Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Enig idee waarom het ineens los ging, ontbraken er sowieso al boutjes? Niet goed aangedraaid ? Ook niet een plek waar je dagelijks even kijkt natuurlijk.. Tesla SeC R'dam kon in mijn geval ook niet vertellen waarom die wielkasten pushpins ontbraken. Dat is nog redelijk gemakkelijk te zien vanaf de zijkant.
Geen idee waarom die aanhechtingspunten los zijn gegaan. het zijn geen boutjes, maar witte vierhoekige (soort van) 'klipjes' die vast dienen te klikken in een onderliggende opening.
 
Geen idee waarom die aanhechtingspunten los zijn gegaan. het zijn geen boutjes, maar witte vierhoekige (soort van) 'klipjes' die vast dienen te klikken in een onderliggende opening.

Op de onderdelen catalogus zie ik t volgende, eigenlijk precies hetzelfde als ik onder onze Model 3 kijk... :(
https://epc.teslamotors.com/#/systemGroups/47312
https://epc.teslamotors.com/#/systemGroups/47311

upload_2019-6-4_6-1-30.png



Beplating-onder-achter.jpg Beplating-onder-voor.jpg
 
  • Helpful
Reactions: Michel3
Dit is toch voor, niet achter?

De ene link is de Rear Undertray And Diffuser en de andere link is de Front Undertray
De afb. zelf direct in de post zelf heb ik inderdaad even uit de afb. vd Front Undertray geknipt, puur als voorbeeld van pushpins, hier blijkbaar push pull rivets genoemd. Er zijn ook her en der nuts (moertjes) zichtbaar, daar zal toch een boutje in moeten. Die boutjes zijn goed te zien op mijn onderkantfoto's hierboven in post #442.
In ieder geval die platen moeten overal goed vastzitten. Dus meteen naar een SeC als je zoiets hebt...
 
Daarstraks aan de supercharger in Antwerpen (haven) kon mijn Model 3 niet laden. Gewoon blauw lampje aan de laadpoort en 'Ready to Charge' op het scherm. Andere Tesla's konden er wel gewoon laden.

Met Tesla gebeld.
- de SuC zag en herkende de auto maar leek geen instructie te krijgen om het laden te starten
- reboot gedaan via de knopjes op het stuur, geen oplossing.
- dan alle USB apparaten moeten uittrekken, via 'Safety & Security' een shutdown moeten doen en 10 minuten moeten wachten. Helaas ook geen oplossing.
- Service gaat mijn SeC inlichten voor een extra diagnose.

Ik kon gelukkig nog wel thuis geraken en de TWC laadt wel zoals het hoort.

To be continued...
 
Daarstraks aan de supercharger in Antwerpen (haven) kon mijn Model 3 niet laden. Gewoon blauw lampje aan de laadpoort en 'Ready to Charge' op het scherm. Andere Tesla's konden er wel gewoon laden...

Hetzelfde gehad onlangs. Inclusief bellen, resetten etc. Meerdere stalls, auto werd niet herkend, ze zagen ook niets in de logs.

Laden deed het wel thuis etc., maar niet op de SuC. Uiteindelijk via SeC in een half uurtje gemaakt met volgende op de reparatiebon:

0F2B7C97-E20E-4B47-8CBF-BDBB08C1DB71.jpeg
( totaal niet laden is ook inderdaad ook not expected rate )

Was blij dat ik het nog even controleerde vlak voor een vakantie tripje, had ik anders mooi staan kijken bij de eerste SuC...
Vraag me wel af wat het nu was/of het nog eens kan gebeuren. Wellicht hoor jij meer?
 
Hetzelfde gehad onlangs. Inclusief bellen, resetten etc. Meerdere stalls, auto werd niet herkend, ze zagen ook niets in de logs.

Laden deed het wel thuis etc., maar niet op de SuC. Uiteindelijk via SeC in een half uurtje gemaakt met volgende op de reparatiebon:

View attachment 419560
( totaal niet laden is ook inderdaad ook not expected rate )

Was blij dat ik het nog even controleerde vlak voor een vakantie tripje, had ik anders mooi staan kijken bij de eerste SuC...
Vraag me wel af wat het nu was/of het nog eens kan gebeuren. Wellicht hoor jij meer?
In Antwerpen via @wooter het begrip flauwe paal leren kennen maar hij deed t wel. In Badhoevedorp een keer helemaal niks, niet herkend zelfs, bleek Tesla backoffice probleem. Bij check daana in Antwerpen alles ok, ook geen flauwe paal meer en nu in Denemarken of all places ook SuC laden top. ...maar t blijft natuurlijk altijd een beetje spannend...:cool:
 
Het kan aan vanalles liggen... Ik heb bij een supercharger ook meegemaakt dat iemand met zijn Model 3 niet kon laden, maar daar bleek het dan aan een beschadigde stekker te liggen. Met 'flauwe' paal bedoel ik een laadpaal die je maar een fractie van het normale vermogen geeft, en dan moet je soms eens wisselen en krijg je op een andere stall misschien wel het volledige vermogen. Een account die niet goed ingesteld is kan ook een reden zijn waarom het laden niet wil starten.

Daarom altijd de mobiele service bellen als je ergens problemen hebt, en je niet kan herleiden dat jij op stall 1A staat en iemand op 1B al aan het laden is.
 
Ik lees de nodige SUC issues hierboven, hier ook aan de hand, zie onder...Kunnen jullie testen of de laadklep open gaat met SUC laadkabel en je Tesla kabel met knopje? Dit werkt bij mij ook niet meer nl naast het niet kunnen SUC laden (alleen getest bij Badhoevedorp)

le-ni, Today at 1:34 AM
Vanmorgen had ik met model 3 problemen met laden bij de supercharger in Badhoevedorp. Opvallend is ook dat de laadpoort niet open gaat via de knop van de laadkapel op supercharger. Ook het aanraken van de chargeport opend deze niet meer. Wel via smartphone en screen van de auto....Diverse stalls geprobeerd. Daarna naar mijn bedrijfspand en laden op 11KWH lader werkt goed daar. Maar kabels openen de chargeport ook niet via knopje.

Iemand dit ook ervaren recentelijk of zou het een HW issue zijn met de chargeport?
 
Bij mij liet vandaag de kunststof plaat onder de auto op een paar aanhechtingsplaatsen los. Iemand iets dergelijks al laten repareren? Plaatsen ze dan een verbeterde aanhechting? Ik kon het zelf (tijdelijk) wel terug klikken.
Toen die kunststof plaat op 2 plaatsen aan bestuurderszijde onder de deur en op een plaats aan de passagierszijde loslieten heb ik voor eind deze maand een reparatie-afspraak via de app gemaakt. Ik had die aansluitpunten toen weer terug-geklikt. Tot nu toe is de plaat niet weer losgeschoten. Vraag mij af wat ze er aan gaan doen zo...(nu je er niets meer aan ziet), maar wij gaan met de M3 op zomervakantie en zou wel graag willen dat het probleem niet in het buitenland weer opspeelt...