Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of de mobiele laders van bijvoorbeeld de Golf GTE, Audi A3 etron of Volvo V60 plug-in geschikt zijn voor Noorwegen? Ik heb weinig zin om voor twee weken Noorwegen honderden euris aan een lader uit te geven als backup oplossing voor het geval ik toch bij een huisje in de nacht wat prik erbij wil tappen.

We hebben op kantoor een aantal van bovengenoemde plug-ins en ik kan prima een van die laders lenen.
 
Weet iemand of de mobiele laders van bijvoorbeeld de Golf GTE, Audi A3 etron of Volvo V60 plug-in geschikt zijn voor Noorwegen? Ik heb weinig zin om voor twee weken Noorwegen honderden euris aan een lader uit te geven als backup oplossing voor het geval ik toch bij een huisje in de nacht wat prik erbij wil tappen.

We hebben op kantoor een aantal van bovengenoemde plug-ins en ik kan prima een van die laders lenen.
100% zeker ben ik niet, ik heb het nooit getest.

Maar ik ben wel 99,9% zeker : ik heb nog nooit gehoord van een Volvo-PHEV-rijder dat hij het neuterporbleem had, hij viel uit de lucht toen ik daarover begon.


Edit : en zoals @Ger356 hieronder terecht opmerkt : de model-3 UMC heeft het neuterprobleem ook niet.
én dat heb ik wél uitgetest;)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Weet iemand of de mobiele laders van bijvoorbeeld de Golf GTE, Audi A3 etron of Volvo V60 plug-in geschikt zijn voor Noorwegen? Ik heb weinig zin om voor twee weken Noorwegen honderden euris aan een lader uit te geven als backup oplossing voor het geval ik toch bij een huisje in de nacht wat prik erbij wil tappen.

We hebben op kantoor een aantal van bovengenoemde plug-ins en ik kan prima een van die laders lenen.
Maar Odie, jij hebt toch een Model 3? (het is handig om dat in je signature te zetten). Voor zover ik weet gebruikt de UMC die bij de Model 3 geleverd wordt slechts 1 fase en is niet gevoelig voor het zogenaamde neuter probleem (een netwerk met alleen spanning tussen de fasen en geen nul). Oftewel, je zou met de UMC van de Model 3 in Noorwegen zonder problemen moeten kunnen laden.
 
Maar Odie, jij hebt toch een Model 3? (het is handig om dat in je signature te zetten). Voor zover ik weet gebruikt de UMC die bij de Model 3 geleverd wordt slechts 1 fase en is niet gevoelig voor het zogenaamde neuter probleem (een netwerk met alleen spanning tussen de fasen en geen nul). Oftewel, je zou met de UMC van de Model 3 in Noorwegen zonder problemen moeten kunnen laden.

Jep M3 hier sinds deze week. Ik had nog nier begrepen dat deze UMC niet vatbaar is voor het IT probleem in Noorwegen, ben je daar zeker van?
 
Vandaag mijn Adapter Type 2 (laadkabel) naar Type 1 (auto) - Laadkabelfabriek mogen ontvangen met de bedoeling om onze Nissan Leaf uit 2015 ook met de Tesla Wall Connector te kunnen laden ipv met de granny charger.

Helaas wilde de Leaf niet laden, had de adapter al bijna retour gestuurd maar lang leve Google:
Using a Type 2 to Type 1 adaptor with a Tesla Wall Charger - EV Charging Cables

Kwestie van Dipswitch 2 van de Tesla Wall Connector naar de "Down" positie zetten en het kabelprotocol wordt door zowel de Leaf als de Model 3 begrepen :). Helaas is de manual van de TWC daar totaal niet duidelijk over.

Het is een hele vooruitgang, van laden met 2000 Watt naar 3400 Watt, ruim 50% sneller!
 
Last edited:
Ok cool, dan heb ik mijn backup voor Noorwegen dus al in de frunk liggen. Top, weer wat geleerd!
Nou dat is ook wat! Wij gaan ook met onze model 3 naar Noorwegen deze zomer, en ben al een tijd bezig met het UMC probleem...wat er dus niet is?? Dit is voor het eerst dat ik het hoor.
Wanneer ga jij naar Noorwegen @Odie? Misschien kun je me nog even doorgeven of het inderdaad goed gaat?
 
