Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
dit heb ik ook 1 keer gehad (nu zit er in totaal ruim 4000 KM) op. Reset werkt idd.

-"Low quality grid detected" foutmelding 2 x gehad bij mij thuis (TWC)
Oplossing: kabel er uit en er in

Heb je enig idee wat de ‘low quality grid detected’ melding is? En vooral veroorzaakt? Ik heb de storing nu twee keer gehad bij publieke laadpalen namelijk.
 
Ik ben vandaag voor de SOS melding bij Tesla Den Haag-Forepark geweest, zou kunnen zijn dat een sensor die eCall nodig heeft niet goed is maar ze wisten het niet zeker, ik heb op 10 april een afspraak voor een losjes rubbertje en voor als ze alle sensoren moeten nalopen maar ze gaan ook al eerder op afstand kijken of ze iets kunnen zien.


is precies een vrij voorkomend (software)euvel die e-call. Als het met die storingsmelding blijft niet erg, wel als die e-call storing de hulpdiensten gaat bellen
 
Vandaag auto ingestapt bleek passagiersstoel zeiknat te zijn, romance mode niet gebruikt dus echt door het harde regen van vannacht. Vanmiddag even Tesla bellen..

Had je niet dat het raam een klein beetje open stond? Ik heb dat al een paar keer gehad, blijkt dat ik bij het uitstappen vaak per ongeluk het raambedieningsknopje in druk en het daarna niet door heb. Hij gaat gewoon op slot en doet niet automatisch de ramen dicht (had mijn vorige auto wel) overigens geeft de app ook geen melding als hij niet op slot gegaan is doordat de kofferbak of een deur niet goed dicht is.
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R and Jooop
Heb je enig idee wat de ‘low quality grid detected’ melding is? En vooral veroorzaakt? Ik heb de storing nu twee keer gehad bij publieke laadpalen namelijk.

Aan stroom kun je eigenlijk maar 3 dingen meten: Voltage, amperage en frequentie.

Frequentie kunnen we wel negeren, dat is stabiel genoeg en wordt niet bepaald door bv. een slechte aansluiting ergens.
Amperage is iets dat de auto bepaald, kan het dus ook niet zijn.

Blijft over voltage. Ik vermoed dat de spanning (aantal volts) danwel teveel fluctureert of wellicht onder een bepaalde grenswaarde komt.
Bij een hoger vermogen (meer ampere) daalt de spanning, door de toegenomen weerstand in de kabel en/of de verbinding.

Als een verbinding niet helemaal lekker is dan kan het zijn dat voltage inzakt tot onder een bepaalde grenswaarde. Dat kans dat je dat hebt op een openbare laadpaal lijkt mij nihil. Die dingen zitten nagenoeg rechtstreeks op het net (in tegenstelling tot bv. een woning waar er nog een hele woning ook aan vast hangt). Ik zou het daarom eerder zoeken in een laadkabel die bv. niet helemaal lekker is, of bv. niet helemaal goed is aangedrukt. Of misschien viezigheid in de laadpoort.

Of, ook niet onwaarschijnlijk, gewoon een bug in de Tesla software (verkeerde grenswaarden)
 
  • Like
Reactions: Ardje
Aan stroom kun je eigenlijk maar 3 dingen meten: Voltage, amperage en frequentie.

Frequentie kunnen we wel negeren, dat is stabiel genoeg en wordt niet bepaald door bv. een slechte aansluiting ergens.
Amperage is iets dat de auto bepaald, kan het dus ook niet zijn.

Blijft over voltage. Ik vermoed dat de spanning (aantal volts) danwel teveel fluctureert of wellicht onder een bepaalde grenswaarde komt.
Bij een hoger vermogen (meer ampere) daalt de spanning, door de toegenomen weerstand in de kabel en/of de verbinding.

Als een verbinding niet helemaal lekker is dan kan het zijn dat voltage inzakt tot onder een bepaalde grenswaarde. Dat kans dat je dat hebt op een openbare laadpaal lijkt mij nihil. Die dingen zitten nagenoeg rechtstreeks op het net (in tegenstelling tot bv. een woning waar er nog een hele woning ook aan vast hangt). Ik zou het daarom eerder zoeken in een laadkabel die bv. niet helemaal lekker is, of bv. niet helemaal goed is aangedrukt. Of misschien viezigheid in de laadpoort.

Of, ook niet onwaarschijnlijk, gewoon een bug in de Tesla software (verkeerde grenswaarden)


Dank je.
Ik zat ook nog te denken aan een onjuiste fasedraaiing. Dan zijn fase 2 en 3 verkeerd om aangesloten. Maar dat speelt vooral bij elektromotoren een rol en ik kan me niet voorstellen dat dit bij laadpalen verkeerd gedaan wordt.

