ook in de remmen ging. Niet zo handig. Zal wel opgelost worden in een volgende update, want in California is er ook regelmatig file :)
 
Begrijp ik wel, maar ik heb niet EAP om zelf gas te geven ;)
klopt, maar dan moet je accepteren dat je niet rechts mag inhalen. Dit mag wel in een file. maar ja wanneer is een rij auto's een file :)
Overigens deed mijn audi dit ook zo. Ik was ook verbaast dat tesla er gewoon langs reed. Dit vind ik beter. Overigens is het geen gas geven. Tikje op het gas geeft aan dat hij er langs mag
 
  • Informative
Reactions: Hbrink