Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de update naar 2019.5.25 heb ik de melding dat er een storing is in het SOS systeem. "neem contact op met tesla service"
Na 25min in de wacht iemand gesproken..., men zoekt het uit en bellen mij terug.

Ik ben bang dat die update niet helemaal goed is gegaan. Zou een van de bovenstaande reset opties kunnen helpen? Of is er een manier om de update nogmaals te doen? (newbie hier.., sorry :oops:)
 
Sinds de update naar 2019.5.25 heb ik de melding dat er een storing is in het SOS systeem. "neem contact op met tesla service"
Na 25min in de wacht iemand gesproken..., men zoekt het uit en bellen mij terug.

Ik ben bang dat die update niet helemaal goed is gegaan. Zou een van de bovenstaande reset opties kunnen helpen? Of is er een manier om de update nogmaals te doen? (newbie hier.., sorry :oops:)

Die SOS melding komt veel voor, heeft niet direct met de update te maken.
 
Sinds de update naar 2019.5.25 heb ik de melding dat er een storing is in het SOS systeem. "neem contact op met tesla service"
Na 25min in de wacht iemand gesproken..., men zoekt het uit en bellen mij terug.

Ik ben bang dat die update niet helemaal goed is gegaan. Zou een van de bovenstaande reset opties kunnen helpen? Of is er een manier om de update nogmaals te doen? (newbie hier.., sorry :oops:)

Ik had deze storing ook, was op afstand opgelost, na laatste update was hij er weer, heb toen zelf harde reset gedaan (voet op rem en beide stuurknopjes in drukken totdat het tesla logo weer verschijnt, heb ik me laten uitleggen) daarna was de melding weg.
 
  • Helpful
Reactions: Michel3
Nu maar hopen dat de wagens op de parking in Zeebrugge dicht staan met dit slechte weer van de afgelopen dagen
En ik maar denken dat ik dit zelf bij het uitstappen per ongeluk deed. Ik heb het nu al vakermeegemaakt, maar kan het niet reproduceren wanneer het wel en wanneer het niet gebeurt. Soms bij het uitstappen, soms is alles dicht en check ik het, loop ik weg en gaat hij op slot, kom ik een paar minuten later terug (toch even checken), is het raam alsnog open. Voor mij is de tijdelijke zeer onhandige oplossing dat je hem zelf op slot doet met je keycard, en voor dat je wegloopt checkt of alle ramen dicht zijn, de app dus niet gebruiken (wat vrij onhandig is wat je moet dus je bluethooth uitzetten).

Mocht je de app wel gebruiken dan zul je eigenlijk je bleutooth moeten uitdoen zodat er geen 'de telefoon loopt weg van de auto' signaal meer naar de auto gaat en alsnog een raam open schiet, alhoewel ik dat niet kan geloven, dat er een dergelijke sofwarefout in zou zitten, aan andere andere kant, Tesla verbaast mij met niets meer na de afgelopen weken.
 
Helemaal vol zal rond de 500 km zijn, dus blijkbaar vond Tesla de WLTP te ver van de realiteit liggen om voor de km weergave te gebruiken.
90% is dan inderdaad rond de 450 km.
Laten we blij zijn dat Tesla de realistische range gebruikt en niet de fictieve WLTP.
WLTP is niet zo erg als de NEDC, maar nog altijd 10% te hoog.
En dan nog, de Tesla range is gebaseerd op rustig Amerikaans rijden, met 60-70 mijl, 90-110 km/u.
400 km moet je met 80-90% lading kunnen halen. Genoeg voor de meeste retour ritten door Nederland.
 
Ik heb geen problemen, wel enkele storingen afgelopen 10 dagen en 1700 km:
  1. Zwart scherm, meestal als ik uitstap met de auto 'aan' en dan de deur dicht doe. Deur openen geeft een zwart scherm. Deur open laten geeft geen zwart scherm. Nu ik dit opschrijf bedenk ik me dat het wel eens er mee te maken kan hebben of ik dan mijn telefoon in mijn zak heb zitten. Uitproberen.
  2. Noodtrekker van het laadklepje schoot los toen ik het klepje via het scherm open deed. Toen ik in Amsterdam bij een laadpaal stond (het was de enige vrije parkeerplaats...) en de type 2 kabel los wilde maken. Daarna werkte de drukknop op de laadstekker niet meer. Vandaag naar SeC Duiven geweest, daar bleek de plastic klik-beugel van de trekker niet goed vast te klikken. Afwachten.
  3. Toen noodtrekker los zat was het ook onmogelijk om te laden bij Supercharger Apeldoorn. Na bezoek SeC Duiven naar SuC Zevenaar gereden, daar lukte laden weer wel, bij tweede poging. Vreemd!
    Reparatieafspraak maar weer afgezegd.
  4. Spotify had twee maal moeite met laden. Ging over na enkele minuten wachten / radio luisteren.
Ik zie dit als niet ernstige zaken. Hopelijk worden die verbeterd.
 
