Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen 48.1 geïnstalleerd:
- PIN to drive blok verspringt nu telkens om vingerafdrukherkenning tegen te gaan
- SuC en DeC nu zichtbaar in app en te selecteren zodat het naar de Nav van de auto gestuurd wordt.
- Andere (minder opvallende) kleurstelling bij het ‘nag-screen’ van de autopilot

Heb verder nog geen lange stukken gereden , dus mogelijk later nog een update
 
Ben benieuwd 48.1 is volgens het US forum de meest actuele... keep us posted!

Ja, dat verbaasde mij ook.
@Limbo2121 welke versie had jij toen die lange update begon ?

Handig dat remote starten, maar ik kan helaas niet direct zien wat nieuw is. De auto staat thuis, en ik ben op mijn werk. Misschien moet ik ' toevallig' thuis wat ophelen ? ;-)

Ter info: het betreft mijn 2018 Model-S100D. (we hebben ook nog een 2013 S85).

Edit: Ik zie nu ergens een verwijzing naar 49.1
Software Update 2018.49.1.2
 
Ja, dat verbaasde mij ook.
@Limbo2121 welke versie had jij toen die lange update begon ?

Handig dat remote starten, maar ik kan helaas niet direct zien wat nieuw is. De auto staat thuis, en ik ben op mijn werk. Misschien moet ik ' toevallig' thuis wat ophelen ? ;-)

Ter info: het betreft mijn 2018 Model-S100D.
Dat weet ik niet meer. Ben in de auto gestapt en toen op ok gedrukt en toen kon ik weer rijden...
 
Hier was de update binnen 40 minuten klaar ( melding in app )
Is het zo dat de updates enkel via wifi binnen komen zoals vermeld op de configuratie site van tesla ?
Of is dit hier al ter sprake gekomen.

upload_2018-12-14_16-24-58.png
 
Mijn interpretatie is dat dit maakt deel uit de nieuwe regel voor de nieuwere eigenaars, ivm Premium connectivity package. Eigenaars van voor dit nieuwe regel (ingediend ergens begin dit jaar) krijgen nog steeds update langs beide wifi & 3G/4G. Maar uiteraard uitrollen start waarschijnlijk eerst langs Wifi en is pas later langs 3G/4G gestuurd.
 
Primair via wifi, na verloop van tijd beschikbaar over LTE, eventueel via een SeC eerder gepushed via wifi en/of LTE. Mijn update cyclus is op dit moment gemiddeld om de 23 dagen een nieuwe versie over wifi.
Wij hebben hier gisteren uitgebreid over gesproken met de servicemanager voor tesla Eindhoven:
Alle updates komen over WiFi en LTE/3G
Uitzondering extreem zware updates zoals die naar versie 9. Die komen alleen over WiFi.
Een SeC heeft geen mogelijkheid om lokaal een specifieke update te pushen.