Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spiraal laadkabel met tesla knop

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag laatst bij een publieke laadpaal een spiraal kabel met een tesla knop. Zit zou een perfecte oplossing zijn, de teslaknop mis ik op de blauwe kabel en de kabel hoeft niet op de grond te liggen. Ik kan dit type allen niet vinden op internet, iemand bekend met deze kabel en waar die te koop is?
 
Ik heb slechte ervaringen met spiraalkabels (ook die van ratio). Ik had er aan mijn EV-box een zitten. Na 3 jaar gebruik draadbreuk. Vervangen door een nieuwe spiraalkabel (ratio) en weer na 2 jaar draadbreuk. Dit probleem doet zich uiteraard vooral voor als de afstand tussen de paal en je laadpoort groot genoeg is om een zekere spanning op de spiraalkabel te zetten. Ik heb die spanning indertijd wat weten te verminderen door de spiraal over mijn spiegel (van mijn Ampera indertijd) te leggen, waardoor er als het ware een soort trekontlasting ontstond. Maar uit de verhalen van de installateurs die reparaties doen aan laadpalen krijg ik steevast het commentaar dat spiraalkabels op lange termijn ellende geven. Ik heb uiteindelijk zelf mijn laadpaal omgebouwd naar een type 2 laadpoort zonder vaste kabel. Dat was de goedkoopste oplossing dacht ik, tot ik de laadkabel bekeek die ik bij mijn M3 heb gekregen, die joekel van 7 meter die 5 kg weegt of zo. Toen heb ik toch maar een kortere kabel besteld bij evchargeking (mét tesla knopje). Toch weer alles bij elkaar 300 euro kwijt. Achteraf had ik dus beter een vaste (non-spiraal) kabel met tesla-knopje van 4 meter moeten bestellen in aan mijn laadpaal hangen, dan was ik beter en goedkoper uitgeweest... Maar ja, als vooraf alles weet is leer je ook niks meer :)
 
Hoe doe je dat, in de ene hand de kabel, in de andere hand koffie ... met je neus??
De officiële (ambtenaar procedure ...hopelijk beledig ik niemand ;)):
- Leg de kabel neer
- Zet de koffie in de vrij gekomen hand.
- plaats de koffie naast de kabel
- Met de wederom vrijgekomen hand druk je de knop in
- Pak de koffie op en plaatst die in de originele hand
- Pak de laadkabel en plaatst die op de laadpoort.
- Drink je koffie op

Als dat teveel moeite is, dan met je neus...:p
 
Zonder Tesla knop heb ik wel: Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 16A 3fase 4meter Gekruld Zwart (momenteel uitverkocht, verwacht levering eind vd maand)
Met Tesla knop heb ik helaas niet, die maakt Chargeking evt wel voor je.

Ik ga dat is navragen

Wat is het nut van het knopje als je geen oudere Tesla hebt? Sinds 2016/2017? Druk je toch gewoon op t klepje en dan gaat ie open.

Dat was mij nog niet gelukt... :) ik zal het is proberen. Ik heb nu 2 opties, of de sleutel ingedrukt houden die ik nooit bij de hand heb, of geforceerd de klep open drukken (aan de andere kant van het scharnier). Dat laatste voelt nooit echt zo lekker. Maar is knop op de stekker zou het in veel gevallen makkelijker maken, ook thuis.
 
Ik ga dat is navragen



Dat was mij nog niet gelukt... :) ik zal het is proberen. Ik heb nu 2 opties, of de sleutel ingedrukt houden die ik nooit bij de hand heb, of geforceerd de klep open drukken (aan de andere kant van het scharnier). Dat laatste voelt nooit echt zo lekker. Maar is knop op de stekker zou het in veel gevallen makkelijker maken, ook thuis.
Je kan toch ook vlak voor het uitstappen, naar "Charge scherm" en dan "Open charge port"?
 
Ik heb nu 2 opties, of de sleutel ingedrukt houden die ik nooit bij de hand heb, of geforceerd de klep open drukken (aan de andere kant van het scharnier). Dat laatste voelt nooit echt zo lekker. Maar is knop op de stekker zou het in veel gevallen makkelijker maken, ook thuis.
Ik hoef mijn klepje niet harder in te drukken dan een toets op een toetsenbord oid. Als je een oudere Tesla hebt kan dit niet. Hij sluit ook automatisch bij de nieuwere, is dus niet erg meer als je m vergeet dicht te doen.
 
Ik hoef mijn klepje niet harder in te drukken dan een toets op een toetsenbord oid. Als je een oudere Tesla hebt kan dit niet. Hij sluit ook automatisch bij de nieuwere, is dus niet erg meer als je m vergeet dicht te doen.

ik heb een 2018 model S, vanmorgen geprobeerd, het duurde even maar hij ging inderdaad open. Ik heb redelijk wat moeten plekken moeten aantikken, is er een sweet spot dat jij weet? of gaat de poort bij jou direct open als je op het midden indrukt?
 
Ik hoef mijn klepje niet harder in te drukken dan een toets op een toetsenbord oid. Als je een oudere Tesla hebt kan dit niet. Hij sluit ook automatisch bij de nieuwere, is dus niet erg meer als je m vergeet dicht te doen.
Ik blijf dit vergeten bij onze Fiat 500e - rij continu rond met open klepje. Daarnaast laat ik de sleutels ook steeds in het contact zitten... maar goed... off-topic....