Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Dat raam heb ik ook gehad. Je kunt dat zelf oplossen (blijkbaar).:

  1. Enter the vehicle and close the door.
  2. Lower the window fully, and continue to hold the window switch down for 2 seconds after the window stops.
  3. Raise the window fully, and continue to hold the window switch up for 5 seconds after the window stops.
  4. Press the window switch down to the second position to activate the auto-lower function.
    • If the window lowers completely, the regulator is properly calibrated. Discontinue this procedure.
    • If the window does not lower completely, repeat step 6 of the De-Calibration procedure, then perform the Calibration procedure again.
Het geen internet bereik (bij stilstand) is een bekend euvel. " Is in onderzoek", voor zover je daar wat mee kunt.

1) Het bovenstaande komt neem ik aan uit 'Driver Window Glass Calibration'

2) Een ander advies, zoals blijkbaar vaak, ook op advies van 'Tesla' met ongeveer dezelfde procedure, hier:

PS: Beide procedures kwam ik iig. niet tegen in de Model 3 Owners Manuals..


 

Attachments

  • upload_2019-3-10_19-53-38.png
    upload_2019-3-10_19-53-38.png
    155.5 KB · Views: 68
Ik ga helemaal niks boren, dit mag Tesla voor mij gaan oplossen.. Te gek voor woorden dat je een auto voor zoveel geld koopt en er dan zelf in moet gaan boren natuurlijk.
Ach, dat hangt af van je houding. Ik begrijp wel dat de auto op punten beter kan.
We vinden het ook niet vreemd om de console te voorzien van een andere toplaag.
Dan zijn paar gaten, in een kunststof plaat die je niet ziet, niet zo'n punt.
 
Toch nog wat nieuwe problemen hier vandaag, eerst de bekend SOS-melding. Tesla gebeld en de "tip" gekregen om even de knop in te drukken om te kijken of het systeem wel werkt, je kunt het nog binnen 9 seconden annuleren namelijk. Mocht iemand die tip ook krijgen en nog ergens heen willen met de auto; doe het niet.

In ons geval betekende dit dat de auto in een loop terecht kwam waarbij na elke keer annuleren er gewoon weer opnieuw gebeld werd. Hierdoor kun je eigenlijk niet weg met de wagen want het touchscreen is geblokkeerd, de muziek stopt en als je niet oppast heb je de meldkamer aan de lijn. Na lang wachten weer 'n medewerker gesproken die ook geen idee had, anders dan ene harde restart (rem + scrollknopjes voor 30s ingedrukt). Dat heeft het bellen verholpen maar sindsdien is de auto zijn internetverbinding kwijt. Morgen 'gelukkig' toch al naar de SeC toe dus die mag op het lijstje.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Tot vandaag (en na een 400-tal km) probleemloos. Deze morgen plots een zwart scherm dat uitviel met een lichte plof. Auto-reboot na een minuutje en alles was weer normaal. Een 5-tal minuten later opnieuw een zwart scherm en even later een auto-reboot. Ditmaal een frozen snelheidsmeter en krakende muziek (spotify), richtingaanwijzers maakten geen geluid (heb thuis vastgesteld dat ze wel degelijk werken).
Thuis een manuele reboot gedaan en DAB radio aangezet. Alles lijkt weer normaal. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de integratie van Spotify problemen zou geven. Iemand?
 
Tot vandaag (en na een 400-tal km) probleemloos. Deze morgen plots een zwart scherm dat uitviel met een lichte plof. Auto-reboot na een minuutje en alles was weer normaal. Een 5-tal minuten later opnieuw een zwart scherm en even later een auto-reboot. Ditmaal een frozen snelheidsmeter en krakende muziek (spotify), richtingaanwijzers maakten geen geluid (heb thuis vastgesteld dat ze wel degelijk werken).
Thuis een manuele reboot gedaan en DAB radio aangezet. Alles lijkt weer normaal. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de integratie van Spotify problemen zou geven. Iemand?
Eerste paar keren had ik inderdaad Spotify aan. Crash vandaag stond ik telefonisch (bijzonder lang) in de rij bij Tesla...
 
Eerste paar keren had ik inderdaad Spotify aan. Crash vandaag stond ik telefonisch (bijzonder lang) in de rij bij Tesla...
Ook bij mij lijkt er een relatie tussen zwart scherm en Spotify.
Vandaag weer een keer meegemaakt.
Ook voor het eerst raam RV een stukje naar beneden terwijl de auto geparkeerd stond (geen voorverwarming, zoals wel gesuggereerd).
Grmbl!
 
Vandaag alweer zwart scherm. Eerst bij het openen van de deur en enkele minuten tijdens het rijden. Ik wacht steeds op een auto-reboot. Na de reboot, frozen screen. Dan maar zelf een reboot al rijdend. Nu weer OK. Maar hoelang nog? Ik begin mij ernstig zorgen te maken. Dit zijn toch software bugs waar TESLA onverwijld werk moet van maken, niet??
 
Vandaag alweer zwart scherm. Eerst bij het openen van de deur en enkele minuten tijdens het rijden. Ik wacht steeds op een auto-reboot. Na de reboot, frozen screen. Dan maar zelf een reboot al rijdend. Nu weer OK. Maar hoelang nog? Ik begin mij ernstig zorgen te maken. Dit zijn toch software bugs waar TESLA onverwijld werk moet van maken, niet??
Mijn auto staat al een week bij Tesla door random crashes... hoorde vandaag dat er al 4 stonden met hetzelfde euvel.
Ze waren aan het wachten op diagnose vanuit de US begreep ik.

Ik heb inmiddels een heel logboek van mijn contacten met Tesla, ik ben al 3 weken bezig en heb ze aangetoond al 4,5 uur lang aan de telefoon gehad. Verschrikkelijk!
 
  • Informative
Reactions: Lbl3
Mijn auto staat al een week bij Tesla door random crashes... hoorde vandaag dat er al 4 stonden met hetzelfde euvel.
Ze waren aan het wachten op diagnose vanuit de US begreep ik.

Ik heb inmiddels een heel logboek van mijn contacten met Tesla, ik ben al 3 weken bezig en heb ze aangetoond al 4,5 uur lang aan de telefoon gehad. Verschrikkelijk!
Ik heb gezegd dat ik mijn auto niet voor software foutjes in de garage laat staan... ze sturen een mobile team binnenkort...