Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.

Sentry Model video clips are now saved in a separate folder on your USB drive to make them easier to review and manage. Also, the older Sentry model video clips will now be automatically deleted if there is not enough space on the USB drive and Sentry Mode clips are using more than 5 Gigabytes of space.


Dat is al een hele vooruitgang. Ik drukte afgelopen weekend op opslaan onderweg en kreeg daarna meteen de melding dat de USB vol was. Niet zo leuk als je nog 10 uur moet rijden waardoor hij ook zijn 1 uur durende recent niet ververst.

Ook wel fijn dat Sentry in een apart mapje komt te staan van zelf opgeslagen beelden.
 
Sinds zaterdag nieuwe versie (2019.32.2.1) dus vanochtend NoA maar even geprobeerd. Bij het aanzetten probeerde hij mij meteen de *invoegstrook* op te sturen: geen goed plan. Na 10 minuten regen schakelde NoA wegens slecht weer zichzelf uit....

Ik vraag mij toch af hoe er van Coast-to-Coast gereden kan worden als zelfs een licht regenbuitje NoA al uitschakelt... Ik las ergens op het forum dat dat te maken heeft met het GPS signaal, maar dan vraag ik mij toch af hoe andere navigatiesystemen, schepen en vliegtuigen wel kunnen werken.....
 
Het valt deze morgen in de file op dat 32.2.1 minder soepel tot stilstand komt. Het allerlaatste stukje gaat met kleine schokkend, beetje als de abs.
Waar ik wel van onder de indruk was, was dat hij niet ging optrekken toen ik ingehaald werd door een motorrijder die tussen de rijstroken doorreed.
 
Valt m.i. wat tegen. Ik had gehoopt op verbeteringen van de routeplanner zoals extra waypoints en terugkijken sentry beelden...
Precies dat. Er is nog zóveel te verbeteren aan de primaire functies, dan begrijp ik werkelijk niet waarom je resources zou verspillen aan nóg een game, easter egg, of andere entertainment die alleen bruikbaar is als de auto in P staat.
 
Weet iemand een goed open Wifi vlakbij een restaurant in Amsterdam / omgeving om een update te downloaden?

Mijn S zit nog op 2019.12 :( Via LTE komen helemaal geen updates meer binnen, thuis staat deze in een garage zonder Wifi en ik heb de grootste moeite om op public Wifi's te connecten. Ik probeer het wel eens vlakbij een restaurant, altijd Wifi met WPA die mijn mobiel direct pakt maar de Tesla 5 geeft het na 5 min connecten op. Nog iemand met dit probleem?
 
Inderdaad telefoon als hotspot. Publieke Wifi's (en zelfs sommige zakelijke wifi's) hebben vaak een login page waar je de voorwaarden voor gebruik moet accepteren. En dat lukt niet met een Tesla. Trouwens, ook niet met een chromecast.....
 
Rij nu rond met 2019.32.2.1

Dit weekend een langere trip dan normaal richting de Ardennen achter de rug met op de terugweg MEGA veel file in België. Vorige echt lange rit was vakantie Zuid-Frankrijk.

Invoegend verkeer:

Het viel me op dat AP nu *veel* smoother de positie aanpast voor invoegend verkeer. Voorheen remde AP veel ingrijpender om te synchroniseren met invoegend verkeer.

Ook viel me op dat bij verplaatsende auto's naar m'n rijbaan beter gaat. Korte afstanden van mensen die verplaatsen zorgt voor een veel geleiderijkere snelheidsreductie dan voorheen. Al is het nog steeds wel erg voorzichtig.

Autopilot Emergency Braking / Collision Avoidance werkt niet:

Ik had een gevaarlijk moment waar een Volvo mijn rijbaan op reed maar de auto reageerde totaal niet en ik moest zelf ingrijpen. Dit is het zoveelste incident waar Autopilot niks doet. het verbaasd me want zogezegd zou Autopilot zelf collision avoidance en emergency braking logica hebben om bij dergelijke situaties in te grijpen. Leuk al die internet filmpjes maar nooit uit eerste hand dit meegemaakt.

Lane change assist:

Verder nog steeds micro brakes bij lane changes bij verkeer op de rijstrook waar je naar toe verplaats maar echt al achter ligt *en* langzamer rijd. Rijbaan verplaatsing gaat gewoon te langzaam maar moet ook sneller ingezet worden. Merkte het goed nu met de drukte. De auto moet ook echt eens bij inhalen er in accelereren zeg maar i.p.v. te wachten met accelereren tot deze op de andere rijbaan zit.

Volgafstand en verplaatsende auto's:

Ik heb de volgafstand meestal op 5 tot 7 staan. Gedrag van TACC/Autopilot nu is dat de Tesla pas gaat accelereren als de auto's die voor zich verplaatst naar rechts zich in z'n geheel op de andere rijbaan bevind. Dat begrijp ik misschien moet met volgafstand 1 maar met 5 tot 7 echt heel irritant. Vooral voor mijn achterliggers die denken dat je een linksplakkerT bent. Als ik een achterligger heb accelereer ik zelf meestal al deels het gat dicht maar Autopilot zou dat zou onderhand wel eens zelf moeten doen!

Rechts inhalen bij files:

Tijdens files komt NOA niet met suggesties om naar de rechter baan te verplaatsen omdat daar het verkeer wel doorstroomd. Kennelijk weet NOA niet dat bij langzaam rijden het toegestaan is rechts in te halen.

Autopilot geluidjes:

Ik had nu vrienden bij me en die werden he-le-maal gek van al dat gepiep van (de)activatie van AP. Ik hoor het amper en het gezin hier is gestopt met klagen maar voor m'n vrienden was het nieuw.

Spotify:

Opnieuw verbinden met het mobiele netwerk bij de grens duurde op de heenweg als terugweg veel en veel te lang. Al die tijd geen Spotify omdat deze nog steeds geen Offline support heeft. Verder waren we wat muziek aan het luisteren waaronder wat live albums en dan viel het wederom weer eens op de Spotify geen seamless playback ondersteund.

Sentry Mode / Tesla Cam:

Het is echt een gemis om niet naar de Tesla Cam events te kunnen kijken in de auto. Het eerder genoemde moment wilde ik laten zien aan vrienden maar dat ging niet omdat je niet kunt afspelen.
 
Even een paar Autopilot incidenten van afgelopen weekend :)

Een mooie Volvo wilde naar links mijn rijbaan inkomen. Autopilot deed niks, ook geen geluidjes of iets.



Autopilot die op een afslag gewoon rechtdoor de vluchtstrook wilde vervolgen in plaats van de bocht te nemen


Een pijl op de rijstrook zorgde ervoor dat Autopilot abrupt uitweek naar links

 
  • Informative
Reactions: MartinD