Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer ik mijn smartphone in de wagen laat, ik zet standaard Bluetooth uit, gebeurt vaak aangezien ik veel looptraining doe, en ik kom terug bij de wagen dan durft het al wel eens voorvallen dat mijn raam aan de passagiersstoel volledig openstaat. Of soms kom ik terug en is de wagen gewoon niet op slot, terwijl ik die wel gesloten heb met de keycard. Gisteren was het weer prijs. Net natuurlijk toen het hevig aan het gieten was. Ook al mijn spullen lagen in de wagen waar iedereen bij kan. Ik ben dat echt wel beu. Het gebeurt ook zeer onregelmatig met tussenpozen van dagen/weken. Heel vervelend vind ik dit. Alles al geprobeerd van reset ed. Straks maar eens contact nemen met Tesla want dit wil ik niet meer voorhebben.
 
Smartphone _afzetten_. Niet enkel Bluetooth. Dat is ook een pak veiliger, want anders is het een kou kunstje voor iemand om te weten dat er een smartphone in de wagen voor het grijpen ligt (mits het breken van een venster, dat als wisselstuk niet zo makkelijk te verkrijgen is -- trust me, I know).

Wat betreft dat venster zou ik die toch alvast nog eens opnieuw kalibreren.
 
Eens. Niet alleen BT uit. ook Wifi! En eigenlijk naar of uit of airplane mode. Anders is de telefoon te vinden. Opvallend was recent de inbraak in auto's waar een laptop achterin lag. Echt alleen auto's met laptop achterin werden opengebroken, zelfs bij uitgeschakelde laptop. Geen idee of er iemand heeft staan kijken. PS, dat betrof een security conferentie....

Beste is om niets in de auto achter te laten.
 
Het punt is dat beaconing nog steeds aan staat. Ik kon het gister toevallig zien omdat ik mijn laptop via de telefoon aan het tetheren was terwijl hij in de achterbak met dichtgeslagen klep lag, dus in suspend mode zou moeten zitten.

Dat kun je dus van buiten af zien! Dus weet je dat er een laptop in de auto ligt...
 
De laatste tijd heb ik twee keer meegemaakt dat ik door de rem heen moest stromen om vanuit stilstand vooruit te komen. De auto kwam niet voor uit en voelde echt forse tegenkracht terwijl ik op de stroompedaal trapte.

Iemand hier ook last van gehad?
M3 SR+

Heb ik ook wel eens gehad, als de remblokken nog nat zijn en de auto wordt weggezet (P) dan blijven ze aan de remschijf plakken. Af en toe eens een keer de remmen gebruiken zeker na de wasstraat of met regenachtig weer.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Tezlaowner and Adm
Ik meen dat deze melding komt als de accu onder een bepaald aantal volt komt. Normaal gesproken wordt de 12V accu bijgeladen via rij-accu. Tijdens schadeherstel heeft men wellicht iets gedaan waardoor de 12V accu niet bij kon laden? (vb: accupool los van 12V of connector van hoofdbatterij verwijderd onder de achterbank)

De melding voor 12V accu vervangen komt bij een MS al vrij snel. Als dat bij een M3 ook zo is en de logeerpartij bij schadeherstel de veroorzaker is kan het wellicht nog meevallen. Tenzij er een diepontlading heeft plaatsgevonden -> daarvan herstelt een accu soms niet meer. Dit laatste valt wellicht ook niet onder de garantie en kan Tesla in logbestand wellicht ook traceren.

De 12v accu is zojuist door Tesla vervangen onder garantie.
Er werd niets doorgemeten of gecontroleerd of misschien iets of iemand dit veroorzaakt kon hebben.
De monteur wist mij wel te vertellen dat de melding erg snel komt en ik waarschijnlijk nog maanden probleemloos door had kunnen rijden.
In ieder geval is de melding nu weg en de accu vervangen.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Heb het nu zelf een paar keer meegemaakt Het uitklappen van de spiegels is echt wel gekoppeld met de LTE verbinding.
Reeds twee maal in dezelfde ondergrondse garage gaan staan zonder bereik. Tweemaal klapte enkel de linkerspiegel open. Als ik dan eenmaal buiten was en genoeg bereik had, werkte het weer allemaal vanzelf….. de link met de LTE blijf ik bizar vinden.

