Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu een aantal keren gehad dat mijn mobiel niet automatisch verbinding maakt met de auto. Wel de telefoonsleutel, kan gewoon instappen, maar als ik vervolgens handsfree wil bellen blijkt er geen telefoon gekoppeld te zijn.
Herkenbaar?
 
Bluetooth is altijd twijfelachtig. Bij m'n vorige auto ook al.
Maar dat was ook een Clisma ;)
Komt mij niet bekend voor dit soort problemen. In al mijn vorige auto's met Bluetooth werd in ieder geval automatisch verbinding gemaakt na instappen. Het kan ook nog aan m'n telefoon liggen natuurlijk..net geüpdate naar Android Pie :rolleyes:
 
Ik heb nu een aantal keren gehad dat mijn mobiel niet automatisch verbinding maakt met de auto. Wel de telefoonsleutel, kan gewoon instappen, maar als ik vervolgens handsfree wil bellen blijkt er geen telefoon gekoppeld te zijn.
Herkenbaar?

Ik heb het ook wel eens en toen was de auto niet verbonden met mijn telefoon zag ik in het bluetooth overzicht in de auto.
Ik heb wel meerdere telefoons aangemeld maar ik neem aan dat hij altijd verbind met degene die als eerste instapt?
 
Ik heb het ook wel eens en toen was de auto niet verbonden met mijn telefoon zag ik in het bluetooth overzicht in de auto.
Ik heb wel meerdere telefoons aangemeld maar ik neem aan dat hij altijd verbind met degene die als eerste instapt?
Dat zou je wel verwachten, maar bij mijn Model S lijkt dat nog wel eens willekeurig. En je kunt ook geen verbinding favoriet maken. Dat kon in de Fiat 500 van mijn vrouw wel :eek:
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Zijn er al mensen die een oplossing of servicemelding gemaakt hadden van het bijrijders(of ander) raam wat open is smorgens?

Dit was bij mij vanmorgen het geval, mijn laptop lag zelfs op de bijrijders stoel en alles was zeiknat. Ik denk dat zelfs de sensor in de stoel nat is want hij geeft een gordelwaarschuwing terwijl er niemand op zit. Heb nu de auto onder de overkapping staan met de verwarming op 27 graden + ramen op een kiertje om het vocht een beetje uit de auto te krijgen.

Vandaag was mijn eerste keer of viel het mij op en ik weet zeker dat het raam niet al open was toen ik thuis kwam, want het was hondenweer gisterenavond, dan rij ik meestal met de ramen dicht:)
 
Zijn er al mensen die een oplossing of servicemelding gemaakt hadden van het bijrijders(of ander) raam wat open is smorgens?

Dit was bij mij vanmorgen het geval, mijn laptop lag zelfs op de bijrijders stoel en alles was zeiknat. Ik denk dat zelfs de sensor in de stoel nat is want hij geeft een gordelwaarschuwing terwijl er niemand op zit. Heb nu de auto onder de overkapping staan met de verwarming op 27 graden + ramen op een kiertje om het vocht een beetje uit de auto te krijgen.

Vandaag was mijn eerste keer of viel het mij op en ik weet zeker dat het raam niet al open was toen ik thuis kwam, want het was hondenweer gisterenavond, dan rij ik meestal met de ramen dicht:)
Al twee of drie keer voorgekomen hier...
 
maar niemand die er melding van gemaakt heeft bij de SeC?
Amsterdam is op de hoogte. Echt veel vertrouwen in een snelle fix heb ik echter niet...
Bleef vooral hameren op het feit dat het de rubbers konden zijn, ondanks dat ik (na een test) zeker weet dat dat niet het geval was...
En evenlater zag ik het gebeuren bij het uitstappen (dat achterportier naar beneden ging terwijl daar nog nooit iemand heeft gezeten)...
 
Amsterdam is op de hoogte. Echt veel vertrouwen in een snelle fix heb ik echter niet...
Bleef vooral hameren op het feit dat het de rubbers konden zijn, ondanks dat ik (na een test) zeker weet dat dat niet het geval was...
En evenlater zag ik het gebeuren bij het uitstappen (dat achterportier naar beneden ging terwijl daar nog nooit iemand heeft gezeten)...
Stond gewoon 5-10 cm open vanmorgen, bizar...
 
