Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Dear all,

I'm living in Amsterdam and will travel to Germany, Austria, Italia, France, Luxembourg and Belgium from 25/7 till 14/8.

For France I will need a Chademo adapter, costs 509 euro for only one time to use. I think that is a little to much.

Is there some who likes to borrow his Chademo adapter to me?
It would be highly appriciated!
And offcourse deposit is no problem.

Thanks in advance :)

Kind regards,

Jeffrey
With all due respect, you won't need a Chademo adapter. Use the superchargers and your UMC or type 2 at location. I have sold mine after two years laying in the frunk without any usage.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
With all due respect, you won't need a Chademo adapter. Use the superchargers and your UMC or type 2 at location. I have sold mine after two years laying in the frunk without any usage.
Dear Karim, thx for your reply. Are tell me that the super chargers Just have a regular plug same as here in Amsterdam? I was told that in France the only option to supercharge was with the CHAdeMO plug. Kind regards, Jeffrey
 
Eens kijken of we hier een 'marktplaatsje' kunnen maken voor het aan- of verkopen, ruilen of lenen van stekkers, kabels en adapters.


GEVRAAGD:
Ik kan voor een deel van mijn vakantie in Italië een 32A naar 16A rode CEE adapter gebruiken. Voor het eerst in 19 maanden, dus een keer lenen in plaats van kopen zou fijn zijn. Wie kan die aan mij uitlenen? Met een aantal meters verlengkabel maakt het helemaal perfect.
Periode: plm 15 juli t/m plm 10 augustus.


AANGEBODEN:
Zelf heb ik een ChadeMo adapter in de frunk liggen, die ik niet vaak zal gebruiken. Tijdens de vakantie gaatie mee, maar daarbuiten: aarzel niet mij een PM te sturen als je erom verlegen zit.
 
Ik ga volgende week naar Italie op vakantie. En wil ook de mogelijkheid hebben om te laden op hotels/campings.
Nu zat ik er aan denken om een Blauwe en Rode adapter te kopen voor mn TMC. Klopt het dat deze eigenlijk standaard bij een nieuwe Tesla zouden moeten zijn?

En afgezien van een verlengkabel van 25m, is het handig om nog meer stekkers aan te schaffen?

En nog tips waar deze adapters te kopen?
 
Ik ga volgende week naar Italie op vakantie. En wil ook de mogelijkheid hebben om te laden op hotels/campings.
Nu zat ik er aan denken om een Blauwe en Rode adapter te kopen voor mn TMC. Klopt het dat deze eigenlijk standaard bij een nieuwe Tesla zouden moeten zijn?

En afgezien van een verlengkabel van 25m, is het handig om nog meer stekkers aan te schaffen?

En nog tips waar deze adapters te kopen?
Zet in je signature of iig in je post wat voor Tesla je rijdt... S3X enzo..;)
 
Wij gaan 23-7 tot 9-8 een rondreis door UK doen. Ga proberen zoveel mogelijk bij Superchargers te laden, maar zal ook wel gewoon moeten laden. Kan ik van iemand een UK stekker lenen die periode?

Dank alvast, Sander
ben afgelopen weekeind in engeland geweest (sailsbury) en heb normaal nooit laadstress maar ik kon mijn auto niet laden in het hotel. Kreeg rode lamp op de UMC ook op de auto. Ook stekker omgedraaid en verschillende adapters en WDCDs gebruikt. ben met mijn laatste stroom naar een destination charger gereden 20 miles verder was niet ideaal...
 
Ik begrijp dat je in Noorwegen een ander type UMC nodig hebt. Ik vraag me wat er precies anders is. Is het gewoon het wisselen van de twee polen (dan brouw ik wel een dongel). Ik kan me niet goed voorstellen wat er nog meer anders is, 230V/50Hz is 230V/50Hz toch?. Stekker C/F lijkt ook identiek aan NL... Kan iemand me de technische verschillen uitleggen?

Op zich zou ik er graag van iemand een lenen indien mogelijk (periode zesentwintig juli ™ negen aug). Uiteraard tegen vergoeding of lekkeren reep chocola of mooie fles wijn.

Alvast dank!
 
Ik dacht dat het ondertussen voldoende bekend was, maar de Fivari-Mobile is een lader die ook in Noorwegen werkt.
Dat kan ik voluit bevestigen.
Wij komen net terug van ruim 2 weken in Noorwegen. Vrijwel alles kunnen doen met SuC in de buurt op een lokatie na. Dat was wat te ver naar een SuC. Toen de fivari lader gebruikt aan een normaal stopcontact, zonder randaarde met 10A stroomsterkte. Geen probleem.
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
Wie o wie kan mij een of meer in Portugal bruikbare laadpassen in bruikleen geven?

Door omstandigheden konden wij pas nu een vakantie gaan regelen. We willen erg graag naar Portugal rijden, en vandaag heb ik een mobi.e pas besteld, maar die zal vast niet voor het eind van de week in huis zijn; ik vertrek vrijdag vroeg in de ochtend.

We zullen niet alles op SuC's kunnen doen, een deel van onze bestemmingen heeft een DeC.

Je zult mij er erg blij mee maken. Ik kom de pas dan ook graag afhalen als het niet te ver rijden is.
Benieuwd!

Uiteraard geef ik graag een borgbedrag als garantie voor teruggaaf en afrekening van de kosten.
 
Eens kijken of we hier een 'marktplaatsje' kunnen maken voor het aan- of verkopen, ruilen of lenen van stekkers, kabels en adapters.


GEVRAAGD:
Ik kan voor een deel van mijn vakantie in Italië een 32A naar 16A rode CEE adapter gebruiken. Voor het eerst in 19 maanden, dus een keer lenen in plaats van kopen zou fijn zijn. Wie kan die aan mij uitlenen? Met een aantal meters verlengkabel maakt het helemaal perfect.
Periode: plm 15 juli t/m plm 10 augustus.


AANGEBODEN:
Zelf heb ik een ChadeMo adapter in de frunk liggen, die ik niet vaak zal gebruiken. Tijdens de vakantie gaatie mee, maar daarbuiten: aarzel niet mij een PM te sturen als je erom verlegen zit.


Chademo Adapter gevraagd

Ik ben op zoek naar een Chademo adapter om te gebruiken / lenen / huren tijdens onze vakantie naar Iceland.
Iemand die weet waar ik dat zou kunnen ?
Iemand in de TMC die ons kan helpen ?
Maurits