Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
De TACC lijkt iets agressiever te reageren op stoepranden en bochten, de auto houdt ietsje in. De EAP op de snelweg lijkt nog strakker te sturen. Dus ook wat kleine veranderingen onder de motorkap.
SInds 2019.4.x is AP nu terug goed te gebruiken op gewone wegen, ook met asverschuivingen. Borduren zijn weer een no-go zone geworden. Heerlijk :)
 
Sinds de 2019.5.14 update heb ik ineens last van "Driver Assistance features unavailable", AP/ACC werken niet meer. Heb iig service appointment gepland bij SeC Rotterdam,

Ik krijg heel vaak de melding "Cruise not available" sinds 2019.4.3 met goed weer, geen condens, goede belijning. Als AP toch beschikbaar is kan hij er zo maar mee stoppen wat inmiddels in een bocht ook al eens is gebeurd. Ik kan het systeem niet vertrouwen.

Zodra dit gebeurd is in de cockpit te zien dat AP de omgeving ook niet kan waarnemen.

Beelden van de dashcam geven aan dat de camera gewoon goed beeld heeft.

Heb van alles geprobeerd:

- Wheel reset
- Wheel/foot reset
- Power cycle van 5 minuten
- Wachten tot de Tesla in slaap modus is gevallen
- Cameras 10x schoonmaken ;-)
- Zonder dashcam rijden

De logs van de auto geven aan dat er niets aan de hand is...... Inmiddels tijdstippen genoteerd van wanneer AP uitvalt en allemaal aan Tesla doorgegeven.

Inmiddels is het heel vervelend aan het worden.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink and Remog
Gisteren eerst de 2019.5.16 gekregen en een paar uur later de 2019.8.1.
Beide zijn niet echt een verbetering. Met beide versie verschillende keren gehad dat o.a. lane change om onduidelijke redenen werd afgebroken.
Verder nog steeds even onrustig in het volgen van de snelheid van andere auto's.
Ook verschillende keren gehad dat hij bij het passeren van een auto of vrachtauto vol op de rem springt wanneer hij ernaast rijdt en dan als je zelf even het e-pedaal indrukt pas weer langzaam er voorbij gaat. Gewoon super onrustig en oncomfortabel.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
k heb al een paar keer gehad dat hij in een keer op de snelweg begint te piepen en zegt dat ik de besturing koet overnemen terwijl er niets aannde hand is of dat er echt andere voertuigen in de buurt zijn.

Stopt Autopilot bij jou? Ik heb dit zeer vaak sinds 2019.4.x en Autopilot is daarna ook een tijdje niet te gebruiken met de melding "Cruise not available" en soms in zijn geheel niet meer. Wat de melding in het Nederlands is weet ik niet want m'n UI taal is Engels.
 
Kan ik hem 5 sec later wel weer aanzetten, maar er is niet echt een situatie waarvan ik zeg ja ik begrijp dat ik even moet overnemen ivm bijv dubbele belijning of rare situaties.

Ik kan AP dan enkele minuten niet gebruiken tot de Autopilot computer weer beschikbaar komt.

Heb je een dashcam? Je kunt in ieder geval het fragment opslaan en rapporteren als je van mening bent dat er echt totaal geen reden voor was.
 
  • Helpful
Reactions: NovaS
Yes, met versie 2019.5.15 werkt de resume van de CC gelukkig weer als vanouds. Dwz, houdt de ingestelde snelheid vast bij onderbreken, niet de snelheid bij het onderbreken.

Helaas nog steeds de melding "AP functies beperkt". Die heb ik sinds V9, inmiddels 3x in service geweest, B-Pillar camera is vervangen, maar nog steeds niet opgelost. Herkent iemand dit probleem??
 
Yes, met versie 2019.5.15 werkt de resume van de CC gelukkig weer als vanouds. Dwz, houdt de ingestelde snelheid vast bij onderbreken, niet de snelheid bij het onderbreken.

Helaas nog steeds de melding "AP functies beperkt". Die heb ik sinds V9, inmiddels 3x in service geweest, B-Pillar camera is vervangen, maar nog steeds niet opgelost. Herkent iemand dit probleem??

Ja, de Pillar camera en de spatbord camera is vervangen.
Ook al meegemaakt dat hij op de AP ineens een harde uitwijk manoeuvre maakt, zonder dat er een reden voor is?

Voor de duidelijkheid je hebt dan ook geen melding dat de AP functies beperkt zijn. Die komt meestal daarna pas....
 
Hmm, als het goed is Sentry Mode ook voor Europa in de 2019.8.xx release. Elon Musk on Twitter
Zie wel dat er een heel klein aantal (14) S/X met 2019.8.1 in Europa zijn via TeslaFi, maar of dit de juiste versie is...
Ben benieuwd naar de grote uitrol.

Niet dat ik er wat aan heb met een S85 en AP1, maar goed, ik vind het wel cool.:D

Nee, dat is hij niet. Dat is alleen een quick bugfix op de bugfixes...:(
 
  • Informative
Reactions: RobPet