Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet een iets aan de rechterkant (circa 1cm) rechts van het icoontje klikken, dan moet het lukken. Als je echt op het knopje drukt dan sluit het scherm inderdaad. Bugje:(

tx - daar begon ik zelf ook al aan te denken.. straks nog eens proberen..
Men leert er mee leven -;). Leuke met al die OtA updates is dat je vaak het gevoel hebt in een bijna nieuwe auto te rijden, inclusief de nieuwe bugs -;)
 
29637D67-1A1F-44CF-B090-51DC64A44543.png
De dag dat V9 werd gedownload was mijn bijkomend internetverbruik bijna 60 GB.
Ik kreeg dus zopas een melding dat mijn maandelijkse limiet bereikt was en ik de komende acht dagen enkel nog verder mag doen aan 1Mbps ipv 100 Mbps... :(
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Mij gisteren toch weer paar maal verbaasd met V9... Ik ben er nu achter dat het aantal rijbanen wat getoond wordt *niet* via de camera worden gezien, maar wss ergens uit een database komen. Meer dan vier fouten is geen toeval (met goed zicht en duidelijke lijnen). Dat vind ik eerlijk gezegd geen goed gevoel, foutkans te hoog!

En uiteraard weer een phantom braking (zonder aanwijsbare reden), met een vrachtwagen achter mij die niet gelukkig was gezien de lichtsignalen... NB: phantom braking met mogelijke redenen (auto in baan links die wat te veel naar rechts rijdt) laat ik buiten beschouwing...
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Mij gisteren toch weer paar maal verbaasd met V9... Ik ben er nu achter dat het aantal rijbanen wat getoond wordt *niet* via de camera worden gezien, maar wss ergens uit een database komen. Meer dan vier fouten is geen toeval (met goed zicht en duidelijke lijnen). Dat vind ik eerlijk gezegd geen goed gevoel, foutkans te hoog!

En uiteraard weer een phantom braking (zonder aanwijsbare reden), met een vrachtwagen achter mij die niet gelukkig was gezien de lichtsignalen... NB: phantom braking met mogelijke redenen (auto in baan links die wat te veel naar rechts rijdt) laat ik buiten beschouwing...
Zeer herkenbaar! Tevens houdt AP met V9 de eerste minuut op de snelweg de rechtse rijlijn aan. Pas daarna gaat deze in het midden van 2 rijlijnen rijden. Wat ook helpt is de eerste 5 minuten op de snelweg AP niet aanzetten. Daarna functioneert AP naar behoren.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Als je op de rechterbaan rijdt en je passeert iemand die uitvoegt en dus een stuk langzamer gaat dan is de kans op phantom braking erg groot heb ik gemerkt. Ook het passeren van een vrachtauto die 90km/u rijdt terwijl jij er 120km/u langs rijdt resulteert vaak in het stevig afremmen van de auto. Auto's en en vrachtauto's dansen over het scherm en hij heeft in 60km gebieden vaak niet door dat er een verschil is tussen tegenliggers en verkeer dat dezelfde kant op rijdt.

Wanneer je harder rijdt dan de auto op de baan rechts naast je en de AP vindt dat jij te vroeg een lane change vraagt dan gaat hij op de rem waardoor het probleem alleen maar groter wordt. Als je dit overruled door het e-pedal in te drukken dan snapt hij wel weer dat als hij 1 sec wacht dat er wel voldoende ruimte is in het idee van de AP.

Regelmatig weigert de lane change met rode lijnen wat zou moeten aangeven dat er ander verkeer nog rijdt ook als er totaal geen andere verkeer te zien is...:confused:

Op de AP gooit hij al zeker 200m voor dat je bij je voorligger bent het vermogen eraf. Ook als met 100km/u op een vrachtwagen inloopt die 90km/u rijdt. Dit is veel te vroeg omdat je dan als je wilt dat het soepel gaat al minimaal bij 250m afstand moet gaan inhalen. Bij minder dan 250m dan loop je het risico dat de AP de voorligger alsnog registreert halverwege de baanwissel en dan eerst naar 90km/u wil afzakken voordat hij volledig naar de andere baan schuift. Bij een dergelijk klein snelheidsverschil is is 50m al extreem veel ruimte.
 
