Vandaag een langere rit gemaakt met AP1 en V9.
Het is weer beter, vooral vloeiender geworden. Rijbaan wisseling gaat snel en ook over vierkante blokken gaat ie nu sneller dan voorheen. Met invoegende auto's gaat V9 uitstekend om. Alleen als een invoeger na het invoegen snelheid mindert remt V9 wat harder dan ik zelf zou doen. Rijdt een invoeger evenwel meteen vlot mee in de baan dan is V9 minder bang, remt niet en houdt meteen de ingestelde afstand aan.
Bij wegwerkzaamheden weet V9 heel vertrouwd om te gaan met de overgang van witte naar gele (leidend) belijning.
Ik kan de auto nu ingewikkelde wegwerkzaamheden met veel krappe gewoon zelf laten nemen.
Phantom braking kent V9, althans bij mij, niet. De weergave van personenauto's, vrachtauto's, motoren en fietsers staat als een huis. Het hinderlijke 'springen' van auto's in AP 2/2.5 is AP1 volkomen vreemd.
Per saldo ben ik meer dan gelukkig met de huidige stand van de Autopilot. Op een rit van De Woude, via Zaandam naar Leiden, gaat AP er alleen af om er snelheid in Zaandam op resp. af te gaan. Verder rijdt AP1 de volledig 60 km zelf.
Ik wen snel aan de interface van V9. Ik vind de wijzigingen gemiddeld uitstekend doordacht.
De Model S blijft zo een nieuwe auto