Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Daarstraks op de snelweg in Frankrijk nog eens geprobeerd de AP op te zetten. Wel, zoals steeds, met de voet zwevend boven het stroompedaal. Op minder dan een minuut DRIE phantom brakes (allez ja, phantom-full-regen)! Ik was een reeks vrachtwagens aan het inhalen tegen 150, en de zon stond rechts zodat er wat schaduwen waren. Ik was telkens wel snel genoeg op het stroompedaal om telkens maar een paar km/h te verliezen, maar drie keer op minder dan een minuut is wel erg veel. Afzetten die handel, dus... :-(
De rest van je verhaal te lezen denk ik eerder dat je gefrustreerd bent dat autopilot niet een even agressieve rijstijl heeft.
 
Ik ben for the record ook prima te spreken over 16.2 als geheel, alleen de ELDA is beyond kut.....

Ik hou ook niet van geitenmelk.
Maar wat is ELDA in een tesla?


F29F1FEC-941B-48E9-B80C-617496AB663A.png
 
Ik heb EAP en die maakt alleen geluid als ik AutoSteer aanzet (tweetonig signaal). De adaptive cruise control aan- of uitzetten maakt geen geluid. Wat voor geluid maakt het aanzetten van jouw basic AP?
Basic AP is TACC met AutoSteer (maar heeft dus geen auto of manual lane change) Bij iédere inhaalactie of baanwissel gaat hij er dus af en moet je hem er weer op zetten met geluidjes en twee keer snel achter elkaar het pookje naar beneden doen. Voor mij irritant genoeg om het dan maar helemaal niet meer te gebruiken.
 
In 16.2 kun je het al uitzetten. Je hebt de keuze tussen uit, geluid of actief ingrijpen. Is een gevaarlijke optie in vele opzichten.
Neen, dat is de “gewone” rijstrookassistent (die trouwens op "waarschuwing" echt wel zinnig is).

De rijstrookassistentie bij noodgevallen (die nooit enkel waarschuwt en altijd zelf stuurt) zit er op een Model 3 met 2016.16.2 net onder, en die moet je op die versie voor élke rit weer afzetten.

Op model S en X heb je die laatste niet.