Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Handig. Had ik voor versie 9 nooit gezien. File melding knop bij radio
1EEBA645-D3F6-478A-A3FE-F1256FBDE7D3.jpeg
 
Ik had met versie 8 wat problemen met oa Spotify. Het SeC vroeg mij toen welke site ik in de browser had staan en meer specifiek of deze background refreshes deed. Dat was de Tesla flitsmeister site. Ik gaf ook aan dat ik de browser al een tijd niet meer gebruikt had, dat maakte niet uit zeiden ze.

Die heb ik toen aangepast door naar duckduckgo.com te gaan (zoekmachine voor de privacy bewuste internetgebruiker). Dat deed gek genoeg wonderen.

Misschien helpt dit ook voor anderen.
Ha, Mooi! Dit is het enige wat bij mij heeft geholpen.

Ik reed al enige tijd met 42.3 met Spotify werkend en een zeer langzame browser.
Tot ik bij een suc naar wifi schakelde en een middenscherm reset probeerde. Sinds die tijd geen Spotify meer.
Tesla gaf aan dat er een Spotify-bug in deze firmware zit en ik moet wachten op een nieuwe versie. Ik kon nog wel een volledig uitschakelen proberen. (wat ook niet hielp)

Nu duckduckgo.com ingesteld en sinds de daarop volgende rit doet Spotify het weer!
Ik blijf voorlopig van de browser af haha!
 
Last edited:
Overigens werken bij mij de Atari games volledig niet, er gebeurt niets als ik er op druk.
Maar ik klaag er nog even niet over want het voelt wel aan of ik veel meer power heb bij optrekken. (Ik heb geen sport of ludicrous mode in het menu). Ik durf voorlopig nu ook niet naar chill te schakelen, haha!
 
iemand een idee waar ik mijn zetelverwarming achteraan kan inschakelen ? Voor de update alles OK, nu ik zie nergens deze functie meer of heb ik het fout ?

Klik op het ventilatorsymbool onderin je scherm. Aan de linkerkant van het scherm temperatuur zie je een tweede tabblad. Als je deze aanklikt zie je een afbeelding van alle stoelen in de auto. Door op de gewenste stoel achter te klikken kun je de verwarming activeren.
 
Ja dat menu naar de wintersettings is echt geen verbetering. Ik snap echt niet waarom ze de AC + wintersettings niet allemaal tegelijk op het scherm tonen. Daarnaast zitten de voorstoelen links en de achter stoelen rechts wat heel erg niet intuitief is. Zoals het was voorstoelen boven, achterstoelen beneden is het meest logisch. Dat zou ook op deze manier overeenkomen met de audio instellingen.

Hier ook weer, als je vind dat dit niet logisch is maak dat kenbaar bij Tesla! Stuur dit in het Engels naar [email protected]
 
Als tesla rijder van het eerste uur, met auto zonder autopilot begin ik toch wel steeds meer teleurgesteld te worden in de updates. Een hele nieuwe V9 versie en dr zit maar bar weinig bruikbaars bij, terwijl er een paar wat mij betreft hele logische functies nog steeds ontbreken
zoals:
- navigatie met routeopties - zoals googlemaps doet. route a,b,c, hoeveel scheelt het?
- navigatie view waarbij het automatisch inzoomen op de hele route gecombineerd wordt met de rijrichting boven (is nu één of ander)
- een zoek/type balk in mijn contacten ipv alleen maar kunnen scrollen naar en naam. bellen doe ik nu altijd toch via mijn telefoon ipv via het scherm...
- mogelijkheid tot het maken van en wachtrij met liedjes in spotify
- zelf instellen met hoeveel bereik batterij ik wil aankomen bij een supercharger / bestemming om zo een minder conservatieve planning afdwingen en te voorkomen dat hij telkens zegt dat ik langzaam moet rijden terwijl dat niet zo is
- uitlezen van de ritgeschiedenis inclusief statistieken over verbruik e.d. in de ap of in de auto
- Instellen winner het opladen KLAAR moet zijn ipv wanneer het moet starten

Wel weer leuk dat de media toegankelijk is gemaakt via de ap. Maar nou net niet zo dat ik dr wat aan heb. Zou fijn zijn als de kinderen van de achterbank liedjes kunnen zoeken en aanzetten. Maar pauze en doorspoelen is dan net weer niet zo nuttig....

En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Niet hele ingewikkeld aanpassingen zou ik denken. Wie herkent deze behoefte? Is dr nog ergens een goed werkende plek om software verzoeken in te dienen bij tesla?


Verbaast met best dat ik geen bijval heb gekregen op bovenstaande post. Ben ik dan zo'n zeurkont? Of rijd niemand hier meer een pre-autopilot 2013 tesla? Of zijn het aanpassingen waar geen behoefte aan is?
 
Verbaast met best dat ik geen bijval heb gekregen op bovenstaande post. Ben ik dan zo'n zeurkont? Of rijd niemand hier meer een pre-autopilot 2013 tesla? Of zijn het aanpassingen waar geen behoefte aan is?

- navigatie met routeopties - zoals googlemaps doet. route a,b,c, hoeveel scheelt het?
Deze kan via je telefoon, maak eerste de route in google en dan delen met Tesla. Dit houdt het systeem van Tesla zelf schoner.

- navigatie view waarbij het automatisch inzoomen op de hele route gecombineerd wordt met de rijrichting boven (is nu één of ander)
Persoonlijk niet nodig, maar wel goede toevoeging

- een zoek/type balk in mijn contacten ipv alleen maar kunnen scrollen naar en naam. bellen doe ik nu altijd toch via mijn telefoon ipv via het scherm...
Zeker handig! Ik wil de telefoon niet gebruiken tijdens het rijden. Zeker nu de Politie daar op controleert en ook investeert in camera's die het detecteren.

- mogelijkheid tot het maken van en wachtrij met liedjes in spotify
Doen

- zelf instellen met hoeveel bereik batterij ik wil aankomen bij een supercharger / bestemming om zo een minder conservatieve planning afdwingen en te voorkomen dat hij telkens zegt dat ik langzaam moet rijden terwijl dat niet zo is
Persoonlijk niet nodig

- uitlezen van de ritgeschiedenis inclusief statistieken over verbruik e.d. in de ap of in de auto
Daar zijn al app's voor en zou je kunnen gebruiken. Zelf zou ik een soort CSV bestand (laagdrempelig) o.i.d. ook zeer waarderen
-
Instellen winner het opladen KLAAR moet zijn ipv wanneer het moet starten
Doen
 
  • Like
Reactions: Merijn_S
Verbaast met best dat ik geen bijval heb gekregen op bovenstaande post. Ben ik dan zo'n zeurkont? Of rijd niemand hier meer een pre-autopilot 2013 tesla? Of zijn het aanpassingen waar geen behoefte aan is?

Ook met AP2.5 zou ik jouw suggesties graag zien. Maar Tesla geeft aan dit soort zaken lage prioriteit. ik snap het niet, want het lijken niet te moeilijke zaken. Maar goed: ik werk er gewoon omheen. Ik stel in mijn agenda een route met tussenstops in, wat extra werk, maar overkomelijk. Voor chargen met eindtijd gebruik ik DBfT. En zo rommelen we verder....