Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag!

Wij hebben een roadtrip in Schotland gepland staan van 6 augustus tot 20 augustus. Ik ben voor deze periode op zoek naar een verantwoorde UK stekker voor home charging en een chademo te leen/huur.
Ik ben ook wel benieuwd naar de beste app/laadpas om daar mee uit de voeten te kunnen. Model X 75D moet nog wel eens aan de prik.

Alvast mijn hartelijke dank.

Groeten,

Ben Arts
Ik kom net terug uit Schotland:
- fantastische trip!
- Chademo heb ik eventueel voor je
- RFID van chargeyourcar is noodzakelijk (je hebt niet overal bereik met je mobiel namelijk)
- Verbruik was door het relatief slechte weer ook wat hoger, reken dus op wat meer laden
 
Goedemiddag!

Wij hebben een roadtrip in Schotland gepland staan van 6 augustus tot 20 augustus. Ik ben voor deze periode op zoek naar een verantwoorde UK stekker voor home charging en een chademo te leen/huur.
Ik ben ook wel benieuwd naar de beste app/laadpas om daar mee uit de voeten te kunnen. Model X 75D moet nog wel eens aan de prik.

Alvast mijn hartelijke dank.

Groeten,

Ben Arts
Heb ook wel een Chademo en UK-verloopstekker te leen voor je. Af te halen in Zoetermeer of Rijswijk.
 
Ik heb hier nog een schipperskabel liggen in mijn auto die ik nooit gebruik.
Het gaat om een kabel met aansluiting langs de ene kant een dikke rode connector die schepen veelal gebruiken met een verloop naar een gewoon rood stopcontact die op de UMC past. De kabel is enkele meters lang.

Heb deze ooit gekregen toen ik nutsvoorzieningen voor schippers ontwikkelde en kon hiermee de werking testen via mijn Tesla.
Mocht ik hier iemand een plezier kunnen meedoen, deze mag gratis weg.
 
Een prachtige auto in een schitterend land, Schotland en Tesla zijn blijkbaar een gouden combinatie... (behalve voorbij het punt van de laatste Supercharger...;))

Ook wij gaan deze zomer roadtrippen en hiken in Schotland. Ik zie al een aantal verzoeken, hopelijk heeft iemand nog een Chademo te leen of te huur voor de periode van 15 juli tot 15 augustus. Een combinatie met een RIFD kaart zou helemaal super zijn.

Alvast hartelijk dank!

Groeten Jitske
 
Heb ook wel een Chademo en UK-verloopstekker te leen voor je. Af te halen in Zoetermeer of Rijswijk.
Beste HWS dank voor ode reactie en excuses voor mijn late reactie. Ik had de notificitatie gemist blijkbaar. Ik kom graag voornoemde zaken halen, Rijswijk en Zoetermeer is mij om het even. Mijn nummer is mod edit: best niet telefoonnummer publiceren. Wellicht dat we via deze weg een afspraak kunnen maken.

Hartelijke groet,

Ben Arts
 
Ik kom net terug uit Schotland:
- fantastische trip!
- Chademo heb ik eventueel voor je
- RFID van chargeyourcar is noodzakelijk (je hebt niet overal bereik met je mobiel namelijk)
- Verbruik was door het relatief slechte weer ook wat hoger, reken dus op wat meer laden
Beste Pim,

Fijn dat je een goede tijd hebt gehad! Excuses voor mijn late reactie. Ik kom graag e.e.a. van je lenen. Mijn nummer is 0611921067 wellicht dat we via deze weg tot een afspraak kunnen komen.

Alvast mijn hartelijke dank.

Groeten,

Ben Arts
 
Wij gaan 23-7 tot 9-8 een rondreis door UK doen. Ga proberen zoveel mogelijk bij Superchargers te laden, maar zal ook wel gewoon moeten laden. Kan ik van iemand een UK stekker lenen die periode?

Ik zou dat gewoon zelf even knutselen.

Koop bv deze:

Contrastekker PVC zwart met randaarde

En

Power Cable UK Mains Fused Plug to IEC C19 Female Socket 2.5m 2.5 metres | eBay

(Specifiek de C19 variant, geschikt voor 16 ampere! Niet de C13 variant die tot 10A gaat. Die gebruiken meestal 0,75mm2 aders)

Knip daar de C19 stekker vanaf en monteer daar die contrastekker op. Klaar is Sander :)
 
Ik had dit jaar in Noorwegen de JuiceBooster 2 mee van een mede forumlid. Het is erg fijn om bij je huisje bij te kunnen laden. Superchargers zijn vaak uit de richting en 11/22kW laden vaak te traag. Ik zie vooral Fivari en JuiceBoosters die wel 22kW aankunnen. Ik zoek eigenlijk gewoon een lader die met ieder 230V stopcontact mijn Tesla kan laden (dus max 3kW). JB2 kan ook zonder randaarde laden (vooral in oudere huisjes komt dit voor). Ik kan me voorstellen dat een dergelijke lader veel goedkoper zou zijn. Soort UMC dus die echt universal is :)

Weet iemand of dergelijke laders bestaan? Ook vermogen limiter kan ik prima vanuit de aantonen regelen.
 
Ik had dit jaar in Noorwegen de JuiceBooster 2 mee van een mede forumlid. Het is erg fijn om bij je huisje bij te kunnen laden. Superchargers zijn vaak uit de richting en 11/22kW laden vaak te traag. Ik zie vooral Fivari en JuiceBoosters die wel 22kW aankunnen. Ik zoek eigenlijk gewoon een lader die met ieder 230V stopcontact mijn Tesla kan laden (dus max 3kW). JB2 kan ook zonder randaarde laden (vooral in oudere huisjes komt dit voor). Ik kan me voorstellen dat een dergelijke lader veel goedkoper zou zijn. Soort UMC dus die echt universal is :)

Weet iemand of dergelijke laders bestaan? Ook vermogen limiter kan ik prima vanuit de aantonen regelen.

Een Tesla model 3 UMC kan dit. Die is enkelfase (itt tot de S/X UMC) en heeft niet de neuter en omgekeerde fase problematiek
 
Dear all,

I'm living in Amsterdam and will travel to Germany, Austria, Italia, France, Luxembourg and Belgium from 25/7 till 14/8.

For France I will need a Chademo adapter, costs 509 euro for only one time to use. I think that is a little to much.

Is there some who likes to borrow his Chademo adapter to me?
It would be highly appriciated!
And offcourse deposit is no problem.

Thanks in advance :)

Kind regards,

Jeffrey
 

Attachments

  • chademo-adapter.jpg
    chademo-adapter.jpg
    32.8 KB · Views: 44