Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Apart, bij mij staat er gewoon net als in v8 met hoeveel % ik aankom en de roundtrip als ik ergens heen navigeer. Misschien alleen als je je instrumentenpaneel op ‘energy’ hebt staan ipv ‘range’?

Je hebt gelijk. Deze info staat er wel degelijk als je de navigatie pane helemaal naar beneden doorscrollt.

Wat ik bedoel is dat ik deze info niet in beeld blijft.
Voor langere ritten vind ik het wel prettig als dit zonder extra handelingen zichtbaar blijft.
Kan nog wel eens fluctueren.
 
Je hebt gelijk. Deze info staat er wel degelijk als je de navigatie pane helemaal naar beneden doorscrollt.

Wat ik bedoel is dat ik deze info niet in beeld blijft.
Voor langere ritten vind ik het wel prettig als dit zonder extra handelingen zichtbaar blijft.
Kan nog wel eens fluctueren.

Ik zal er eens op letten, maar volgens mij heb ik dit niet en blijft het in beeld. De onderste navigatie-instructies zijn dan vervaagd.

Wel heb ik de muziekspeler altijd in kleine modus. Misschien maakt dat uit voor de weergave.
 
Ik zal er eens op letten, maar volgens mij heb ik dit niet en blijft het in beeld. De onderste navigatie-instructies zijn dan vervaagd.

Wel heb ik de muziekspeler altijd in kleine modus. Misschien maakt dat uit voor de weergave.

Uit videos van US auto's maak ik ook op dat het in beeld blijft als je het eenmaal naar beneden hebt gesleept.

Hier een paar interessante videos:
 
  • Informative
Reactions: PrimaTMan
Iemand deze al gezien?

Tesla's Advanced Summon will be ready in ~6 weeks, says Elon Musk

Ben benieuwd of en wat wij hiervan mee gaan krijgen. Duidt op een nieuwe release (9.1?) en wellicht voor Europa ook wel de Drive on Nav optie?
Bij mij werkt de ‘klassieke’ summon echt bagger. Net toen ik de auto had werkte het maar nu nooit meer succesvol. De spiegels klappen netjes in en dan is de pret over...
Nog suggesties? Ook op v9 zelfde issue...
 
Is het mogelijk dat ik met V9 in het kleine cockpit scherm nu de rechtse beeldselectie niet meer kan wijzigen met het rechter scrollwieltje, of doe ik iets verkeerd ? Links lukt nochtans wel, en het scrollwieltje werkt. Is dit een bug ?
 
Vanochtend zag ik het: een update! Dus om 04:30 in pyama met overjas naar buiten geslopen (om discussies met mijn vrouw te vermijden)... Om 05:15 stond 2018.42.3 erop. Ben nu dus weer koploper....

Vanochtend meteen calibratieritje (mooi scrabble woord) van 80 km gereden. NB eerst even een reset gedaan...

Ik ben erg tevreden: ik vind nieuwe UI een verbetering. Navigatie doet wat raar. Als ik de lijst met instructies naar beneden trek, verandert hij de orientatie. Die staat bij mij altijd in rijrichting en wordt overgeschakeld naar route.
Ook schakelde hij na 10 minuten opeens over naar de mode met kleuren/bebouwing (weet juiste naam even niet) en kon ik niet meer terugschakelen. Vreemd...

AP gereden en dat werkte prima. Wel heel voorzichtig gereden achter vrachtwagens. Maar geen gekke dingen gemerkt. De beveiliging tegen blinde hoek bij baan wisselen werkt mi ook goed.

Auto's op scherm wat springerig en vaak later op display dan werkelijkheid.

Nog steeds rijdt AP schokkeriger dan ik doe qua afremmen / optrekken. Dat komt denk ik dat AP pas iets gaat doen als de voorgaande witte auto helemaal verdwijnt van de rijlaan dan wel binnen komt.

Kortom: ik zie grote vooruitgang tov V8 en kijk vol verwachting uit naar de volgende releases!
 
  • Love
  • Like
Reactions: EelkoV and nico180
Wat een grote verbetering is tov de V8 is dat V9 hier begrijpt dat er hij rechts moet houden.
Aan de rechterkant blijft hij nu net van het fietspad af zodat ook een tegenligger er gewoon langs kan.
Bij V8 ging hij hier naar het midden van deze twee stroken.
Wel heeft hij nog wat moeite met de vluchtheuvel verderop op de foto. Deze vluchtheuvel neemt hij wel perfect als er file is en je dus stapvoets rijdt.

2lanes.png


Ik weet dat het hier nog niet voor bedoeld is en ik heb echt twee handen aan het stuur hier om in te grijpen.
Ik wil alleen graag weten wat de AP wel en niet kan. Zo weet ik dat rotondes nog steeds niet mogelijk is met V9.;)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Heeft iemand van jullie al een manier gevonden om de climate control op Auto te laten staan als je de airco uitzet? Wat ik vroeger deed was eerst alles op Auto en dan de airco handmatig uitzetten, op die manier bleef de ventilator wel op Auto staan.

Maar nu lijkt het erop dat als ik de airco van Auto afhaal, dat dan de fan-speed ook niet meer Auto is. Doe ik iets fout of is het een (door mij ongewenst) feature?
 
Ook ik heb vanmorgen V9 ontvangen....zal mij benieuwen....
Ik had nog de oude navigatie, zit deze er standaard bij of nog ff wachten?
Ik meen ook iets gelezen te hebben dat mede passagiers de bediening van de audio via de app kunnen overnemen. Hoe werkt dat? In mijn eigen tesla app heb ik geen audio/bedienings mogelijkheden.

De media optie verschijnt pas als je auto gestart is. En bij de equalizer opties moet je remote control aanhebben, maar dat was bij mij al.

Heeft iemand van jullie al een manier gevonden om de climate control op Auto te laten staan als je de airco uitzet? Wat ik vroeger deed was eerst alles op Auto en dan de airco handmatig uitzetten, op die manier bleef de ventilator wel op Auto staan.

Maar nu lijkt het erop dat als ik de airco van Auto afhaal, dat dan de fan-speed ook niet meer Auto is. Doe ik iets fout of is het een (door mij ongewenst) feature?

Is een feature...helaas
 
  • Like
Reactions: GIO1974
De climate control gaat nu standaard ventilatie stand 5 en maakt dan een hoop windgeruis.
Voor de ventilatie is deze stand ook helemaal niet nodig en zou stand 3 meer dan genoeg zijn.
Helaas als je de ventilator terug zet naar standje 3 dan mag je gelijk alles zelf ingaan stellen...