Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Waar ik wel weer heel blij om ben is dat het terug zetten van CC snelheid eraf gehaald is als je hem uit de AP trekt.

Haha, na 3x lezen begrijp ik nog niet wat je bedoelt, maar wat ik juist heel irritant vind is dat bij een resume vd CC de snelheid die je had bij het onderbreken wordt aangehouden ipv de oorspronkelijk ingestelde snelheid.
dat is er een keer bij een update ingekomen want vroeger werkte het zoals in elke auto.
 
  • Like
Reactions: Phil V and RobsEV
Haha, na 3x lezen begrijp ik nog niet wat je bedoelt, maar wat ik juist heel irritant vind is dat bij een resume vd CC de snelheid die je had bij het onderbreken wordt aangehouden ipv de oorspronkelijk ingestelde snelheid.
dat is er een keer bij een update ingekomen want vroeger werkte het zoals in elke auto.

Even updaten naar de versie 2019.4.3 en je bent weer blij. Hij gaat dan weer terug naar de ingestelde snelheid en daar ben ik ook blij mee.

(Dus terug naar zoals het was.)
 
Last edited:
Even updaten naar de versie 2019.4.3 en je bent weer blij. Hij gaat dan weer terug naar de ingestelde snelheid en daar ben ik ook blij mee.

(Dus terug naar zoals het was.)
Heb ik helemaal niet gemerkt dat dat nu terug gewijzigd was naar het systeem van voorheen. Dus blijkbaar was ik toch gewoon aan de oude manier van werken :)
 
Wellicht al eerder vermeld maar versie 2019.4.3 is autopilot of CC helemaal de weg kwijt. Bij een lege snelweg met een vrachtwagen in zicht (te ver om al te hoeven reageren) krijg je al een forse remingreep terwijl je al naar links aan het invoegen bent. AP grijpt nu echt te veel in op momenten dat er niks aan de hand is....

Weer één stapje vooruit en in dit geval 3 stapjes terug met deze laatste update....
 
Wellicht al eerder vermeld maar versie 2019.4.3 is autopilot of CC helemaal de weg kwijt. Bij een lege snelweg met een vrachtwagen in zicht (te ver om al te hoeven reageren) krijg je al een forse remingreep terwijl je al naar links aan het invoegen bent. AP grijpt nu echt te veel in op momenten dat er niks aan de hand is....

Weer één stapje vooruit en in dit geval 3 stapjes terug met deze laatste update....
Ik denk dat ik die update even aan me voorbij laat gaan. Of hebben AP1 auto's hier geen last van met 2019.4.3?
 
Vanmorgen viel me op dat bij het voorverwarmen van de auto, terwijl die nog aan de lader hing, dat de stoelverwarming niet meer aan staat. Ik liep er in de vorige updates altijd mee te kl#te om dat uit te zetten.
 
Geen idee, vannacht update uitgevoerd. Ga zo even kijken.

Geen sentry mode, wel dog mode. Laatste werkt wel fijn, met een druk op de knop is het alarm ook uit.

9537E5E9-8D5F-422D-AF7F-C8DBF76D6112.jpeg A87DE767-C814-4F95-B20E-D1F9019A3BD6.jpeg FAA80669-3039-4B9B-BA21-D4D9CD3F10A0.jpeg
 
Geen sentry mode, wel dog mode. Laatste werkt wel fijn, met een druk op de knop is het alarm ook uit.
Waarmee weer is aangetoond hoe bedroevend quality control bij Tesla is: letters op het dog mode scherm lopen gewoon door elkaar. Hoe moeilijk kan het zijn even een stel talen door te lopen en vast te stellen dat deze voor elk scherm goed weergegeven worden? (En dat is een retorische vraag )
 
Ik blijf het wel apart vinden hoe de (ontwikkel)tijd wordt besteed. Ester eggs, dog mode, het is volgens mij toch wel een beperkte doelgroep. Het herkennen van snelheidsborden op de snelweg (ik hou het nog even simpel), wat al in AP1 zat!, is nog steeds niet in AP2 V9. Daar zou ik liever inzet op zien.
Wat mij vooral stoort dat iets als 'drive on nav' met veel tam-tam wordt aangekondigd, dan in zeer afgeknepen vorm in de US komt en een half jaar later geen enkel concreet zicht is wanneer wij deze in Europa kunnen verwachten. De 'soon' kan kennen we zo langzamerhand wel...
 
Waarmee weer is aangetoond hoe bedroevend quality control bij Tesla is: letters op het dog mode scherm lopen gewoon door elkaar. Hoe moeilijk kan het zijn even een stel talen door te lopen en vast te stellen dat deze voor elk scherm goed weergegeven worden? (En dat is een retorische vraag )

Dat viel mij ook op. Nu kunnen mensen toch nog je raampje inslaan omdat ze het niet goed kunnen lezen.