Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Geldt dat ook voor al die bèta meuk die we tegenwoordig doorgedouwd krijgen? De AP versie van 2018 (elke willekeurige versie, zelfs de meest rukste) vond ik een stuk prettiger/veiliger. Afgelopen vrijdag op een rit van ruim 600km cruisecontrol/AP niet aangehad, omdat na de eerste keer dat ding een dikke phantom brake had (2019.20.1), teerbeminde kwaad, en om de rit niet langer te laten lijken en zelfs de binnenruimte van een MX kan dan niet groot genoeg zijn qua sfeer, maar besloten om cruisecontrol verder niet te beroeren. Waarom kan er geen software voor passieve cruisecontrol (zoals je in elke 4e hands koekblik hebt) getikt worden? Schijnbaar is men niet in staat om de sensoren en camera’s op een juiste manier te laten werken met cruisecontrol/AP.

Ben benieuwd of de feedback box van Tesla nog weleens wordt gelezen.
 
Versie 20.2 MS
Mijn NoA lijkt bij een snelheidswissel van 130 naar 100 (Den Dolder naar Utrecht) niet vanzelf de ingestelde snelheid mee terug te schakelen, bij mij van 133 naar 103. Hij ziet dat de max 100 is geworden maar blijft als instelling 133 houden. Pas als ik AP uitschakel en daarna weer aan wordt de nieuwe snelheid (103) ingesteld.

Zien jullie dat gedrag ook? Doe ik iets verkeerd?
 
  • Helpful
Reactions: jordy5
Mijn carkit lijkt sinds de laatste update niet meer te werken. Is daar een simpele fix voor? Ik hoor degene die gebeld wordt wel alleen zij horen mij heel slecht.
Voor de update heb ik daar nooit last van gehad.
Bij mij doet heel bluetooth het niet meer sinds 20.1, ziet uberhaupt de telefoon niet meer. Best gek want de telefoon werkt nog wel prima om te ontgrendelen of voor summon wat ook beide een actieve bluetooth verbinding vereist als ik me niet vergis
 
Kreeg vanochtend ook bericht dat er een update was voor mijn M3. Bleek 2019.20.2.1 te zijn. Ik heb de updates op "standaard" staan, dus blijkbaar acht Tesla deze stabiel.

Vandaag niet veel gereden, maar weinig verschil gemerkt tot dusver, maar AP is ook nog niet geactiveerd. Rijdt nog altijd als een zonnetje. :)
 
Sinds de laatste update naar 2019.20.1 9973c22 heb ik talloze problemen met mijn MX uit 2018: Op de een of andere manier kan ik mijn verbruik niet meer zien op het kleine scherm, verbruik en afstand blijven op 0 staan en ook de km-teller telt niet meer door, nu denkt de auto dat ik al 27 uur aan het rijden bent, werken de presets van de stoelen niet meer automatisch als ik instap, synchroniseert mijn iPhone geen recente gesprekken meer (wel die voor de update zijn gevoerd), staat de navigatiestem na iedere rit aan, staat NoA na iedere rit weer uit, staat verlagen iedere keer standaard aan, staat de laadlimiet iedere dag op 100% (ondanks terugzetten) en hapert mijn radio op de FM band...

Herkenbaar, vanaf 2019.20.1 had ik ook die problemen. Lijkt wel of opslag van gegevens mis gaat. De standaard herstart procedures hielpen niet.

Uiteindelijk vandaag een Factory Reset gedaan om alle gegevensopslag te wissen. En dat lijkt het opgelost te hebben. Mijn historisch verbruik wordt weer bijgehouden, spotify recent onthoud de songs weer, etc... ziet er tot nu toe goed uit!

Misschien werkt dit bij jou ook. Let wel op dat je echt alle instellingen kwijt bent: navi adressen, bluetooth, profielen, setting, etc... En schrik niet als ie denkt dat je in Palo Alto bent, dat is na paar minuten rijden weer ok, en daarna kan je ook NoA weer aanzetten.
 