Dit doet mij denken aan een bug report uit de oude doos. Staat mij niet meer helemaal bij, maar ging ongeveer zo:

Een IT consultant werd bij een bedrijf binnen gehaald omdat de servers elke dag op hetzelfde tijdstip spontaan een reboot deden. Niemand kon de oorzaak vinden, totdat hij een ingeving had. Elke dag op dat tijdstip was het moment dat iedereen kantoor binnen kwam en de lift kolom / machine kamer liep langs de server ruimte.

TL;DR het magnetisch veld van de elektromotor van de lift die vol vermogen opstartte deed de server herstarten.

Wat het kan zijn is dat door het niet hebben van een verbinding de antenne gaat pollen voor een betere verbinding en dit niet goed is afgeschermd waardoor de motor die de spiegel open moet klappen gestoord wordt.
Zag ook ergens vreemd gedrag van de AP bij een Edge verbinding, zou daar dan ook een oorzaak van kunnen zijn.
 
Dit doet mij denken aan een bug report uit de oude doos. Staat mij niet meer helemaal bij, maar ging ongeveer zo:

Een IT consultant werd bij een bedrijf binnen gehaald omdat de servers elke dag op hetzelfde tijdstip spontaan een reboot deden. Niemand kon de oorzaak vinden, totdat hij een ingeving had. Elke dag op dat tijdstip was het moment dat iedereen kantoor binnen kwam en de lift kolom / machine kamer liep langs de server ruimte.

TL;DR het magnetisch veld van de elektromotor van de lift die vol vermogen opstartte deed de server herstarten.

Wat het kan zijn is dat door het niet hebben van een verbinding de antenne gaat pollen voor een betere verbinding en dit niet goed is afgeschermd waardoor de motor die de spiegel open moet klappen gestoord wordt.
Zag ook ergens vreemd gedrag van de AP bij een Edge verbinding, zou daar dan ook een oorzaak van kunnen zijn.

Zo, zijn er nog van die dingetjes, je vertrekt en je ziet dat je achterruit openstaat :D De eerste keer denk je, mja, zal ik wel geweest zijn. De tweede keer sta je toch raar te kijken, temeer omdat ik geen kinderen heb en ik enkel met de wagen rijd. Er heeft nog nooit iemand vanachter ingezeten + ik bedien de wagen nooit met de app ofzo en dan kom je hier op het forum gelijkaardige meldingen tegen .... klein beetje X-files momentje
 
  • Informative
Reactions: MaSansky
Sinds de laatste software update in maart 2020, die waar de bluetooth connectivity is aangepast, wordt mijn auto niet meer op afstand wakker met de app. Als ik in de auto ga zitten, of de deur eerst open doe door naar de auto te gaan (dus niet via de app) dan lukt het wel. Ik zie dan op het display in de auto dat er geen LTE is. Dat moet dan ook de oorzaak zijn.

Zijn er anderen die dit ook ervaren?
 
Sinds de laatste software update in maart 2020, die waar de bluetooth connectivity is aangepast, wordt mijn auto niet meer op afstand wakker met de app. Als ik in de auto ga zitten, of de deur eerst open doe door naar de auto te gaan (dus niet via de app) dan lukt het wel. Ik zie dan op het display in de auto dat er geen LTE is. Dat moet dan ook de oorzaak zijn.

Zijn er anderen die dit ook ervaren?

ja, heb ik ook. Maar ook MET LTE dekking wordt de auto niet wakker, dus daar ligt het niet (alleen) aan.
 
De laatste tijd hebben we toch wat vreemde problemen met de Model 3 en ook de Tesla app:

- het opladen wordt regelmatig onderbroken zonder reden, zowel thuis als bij publieke laadpalen. Hiervoor hebben we een Mobile Service afspraak gemaakt.
- De Tesla app toont sporadisch een verkeerde status, bijvoorbeeld auto ontgrendeld, ramen op ventileren.
- Vandaag nog vreemder: mijn vrouw is naar het station gereden en bij nazicht van de Tesla app bleek de auto ergens totaal anders te staan met de ramen open (en ja, ze is wel degelijk op haar werk, om alle grappenmakers voor te zijn ;)).