Vandaag een langere rit gemaakt met AP1 en V9.
Het is weer beter, vooral vloeiender geworden. Rijbaan wisseling gaat snel en ook over vierkante blokken gaat ie nu sneller dan voorheen. Met invoegende auto's gaat V9 uitstekend om. Alleen als een invoeger na het invoegen snelheid mindert remt V9 wat harder dan ik zelf zou doen. Rijdt een invoeger evenwel meteen vlot mee in de baan dan is V9 minder bang, remt niet en houdt meteen de ingestelde afstand aan.

Bij wegwerkzaamheden weet V9 heel vertrouwd om te gaan met de overgang van witte naar gele (leidend) belijning.
Ik kan de auto nu ingewikkelde wegwerkzaamheden met veel krappe gewoon zelf laten nemen.

Phantom braking kent V9, althans bij mij, niet. De weergave van personenauto's, vrachtauto's, motoren en fietsers staat als een huis. Het hinderlijke 'springen' van auto's in AP 2/2.5 is AP1 volkomen vreemd.
Per saldo ben ik meer dan gelukkig met de huidige stand van de Autopilot. Op een rit van De Woude, via Zaandam naar Leiden, gaat AP er alleen af om er snelheid in Zaandam op resp. af te gaan. Verder rijdt AP1 de volledig 60 km zelf.

Ik wen snel aan de interface van V9. Ik vind de wijzigingen gemiddeld uitstekend doordacht.
De Model S blijft zo een nieuwe auto :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vandaag Teslatime uitstapje gemaakt en mijn co-piloot heeft zich geamuseerd met Spotiffy, conclusie is dat Spotify hier als een zonnetje werkt. Zelfs op plaatsen met beperkte 3G bleef ie onverstoord verderspelen.
Het gebruik van de nieuwe schermen is al minder onwennig dan vorige week, maar geeft soms puntjes waar verbetering op kan of waar het oude V8 'comfortabeler' was.
Zo vind het spijtig dat bij TuneIn de titel en uitvoerder niet meer getoond worden.
 
Twee dingen zijn me opgevallen, zit op 42.3.
Het charge scherm in de auto geeft niet meer aan dat er 3 fasen geladen wordt. Je ziet alleen 24A, of 16A en je moet dan uit de laadsnelheid concluderen dat het om 3 fasen gaat.
Kan een versimpeling zijn, maar ik vond het wel makkelijk
Het charge scherm misschien niet, maar het scherm voor het stuur laat het wel zien. Zie foto hieronder, er staat een 3 voor de laadsnelheid, volgens mij betekent dat 3 fasen.

EE38F363-5FA3-4831-A1B1-DB17C3BC46AB.jpeg
 
Ik heb sinds V9 met enige regelmaat dat de tekst op knoppen niet goed wordt weergegeven, allerlei streepjes in plaats van tekst. Hieronder een voorbeeld. Is dit probleem veroorzaakt door de software of is het een hardware issue van het scherm? Het gekke is dat het niet algemeen zichtbaar is, bijvoorbeeld niet op de kaart, dus lijkt dan toch een bug.

D28BA2C4-AEE1-44E3-9A3D-8904D462DE3D.jpeg
 
Ik heb sinds V9 met enige regelmaat dat de tekst op knoppen niet goed wordt weergegeven, allerlei streepjes in plaats van tekst. Hieronder een voorbeeld. Is dit probleem veroorzaakt door de software of is het een hardware issue van het scherm? Het gekke is dat het niet algemeen zichtbaar is, bijvoorbeeld niet op de kaart, dus lijkt dan toch een bug.

View attachment 351736
Heb ik ook soms. Ook als ik de achteruitrijcamera op het scherm heb en het oplaadvenster open doe(het bliksemschicht icoontje) krijg ik altijd een leeg scherm. Sommige combinaties geven bugjes maar gelukkig werkt het voor de rest wel top.
 
Ik heb wat last met de pin code sinds V9.
Deze loopt vast en dan kom ik alleen maar weg dmv mijn iPhone.
Zaterdag maar de knopjes en de rem ingedrukt gehouden en toen deed hij het weer.
(Wat hij laat zien is trouwens niet mijn code)

78886C5B-3579-4387-97B8-8E3208BEFC79.jpeg
 

Attachments

  • 0B5135F6-B3BD-42FA-8183-54BC4C47F1B7.jpeg
    0B5135F6-B3BD-42FA-8183-54BC4C47F1B7.jpeg
    304.1 KB · Views: 33