Vandaag de volgende fouten ondervonden:
- SOS e-call fout (Tesla Service gebeld: ze weten niet wat het is, soft reset doet de melding verdwijnen, maar kan morgen of daarna weer opduiken. Geen fysiek probleem, maar een bekend softwareprobleem, waarvan het wachten op een update is)
- Bandenspanning rechtsvoor te laag (2,7 ipv 2,8). Na 5 minuten rijden was de bandenspanning weer normaal, maar de melding is niet meer weg te krijgen totdat je de auto reset.
- Tijdens soft reset kun je wel rijden en remmen, maar alle bedieningsfuncties, inclusief de richtingaanwijzer doen niks totdat de MCU opnieuw is opgestart
- Na de soft reset knalde mijn muziek die ik mijn iphone aan had staan op vol volume eruit (niet zo best voor de boxen lijkt mij).
- Na de slider voor het opladen in de Tesla app van 100 naar 80% gebracht te hebben bleek die instelling niet aan te komen. Heb hem via de Stats-app aangepast en toen nam die hem wel over.
- Meerdere malen meegemaakt dat de auto lane change de ingezette verandering afbreekt als de auto rechtsachter te dicht bij is naar de smaak van de autopilot
- Volgens mij zijn mijn lampen toch niet goed afgesteld, kreeg vanavond meerdere malen groot licht van tegenliggers. Zal morgen eens kijken of ze bij een SeC dat ff willen fixen voor me.
- Ik kreeg vanavond de middenconsole klepjes niet meer dicht (heb het een keer of 10 geprobeerd, zachtjes en voorzichtig in alle vormen en maten zonder succes. Na een uur nog een keer en toen ik kreeg ik ze na 3 keer proberen wel dicht. Tot voor vandaag werkten die klepjes erg soepel en sloten direct. Waarom nu ineens niet meer is mij een raadsel.
- bij de aflevering staat de ruit van mijn passagiersdeur niet goed uitgelijnd met de deurstijl. Vandaag even de wasstraat waterspuit erop gezet en ja hoor: water aan de binnenkant (niet waterdicht dus).
Samenvattend: allemaal minor dingetjes, niks wat ze niet kunnen oplossen; qua afleverkwaliteit vind ik het niet in lijn met de prijs die je voor de auto betaalt (delivery hell of niet, dat kan mij niet veel schelen).