  • Like
Reactions: Odie
Nou dat is ook wat! Wij gaan ook met onze model 3 naar Noorwegen deze zomer, en ben al een tijd bezig met het UMC probleem...wat er dus niet is?? Dit is voor het eerst dat ik het hoor.
Wanneer ga jij naar Noorwegen @Odie? Misschien kun je me nog even doorgeven of het inderdaad goed gaat?

De nieuwe 1-fase Tesla UMC schijnt het neuterprobleem inderdaad niet te hebben. De UMC van de Model S en X (die oa. 3 fasen ondersteund) wel!
 
Nou dat is ook wat! Wij gaan ook met onze model 3 naar Noorwegen deze zomer, en ben al een tijd bezig met het UMC probleem...wat er dus niet is?? Dit is voor het eerst dat ik het hoor.
Wanneer ga jij naar Noorwegen @Odie? Misschien kun je me nog even doorgeven of het inderdaad goed gaat?

Ik gok dat ik eind Mei begin Juni ga ergens. Ik verwacht voornamelijk op SuC en hyperchargers van oa Fortum te kunnen overleven, maar het is wel fijn om ook een slowcharge optie te hebben op locatie. Even kijken hoe we dat gaan doen, want ik verwacht elke nacht ergens anders te slapen dus ik weet nog niet wat voor accomodaties gaan worden. Huisjes moet je meestal voor een weekend of hele week boeken...
 
  • Helpful
Reactions: Nienke
Ik gok dat ik eind Mei begin Juni ga ergens. Ik verwacht voornamelijk op SuC en hyperchargers van oa Fortum te kunnen overleven, maar het is wel fijn om ook een slowcharge optie te hebben op locatie. Even kijken hoe we dat gaan doen, want ik verwacht elke nacht ergens anders te slapen dus ik weet nog niet wat voor accomodaties gaan worden. Huisjes moet je meestal voor een weekend of hele week boeken...
Ik ben heel benieuwd! Wij gaan ook een rondreis maken.
 
  • Like
Reactions: Odie
Hoi allemaal

Met onze Tesla S 75 gaan we de uitdaging aan om naar het meest zuid-westelijke puntje van Engeland te rijden (ZW Cornwall).
Helaas zijn hier heel weinig chargers aanwezig (zowel Tesla super/destination chargers maar ook publieke). De enige publieke op het uiterste puntje lijkt nu kapot te zijn (zap-map)

Toch willen we het proberen. Mijn vraag is, heeft iemand een ChaDeMo adapter en/of een Britse adapter voor de mobile charger te leen?
Wij gaan van 19 april t/m 4 mei weg. Wij wonen in midden Nederland

Uiteravard bereid om, net als de vorige poster, een goede fles wijn te doneren voor de moeite :)

Groetjes
Edwin
 
Hoi allemaal

Met onze Tesla S 75 gaan we de uitdaging aan om naar het meest zuid-westelijke puntje van Engeland te rijden (ZW Cornwall).
Helaas zijn hier heel weinig chargers aanwezig (zowel Tesla super/destination chargers maar ook publieke). De enige publieke op het uiterste puntje lijkt nu kapot te zijn (zap-map)

Toch willen we het proberen. Mijn vraag is, heeft iemand een ChaDeMo adapter en/of een Britse adapter voor de mobile charger te leen?
Wij gaan van 19 april t/m 4 mei weg. Wij wonen in midden Nederland

Uiteravard bereid om, net als de vorige poster, een goede fles wijn te doneren voor de moeite :)

Groetjes
Edwin
Zou makkelijk te doen moeten zijn via SuperChargers. Ken je deze site? A Better Routeplanner
 
Zou makkelijk te doen moeten zijn via SuperChargers. Ken je deze site? A Better Routeplanner

Beste HWS, ik kende deze site niet maar ik heb wel op de site van Tesla gekeken naar superchargers en destination
De uitdaging is niet er komen, maar "vrij" kunnen touren daar, ook met een vrij hoofd. Wij zitten namelijk in het meest zuid-westelijke puntje. Dit is 110km van de laatste supercharger. Dat biedt niet zo veel ruimte om te touren (heen en weer naar supercharger is al ca 200km)

Er zitten welk enkele chargers daar, ze werken daar veel met ChaDeMo stekkers, dus vandaar de adapter