Versie 20.2 MS
Mijn NoA lijkt bij een snelheidswissel van 130 naar 100 (Den Dolder naar Utrecht) niet vanzelf de ingestelde snelheid mee terug te schakelen, bij mij van 133 naar 103. Hij ziet dat de max 100 is geworden maar blijft als instelling 133 houden. Pas als ik AP uitschakel en daarna weer aan wordt de nieuwe snelheid (103) ingesteld.

Zien jullie dat gedrag ook? Doe ik iets verkeerd?
Even de AP-hendel een seconde of zo naar je toe trekken. Dan blijft AP aan maar met de nieuwe maximumsnelheid.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy and TANE
Waarschijnlijk omdat het dan een kwestie van tijd is dat een idioot vergeten was dat hij de TACC op standard CC had gezet toen hij tegen de stilstaande/ afremmende auto voor hem reed ...
Ik heb het idee dat TACC gestuurd wordt op navigatie/kaartdata, vanwege de gekke snelheidsschommelingen/phantom brakes op vaste plekken op bepaalde wegen. Standaard CC in combinatie met de anti collision warning/brake kan toch prima?
 
...Standaard CC in combinatie met de anti collision warning/brake kan toch prima?....
Helemaal mee eens, doen we nu al bijna 9000km zo, rijdt en werkt als een zonnetje. Dus zo af en toe eens wat basic AP-getoeter of basic AP-rode lijnen of een basic AP-rood-vrachtautootje op het scherm als je eens te scherp instuurt na inhalen bijv. Verder (E)LDA uit uiteraard, alle lichten aan, muziek ook ... etc etc! ;)
 
Ik vind het toch gek, dat onvermogen dat sommigen hier hebben om bij TACC zelf het gaspedaal in te kunnen duwen...

En zoals @DutCH_CourA_64 zegt, je kan niet en TACC en CC hebben zonder dat het verschil erg duidelijk is in het scherm. Tesla zou zich veel meer problemen en herprogrammatie moeten voorzien om ook CC aan te bieden, terwijl dat net achteruitgang is.

Zoals alle AP updates zal de nieuwe functionaliteit even slechter gaan, vooraleer ie erg goed wordt. En in 2021 zijn we gefrustreerd dat we nog zelf moeten rijden op zandwegen en binnenwegen, en wensen we met z'n allen dat de goed werkende NoA echt overal even goed zou werken als dan op wegen met belijning...
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: MusQueTear
vanmorgen 2019.20.2.1 geïnstalleerd op mijn MS 2017 Ap 2.0. En gelijk Groningen Almere op en neer.
Zowel positieve als minder positieve punten.
Laten we met het positieve beginnen:
- Rijdt super strak tussen de lijnen
- Handmatig wisselen van rijbaan gaat comfortabel en redelijk snel.

Minder positief of voor verbetering vatbaar
- Toch nog steeds abrupt kort afremmen tijden inhalen
- 1 keer phantom break gehad op een compleet lege weg??? Van 135 naar 70. Cruise stond nog steeds op 135. Geen idee waarom. Bij 70 zelf even versnelt en de autopilot ging toen zelf weer versnellen naar 135.
- nog maar 1 keer een wisseling van rijbaan die halverwege werdt afgebroken. Eigenijk moet dit bij positief
- NOA stelt soms voor om van baan te wisselen endan weer niet. Zie nog geen verband.
- NOA wil veel te vroeg van rijbaan wisselen.
- ALs je zonde AP rijdt en je laat de richtingaanwijzer vast staan dan krijg je een melding dat rijbaan wisselen niet lukt. Blijkbaar blijft software op de achtergrond draaien en meldingen geven.
- Kort moment melding dat cruise control niet beschikbaar is. na +/- 2 km kon AP weer worden ingeschakeld. Het was mooi droog weer.

AP rijdt in ieder geval weer mooi strak en wisselt lekker. Nu dat irritante gerem nog even oplossen en AP is weer heerlijk om mee te rijden. En dan vol aan de bak om NOA verder te ontwikkelen.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Duke-U and Hbrink