Ik probeer morgen nog eens en post het resultaat. Dank voor de tips iig!
 

Over RESET dus ....
Eens.... en hier
No window defrost using Tesla app? | Tesla
wordt het nog eens beschreven in het Engels door een Franstalige Canadees ;), precies zoals Tesla het hem zelf heeft uitgelegd. Plus meteen de oplossing als bijv je Defrost symbool ineens weg is in de app en Defrost het dus ook niet meer doet. De harde reset bracht bij ons het Defrost symbooltje weer terug ( moet het wel gevroren hebben ... ).

Resets-Defrost.jpg
 
Last edited:
Aan stroom kun je eigenlijk maar 3 dingen meten: Voltage, amperage en frequentie.

Frequentie kunnen we wel negeren, dat is stabiel genoeg en wordt niet bepaald door bv. een slechte aansluiting ergens.
Amperage is iets dat de auto bepaald, kan het dus ook niet zijn.

Blijft over voltage. Ik vermoed dat de spanning (aantal volts) danwel teveel fluctureert of wellicht onder een bepaalde grenswaarde komt.
Bij een hoger vermogen (meer ampere) daalt de spanning, door de toegenomen weerstand in de kabel en/of de verbinding.

Als een verbinding niet helemaal lekker is dan kan het zijn dat voltage inzakt tot onder een bepaalde grenswaarde. Dat kans dat je dat hebt op een openbare laadpaal lijkt mij nihil. Die dingen zitten nagenoeg rechtstreeks op het net (in tegenstelling tot bv. een woning waar er nog een hele woning ook aan vast hangt). Ik zou het daarom eerder zoeken in een laadkabel die bv. niet helemaal lekker is, of bv. niet helemaal goed is aangedrukt. Of misschien viezigheid in de laadpoort.

Of, ook niet onwaarschijnlijk, gewoon een bug in de Tesla software (verkeerde grenswaarden)

Je kunt ook de aarde meten. ...
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Ik had een probleem met de weer uit zetten van de automatisch inklappen van de spiegels op locatie. Je had nergens een keuze om dit weer ongedaan te maken zoals met de luchtvering van de MS.
Oplossing : Zet de taal naar Engels... en dan heb je wel de keuze om op de locatie deze optie uit te zetten.
Nu alleen nog de Auto High Beam functie. Deze is sinds de update naar 2019.4.2 verdwenen.

Ja hoor zo moet het. Echt een bug lijkt me. De zin in het Nederlands is te lang waardoor je de X aan het einde denk ik niet ziet.
 
Klein probleempje gehad gisteren: na het voeren van een telefoongesprek wilde de spraakherkenning niet meer reageren. Alsof de microfoon uitstond (dus ook geen foute herkenning, hij "hoorde" gewoon niks). Een reset van de MCU moest dit fixen, Mijn eerste reset tot nu toe...
 
Dank je.
Ik zat ook nog te denken aan een onjuiste fasedraaiing. Dan zijn fase 2 en 3 verkeerd om aangesloten. Maar dat speelt vooral bij elektromotoren een rol en ik kan me niet voorstellen dat dit bij laadpalen verkeerd gedaan wordt.

Ik probeer morgen nog eens en post het resultaat. Dank voor de tips iig!

Dat maakt bij een EV niet uit. Ik heb thuis ook (bewust) de fasen van mijn laadpaal verkeerd om. Maakt de Tesla niet uit.
 
Ik had een probleem met de weer uit zetten van de automatisch inklappen van de spiegels op locatie. Je had nergens een keuze om dit weer ongedaan te maken zoals met de luchtvering van de MS.
Oplossing : Zet de taal naar Engels... en dan heb je wel de keuze om op de locatie deze optie uit te zetten.
Nu alleen nog de Auto High Beam functie. Deze is sinds de update naar 2019.4.2 verdwenen.

Goeie tip! Ik heb het gelijk toegepast. Werd gek van spiegels de al inklappen terwijl ik nog achteruit de oprit op moet.
 
Nu er steeds meer rondrijden ook maar even een draadje over storingen die men ondervindt.
Ze worden nu soms genoemd in het algemene Model 3 draadje maar daar zitten we inmiddels over de 600 pagina's dus dat is wat lastig zoeken.
Ik vermoed dat je op het forum straks meer en betere info gaat vinden over Model 3 storingen/problemen dan als je Tesla zelf belt dus dan is zo'n draadje denk ik ook handig.

Ik kreeg deze vanmorgen: SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem vereist.
Ik heb dit bij meer mensen gezien o.a. van @LaurensLaurens en @fabian maar nog niet gelezen dat het bij hun opgelost is en hoe. Als ik tijd heb zal ik vandaag wel even bellen ook met Tesla hiervoor.
Die foutboodschap is verdwenen na de 1sre update.