Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
.32 vind ik een prettige update. Geen rare remacties op de snelweg en daar waar ik op een tweebaansweg-zonder-middenstreep rijdend op AP steeds ingrepen kreeg is dat nu een comfortabel ritje.

Wel vreemd dat @PrimaTMan dan een compleet andere ervaring heeft? De .28 was volgens sommigen al een verbetering mbt TACC en vrachtwagens, maar mijn ervaring is dat het amper verbeterd is helaas. Toch hoop ik inderdaad dat jouw ervaringen ook de ervaringen zijn die ik krijg als ik .32 uitgerold krijg…
 
Ik heb vandaag voor het eerst achter een phantom-breakende (?) Model S gezeten.....Zag hem aankomen en een stuk voor ons reed een vrachtwagen. Snel naar rechts gegaan en toen er achter (op VW ACC afstand) en toen we een paar honderd meter verder bij de vrachtwagen kwamen, ging de S idd in de ankers, genoeg om mijn ACC in de waarschuwingsstand te krijgen.....Was erop voorbereid, maar om het in het echt te ervaren als achterligger.....niet fijn!
 
  • Informative
Reactions: woes
Vorig jaar zat een Renault ook zo te duwen op de A2 Amsterdam-Utrecht, en op de middenstrook een Mercedes die aan het jojo-en was qua snelheid tussen de 95 en 105 dus ik geraakte er ook niet snel langs. Net na de tunnel in Utrecht er dan toch langs, en de Renault kwam op mijn rijvak een noodstop uitvoeren. AP remde netjes af voor de 2 remtesten, en het resultaat was wel hilarisch want de pogingen van de Renault rijder om me een bepaald lesje te leren* waren dus nutteloos :)

*= dat ik harder dan 100 moet rijden? Aan de kant moet voor hem? Wat moet ik tov hem doen?!
Dit is er eentje voor in het draadje Losgaan over medeweggebruikers :D
Al een tijdje véél te stil daar! ;)
 
Heb nu een tijdje 2019.28.3.1 op mijn Model X en merk dat NoA te pas en te onpas zelf de richtingaanwijzer activeert (ook nog eens de verkeerde kant op) en dat als je ‘m doordrukt om met de hand even in te halen, dat nadat de hendel weer omhoog is de aanwijzer blijft knipperen tot je deze handmatig uittikt door de hendel een klein stukje op te lichten. Dit is alleen wanneer AP of NoA geactiveerd is. Meer mensen ervaring mee?
 
Heb nu een tijdje 2019.28.3.1 op mijn Model X en merk dat NoA te pas en te onpas zelf de richtingaanwijzer activeert (ook nog eens de verkeerde kant op) en dat als je ‘m doordrukt om met de hand even in te halen, dat nadat de hendel weer omhoog is de aanwijzer blijft knipperen tot je deze handmatig uittikt door de hendel een klein stukje op te lichten. Dit is alleen wanneer AP of NoA geactiveerd is. Meer mensen ervaring mee?
Ja, nou, niet helemaal te pas en te onpas, maar soms vlak nadat ik ingevoegd ben. Drie knippers en dan niks meer.
 
Zelf ben ik over FSD 2019.28.3.1 licht positief. Vandaag richting Amsterdam (A2)met NoA heen en terug. Hele rit zonder een problem. Pas aan het einde FSD uitgezeten.
Wel regelmatig melding dat ik moest inhalen. Hopelijk in de volgende update iets minder meldingen.
 
Zelf ben ik over FSD 2019.28.3.1 licht positief. Vandaag richting Amsterdam (A2)met NoA heen en terug. Hele rit zonder een problem. Pas aan het einde FSD uitgezeten.
Wel regelmatig melding dat ik moest inhalen. Hopelijk in de volgende update iets minder meldingen.

Nou ik vandaag op de A2 in de tunnel bij the wall daar remt hij in een keer keihard af in de tunnel en geeft hij max snelheid 50 aan. Gelukkig stroom bijgegeven en weer vaart gemaakt maar is niet echt lekker
 
Zelf ben ik over FSD 2019.28.3.1 licht positief. Vandaag richting Amsterdam (A2)met NoA heen en terug. Hele rit zonder een problem. Pas aan het einde FSD uitgezeten.
Wel regelmatig melding dat ik moest inhalen. Hopelijk in de volgende update iets minder meldingen.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom NoA aangeeft naar links te willen terwijl AP aangeeft dat het niet kan omdat er een auto met te hoog snelheidsverschil nadert. Het is een beetje alsof die twee systemen niet met elkaar overleggen.
 
Ik begrijp eigenlijk niet waarom NoA aangeeft naar links te willen terwijl AP aangeeft dat het niet kan omdat er een auto met te hoog snelheidsverschil nadert. Het is een beetje alsof die twee systemen niet met elkaar overleggen.

Verbaast mij ook. Ik denk dat je gelijk hebt. Veiligheid zit ongetwijfeld veel lager in het netwerk dan navigatie. Navigatie praat blijkbaar niet vooraf met de beveiliging althans bij ons. Wij moeten zelf het echte moment van wisselen aangeven. En pas dan grijpt de beveiliging evt in en wordt de lijn rood en de dreigende auto ook. In US waar het wisselen al vanzelf gaat zal dat wel goed gebeuren denk ik.
 
Nou ik vandaag op de A2 in de tunnel bij the wall daar remt hij in een keer keihard af in de tunnel en geeft hij max snelheid 50 aan. Gelukkig stroom bijgegeven en weer vaart gemaakt maar is niet echt lekker

blijft vreemd waarom elke auto anders reageert. Ik rij regelmatig door de A2 tunnel maar nog nooit een probleem gehad met FSD. NoA gaat altijd wel automatisch uit.