Voor het tweede probleem heb ik contact gehad met Tesla support en volgens hen is alles gesloten en locatie kunnen zij jammer genoeg niet nakijken.

Nog iemand hier een van deze problemen gehad? Ik vraag me af of TeslaMate wel te vertrouwen is want vooral die laatste problemen zijn als ik het me goed herinner gestart na gebruik van die logger.
 
hebben andere mensen ook last van het volgende bluetooth probleem?

Ik heb sinds de laatste update (2020.8.3) twee bluetooth connecties staan in de bluetooth van m'n iPhone: 1 is mijn Tesla model 3 (ook zo genaamd), 2 is een 18 cijfer/letter combinatie. Deze laatste kan ik niet aan of uitzetten, deze springt automatisch aan op het moment dat ik in de auto zit (is dan ook permanent verbonden). De eerste 'Tesla model 3' is daarna verbonden met de auto: er zijn dan twee bluetooth verbindingen met de auto. De 'Tesla model 3' verbinding heeft vervolgens om de 20 seconden dan weer wel, dan weer geen verbinding.

Het irritante is dat de carkit via de 'tesla model 3' bluetooth verbinding werkt: kortom, elke 20 seconden heb ik even geen verbinding.... nogal vervelend tijdens een telefoongesprek :)

ik heb in m'n app uitgelogd en weer ingelogd, mocht niet baten.
 
hebben andere mensen ook last van het volgende bluetooth probleem?

Ik heb sinds de laatste update (2020.8.3) twee bluetooth connecties staan in de bluetooth van m'n iPhone: 1 is mijn Tesla model 3 (ook zo genaamd), 2 is een 18 cijfer/letter combinatie. Deze laatste kan ik niet aan of uitzetten, deze springt automatisch aan op het moment dat ik in de auto zit (is dan ook permanent verbonden). De eerste 'Tesla model 3' is daarna verbonden met de auto: er zijn dan twee bluetooth verbindingen met de auto. De 'Tesla model 3' verbinding heeft vervolgens om de 20 seconden dan weer wel, dan weer geen verbinding.

Het irritante is dat de carkit via de 'tesla model 3' bluetooth verbinding werkt: kortom, elke 20 seconden heb ik even geen verbinding.... nogal vervelend tijdens een telefoongesprek :)

ik heb in m'n app uitgelogd en weer ingelogd, mocht niet baten.
update: hard reset van de m3 heeft gewerkt, problem solved.
 
Mijn model 3 heeft al vanaf 20 januari de melding Gearbox fluid service recommended. De auto is al bij de SeC geweest met deze melding maar heb mijn auto toen de volgende dag weer opgehaald en kreeg te horen dat ze deze melding niet konden reproduceren en ik zag aan de km stand dat ze 60km met mijn auto hebben gereden.

Ik vraag mij af of deze melding wijdverspreid is en of dit een sensor/software probleem is of daadwerkelijk iets met de hardware te maken heeft.

Woensdag as heb ik weer een afspraak bij de SeC in Amsterdam maar als er dan weer 60km mee word gereden zonder oplossing zie ik het nut er niet zo van in.
57F9A430-E3BB-466F-80EE-96D87EA148ED_1_105_c.jpeg
 
Mijn model 3 heeft al vanaf 20 januari de melding Gearbox fluid service recommended. De auto is al bij de SeC geweest met deze melding maar heb mijn auto toen de volgende dag weer opgehaald en kreeg te horen dat ze deze melding niet konden reproduceren en ik zag aan de km stand dat ze 60km met mijn auto hebben gereden.

Ik vraag mij af of deze melding wijdverspreid is en of dit een sensor/software probleem is of daadwerkelijk iets met de hardware te maken heeft.

Woensdag as heb ik weer een afspraak bij de SeC in Amsterdam maar als er dan weer 60km mee word gereden zonder oplossing zie ik het nut er niet zo van in.View attachment 531942

Tip: Probeer eens een ander Service Center.