Stond gewoon 5-10 cm open vanmorgen, bizar...
Jup.. zeiknat was de stoel enkele dagen geleden.
Maar vooral inbraakgevoelig...

Wanneer sentry-mode wordt uitgerold heb je er op deze manier alsnog niets aan.
Ze hoeven de auto niet te forceren: raam staat toch (gedeeltelijk) open.
Denk zelfs dat je de deur kan ontgrendelen door op het knopje te drukken (met een stok o.i.d.).
 
Reset, Reboot, Soft en/of Hard...

Op Tesla Model 3 fora worden die termen onbekommerd door elkaar heen gebruikt. Hierop Googelen illustreert dat goed. Er zijn denk ik een vier vormen, van zacht => hard.

1) Beide scrollwieltjes ingedrukt houden: scherm wordt zwart, witte Tesla T veschijnt na poosje weer, kan ook tijdens het rijden.

2) Identiek aan 1) echter Park ingesteld, dus je rijdt NIET. Tesla zelf noemt dit op p.54 van het Nederlandse Owners Manual 'Opnieuw starten van het touchscreen' en vermeldt dan nadrukkelijk 'Opmerking: Door het opnieuw opstarten van het touchscreen wordt niet de Model 3 in- en uitgeschakeld'.

3) Beide scrollwieltjes PLUS het rempedaal ingedrukt houden en ook Park ingesteld: scherm wordt zwart, witte Tesla T veschijnt na poosje weer, kan logischerwijs NIET tijdens het rijden.

4) Als 3) gelukt is, ga je in het tabletmenu naar 'Veiligheid & Beveiliging' kies daar 'Uitschakelen', wacht minimaal 2 minuten en aktiveer de auto opnieuw.

Vorm 4) vind ik valt te vergelijken met het volledig opnieuw opstarten en proberen te verwijderen van allerlei slimme gebufferde instellingen zoals gebeurt in routers, computers etc etc. Daartoe haal je dus meestal ook echt de stekker eruit, dat probeer je dan vergelijkenderwijs bij de Model 3 via 'Uitschakelen en wachten'.

Werk je bij de brandweer dan is er nog een stap 5... ;)
 
...
- Tijdens soft reset kun je wel rijden en remmen, maar alle bedieningsfuncties, inclusief de richtingaanwijzer doen niks totdat de MCU opnieuw is opgestart
....

correctie: de richting aanwijzers doen het wel, je hoort alleen de geluid niet.

we rijden tenslotte niet met een BMW of Mercedes. maar met een fluisterstille wagen.


disclaimer: ik heb mn 3 nog niet, maar in de 5,5j oude S werkt het zo.
 
Amsterdam is op de hoogte. Echt veel vertrouwen in een snelle fix heb ik echter niet...
Bleef vooral hameren op het feit dat het de rubbers konden zijn, ondanks dat ik (na een test) zeker weet dat dat niet het geval was...
En evenlater zag ik het gebeuren bij het uitstappen (dat achterportier naar beneden ging terwijl daar nog nooit iemand heeft gezeten)...
filmpje maken en doorsturen.
 
Dat is wat lastig. Het gebeurt uit het niets (wanneer je wegloopt).
En voordat je het doorhebt staat je raam al open o_O.
Verder ziet het er niet zo spannend uit, raam gaat net zo ver open als wanneer je het handvat gebruikt.
ik geloof graag dat het niet spannend is, maar als je dat filmpje aan het Sec bezorgd, wordt het geëscaleerd naar de VS.

<by experience>


aanvulling : we mogen ook niet vergeten dat de Tesla boys and girls in de Sec's in Europa nul ervaring hebben met de 3.
Ook zij maken nu een leercurve mee.
 
Hier trouwens nog steeds dat de auto niet meer met de app gekoppeld is, het begon afgelopen dinsdag hiermee:
Screenshot 2019-03-08 at 12.49.13.png


Ook op de website staat nog steeds in mijn account dat ik de auto nog moet ophalen (al sinds delivery day afgelopen vrijdag). Al een paar keer contact gehad afgelopen dagen maar nog steeds niet verholpen. Fijn zo de eerste week :/