Hier ook vanmorgen..zeiknat
Beste wat je kan doen is melden bij service center Amsterdam... heb ik al 3x gedaan... denk dat als er genoeg mensen (dezelfde) bellen... het vanzelf door gaat dringen!

Ze zijn bij mij toch echt hevig overtuigd dat het de rubbers zijn, ondanks dat ik zeker weet van niet.
Binnenkort komt mobile service langs. Kunnen ze het zelf bevestigen...
 
Beste wat je kan doen is melden bij service center Amsterdam... heb ik al 3x gedaan... denk dat als er genoeg mensen (dezelfde) bellen... het vanzelf door gaat dringen!

Ze zijn bij mij toch echt hevig overtuigd dat het de rubbers zijn, ondanks dat ik zeker weet van niet.
Binnenkort komt mobile service langs. Kunnen ze het zelf bevestigen...
Gemeld.
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Geen grote storingen hier voorlopig, wel al 2x een crash van de boordcomputer gehad met het beeldscherm op zwart, geluid uit.

Wel gerelateerd aan de auto, ik heb het vermoeden dat er nog wat kinderziektes zijn bij de conversie van de superchargers. In Vuren was de stekker eerst niet los te krijgen. Bij de sc van Lille en later bij Abbeville in Frankrijk werkte in ieder geval een van de laders niet; de auto bleef switchen tussen klaar om te laden en laden geannuleerd waarbij de kabel loshalen verder niet helpt. Overstappen naar een van de andere laders loste het probleem wel op maar hopelijk weet Tesla dat aan te pakken voordat het drukker wordt, de meldingen werden in ieder geval gewaardeerd
 
  • Like
Reactions: Michel3
  • Funny
Reactions: Arthur80
En ik maar denken dat ik dit zelf bij het uitstappen per ongeluk deed. Ik heb het nu al vakermeegemaakt, maar kan het niet reproduceren wanneer het wel en wanneer het niet gebeurt. Soms bij het uitstappen, soms is alles dicht en check ik het, loop ik weg en gaat hij op slot, kom ik een paar minuten later terug (toch even checken), is het raam alsnog open. Voor mij is de tijdelijke zeer onhandige oplossing dat je hem zelf op slot doet met je keycard, en voor dat je wegloopt checkt of alle ramen dicht zijn, de app dus niet gebruiken (wat vrij onhandig is wat je moet dus je bluethooth uitzetten).

Mocht je de app wel gebruiken dan zul je eigenlijk je bleutooth moeten uitdoen zodat er geen 'de telefoon loopt weg van de auto' signaal meer naar de auto gaat en alsnog een raam open schiet, alhoewel ik dat niet kan geloven, dat er een dergelijke sofwarefout in zou zitten, aan andere andere kant, Tesla verbaast mij met niets meer na de afgelopen weken.

Je kan toch gewoon de telefoon als sleutel verwijderen? Dan hoef je bluetooth niet elke keer uit te zetten.
 
Kom ik ook even aanzetten met een lijstje..:

- Raam dat 5-10 cm opent (willekeurig raam), onveilig / regen dat naar binnen valt;
- Software crash, na 6-7 reboots weer back online;
- Gisteren zwart scherm waarbij auto zelf opnieuw opstart;
- Achteruitkijkcamera geeft soms paarsbeeld;
- Rubber portier achter bestuurder niet netjes afgewerkt;
- Auto heeft soms geen (internet)bereik.
 
Kom ik ook even aanzetten met een lijstje..:

- Raam dat 5-10 cm opent (willekeurig raam), onveilig / regen dat naar binnen valt;
- Software crash, na 6-7 reboots weer back online;
- Gisteren zwart scherm waarbij auto zelf opnieuw opstart;
- Achteruitkijkcamera geeft soms paarsbeeld;
- Rubber portier achter bestuurder niet netjes afgewerkt;
- Auto heeft soms geen (internet)bereik.

Dat raam heb ik ook gehad. Je kunt dat zelf oplossen (blijkbaar).:

  1. Enter the vehicle and close the door.
  2. Lower the window fully, and continue to hold the window switch down for 2 seconds after the window stops.
  3. Raise the window fully, and continue to hold the window switch up for 5 seconds after the window stops.
  4. Press the window switch down to the second position to activate the auto-lower function.
    • If the window lowers completely, the regulator is properly calibrated. Discontinue this procedure.
    • If the window does not lower completely, repeat step 6 of the De-Calibration procedure, then perform the Calibration procedure again.
Het geen internet bereik (bij stilstand) is een bekend euvel. " Is in onderzoek", voor zover je daar wat mee kunt.