Als tesla rijder van het eerste uur, met auto zonder autopilot begin ik toch wel steeds meer teleurgesteld te worden in de updates. Een hele nieuwe V9 versie en dr zit maar bar weinig bruikbaars bij, terwijl er een paar wat mij betreft hele logische functies nog steeds ontbreken
- navigatie met routeopties - zoals googlemaps doet. route a,b,c, hoeveel scheelt het?
googlemaps is voor de muis gebruiker, ik zet grote vraagtekens bij de bestuurder die niet een beetje research doet voor hij een lange reis gaat maken (op zijn laptop etc).
Het doel van de routing in the auto is niet dezelfde, en het zou voor iedereen heel erg slechter worden om al die extra grote (vinger vriendelijke) knoppen toe te voegen.
- navigatie view waarbij het automatisch inzoomen op de hele route gecombineerd wordt met de rijrichting boven (is nu één of ander)
Wat is je doel?
Hele route is makkelijk om een overzicht te krijgen en ik vind hem zelf fantastisch dat hij inzoomt aan het einde.
Rijrichting boven is daarentegen een ingezoomed beeld, waardoor de constante rotatie niet echt een probleem is.
De combinatie lijkt mij totaal onpractisch.
- zelf instellen met hoeveel bereik batterij ik wil aankomen bij een supercharger / bestemming om zo een minder conservatieve planning afdwingen en te voorkomen dat hij telkens zegt dat ik langzaam moet rijden terwijl dat niet zo is
Mijn ervaring is dat de schatting om hoeveel batterij je nog hebt is dat het een beetje een hit-and-miss is. Waarschijnlijk best wel Ok ik Nederland, maar als je diverse superchargers hebt (een eis voor jouw scenario) is dat dus niet zo. In Duitsland zijn de schattingen vaak niet echt relevant. De kaarten denken dat je max 100 kan rijden terwijl het 150 (of meer) is en andersom.
Het antwoord hier is dat je moet rijden (en laden) naar de omstandigheden, niet hopen dat de schatting van een niet goed geinformeerde software je gaat redden.
- uitlezen van de ritgeschiedenis inclusief statistieken over verbruik e.d. in de ap of in de auto
Tja, er zullen misschien een paar honderd man zijn die dat handig vinden. Is dat echt een logische functie die waarde aan Tesla geven?
- Instellen winner het opladen KLAAR moet zijn ipv wanneer het moet starten
Ook leuk idee, en inderdaad zou handig zijn als het perfect werkt. Maar het perfect te laten werken impliceert kristallen bol en gokken. Is het echt zo moeilijk om zelf de reken som te doen gebaseerd op vorige resultaten?
Als Tesla het toevoegd en het werkt niet perfect dan zijn mensen als jij de eerste die klagen. Nooit tevreden!